کد خبر 492062
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که رئیس‌جمهور ونزوئلا برای برگزاری جلسه با کشورهای عضو «اوپک» در راستای تثبیت بازار نفت به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که طی روزهای آتی برای برگزاری جلسه‌ای با کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با هدف ثبات قیمت نفت به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

«مادورو» در این رابطه عنوان کرد که من برای تثبیت قیمت نفت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ام و ایمان دارم که ما پیروز خواهیم شد؛ این هفته به عربستان و سایر کشورهای عربی سفر خواهم کرد و در اجلاس اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) نیز حاضر خواهم شد تا بدین طریق با سران کشورهای عضو «اوپک» درباره سقوط قیمت نفت تشکیل جلسه دهم.

وی در ادامه از مردم ونزوئلا خواست که مصرف‌گرایی را رها کنند و به سقوط قیمت نفت به عنوان یک فرصت بنگرند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این راستا خاطرنشان کرد که من به سقوط قیمت نفت به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنم؛ اکنون وقت آن فرارسیده که رشته‌های مصرف‌گرایی و وابستگی در کشور ما پاره شده و دانش‌های لازم در مورد نیازهای ونزوئلا جایگزین آنها شوند.

هماهنگی ملی در جهت صنعتی‌سازی گاز در ونزوئلا

«مادورو» همچنین «دیوسدادو کابیو» را به عنوان هماهنگ‌کننده ملی برای صنعتی‌سازی گاز در ونزوئلا انتخاب کرد؛ ونزوئلا درصدد است که با استفاده از این منبع طبیعی به سوخت صنعتی دست پیدا کند.

وی در این رابطه تصریح کرد که من «کابیو» را به ریاست یکی از عالی‌ترین کمیسیون‌های وابسته به ریاست جمهوری انتخاب کردم تا گاز موجود در کشور را در جهت منافع صنعتی و اقتصادی ونزوئلا گسترش دهد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به انقلابی که توسط «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی در زمینه تکنولوژی در این کشور به وجود آمده است، از «کابیو» خواست که در جهت پیشرفت پروژه صنعتی‌سازی گاز ونزوئلا با تیم بولیویایی همکاری کند.

«مادورو» در پایان خاطرنشان کرد که پروژه صنعتی‌سازی گاز ونزوئلا یکی از دستورات «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید این کشور بوده که تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس