کد خبر 491415
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

مريم سعادت يکي از بازيگران سينما،تئاتر و تلويزيون است که به تازگي در فيلم «پدر آن ديگري» ساخته‌ يدالله صمدي به ايفاي نقش پرداخته است.

به گزارش مشرق، «پدر آن ديگري» براساس کتابي به همين نام نوشته‌ي پرينوش صنيعي ساخته شده است و قصه‌ي پسربچه‌اي به نام شهاب را روايت مي‌کند که تا سن شش سالگي صحبت نکرده است و اطرافيانش او را کند زهن مي‌دانند. مريم سعادت در اين فيلم نقش «فتانه» زن‌عموي شهاب را بازي مي‌کند. به همين بهانه با او گفت‌و‌گويي کرده‌ايم که در ادامه مي‌خوانيد:

به نظرتان «پدر آن ديگري» در ژانر سينماي کودک قرار دارد يا بزرگسال؟

ما دو نوع فيلم کودک داريم. يکي فيلم‌هايي که درباره‌ي کودک ساخته مي‌شوند و ديگري فيلم‌هايي که براي کودک هستند. مخاطب فيلم هايي که درباره‌ي کودک ساخته ميشوند، بزرگسالان و خانواده‌ها هستند. «پدر آن ديگري» فيلمي درباره‌ي کودک است و مخاطبان آن بزرگسالان هستند.

فيلم هايي از اين قبيل که مي‌توانند در تربيت صحيح کودکان موثر باشند، در سينماي ما چه جايگاهي دارند؟


متاسفانه تعداد اين نوع فيلم‌ها در سينماي ما کم است. تماشاي اين فيلم‌ها مي‌تواند در تربيت صحيح کودکان بسيار مهم و تاثيرگذار باشد و ساخته شدن اين نوع فيلم‌ها واقعا مهم است. منتهي بايد توجه داشت که در اين فيلم‌ها مانند هر ژانر ديگري نبايد جنبه‌ي جذابيت تصويري و سرگرمي براي مخاطب از بين برود. يعني فيلم نبايد صرفا جنبه آموزشي داشته باشد. البته اين يک صحبت کلي است و درباره‌ي «پدر آن ديگري» قضاوتي نميکنم. چون هنوز فيلم را پس از پايان کار نديده‌ام.

چطور شد که بازي در نقش «فتانه» را در کار آقاي صمدي پذيرفتيد؟


من از زماني که فيلم اتوبوس آقاي صمدي را ديدم، به نظرم آمد که ايشان يک فيلمساز بزرگ هستند. آن زمان من در حوزه‌ي هنر فعاليت‌هاي ديگري داشتم و بازي نميکردم. کارهاي ايشان براي من بسيار جذاب بود و دوست داشتم هميشه از ايشان فيلم ببينم. يک روز اين آدم بزرگ به من پيشنهاد بازي داد و براي من بسيار بسيار جالب بود و نقش را پذيرفتم.

براي پذيرفتن نقش‌هاي مختلف فيلتر يا شاخصه‌ي خاصي داريد؟


من پيشنهاد هاي خوب را ميپذيرم و از نقش هاي متفاوت به شدت استقبال ميکنم.

با توجه به بازي‌هايي که در ژانرهاي مختلف داشته‌ايد، فکر مي‌کنيد در کدام‌ نقش‌ها موفق‌تريد؟


قضاوت درباره‌ي خودم کار درستي نيست. من در تئاتر بي‌شمار کارهاي متفاوت داشته‌ام و اين‌طور نيست که هميشه نقش‌هاي طنز داشته باشم يا در کارهاي کودک بازي کنم. بلکه همواره نقش‌هاي مختلفي را بازي کرده‌ام.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس