کد خبر 489556
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

مقام های امنیت شهر بندری عدن در جنوب یمن روز یکشنبه گفتند که مهاجمان مسلح 2 افسر امنیتی این کشور را در حمله های جداگانه در این به قتل رساندند.

به گزارش مشرق، عناصر گروه های تروریستی القاعده و داعش از هنگام تصرف بخش هایی از این شهر به وسیله نیروهای ائتلاف غربی به فرماندهی عربستان، در عدن فعال تر شده اند.

به گفته یک مقام امنیتی عدن، در حادثه نخست افراد مسلح از داخل یک خودرو به سوی سرگرد میعاد علی در مقابل ساختمان محل سکونت وی در محله انمار تیراندازی کرده و او را به قتل رساندند.
 
یک مقام دیگر امنیتی عدن نیز گفت: افراد مسلح با شلیک گلوله به عبدالواحد احمد عضو یگان تحقیقات جنایی این شهر در مقابله خانه مسکونی وی در محله المنصوره، او را کشتند.

یک مقام امنیتی دیگر یمن به فرانس پرس گفت که سعید عبدالله دادستان کل استان لحج در همسایگی استان عدن نیز از حمله مشابهی برای ترور وی در عدن جان سالم بدر برده است.

به گفته این منابع، تمامی این حملات یکشنبه شب رخ داده است.

چنین حملات تروریستی در یمن معمولا توسط مهاجمان ناشناس سوار بر خودرو یا موتورسیکلت به ویژه در بخش های جنوبی این کشور رخ می دهد که تروریست های القاعده در آن ها فعال هستند. هر چند این گروه به ندرت مسئولیت چنین حملاتی را می پذیرد.

نیروهای هوادار عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن با حمایت عربستان و متحدانش در ماه ژوییه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی را از بخش هایی از عدن بیرون رانده و آن ها را تصرف کردند.

به نظر می رسد که عناصر القاعده و داعش با سوء استفاده از درگیری های جنوب یمن به ویژه این شهر، پایگاه های خود را تقویت کرده اند.

ساختمان محل استقرار وزیران دولت منصور هادی و تاسیسات نظامی عدن در 6 اکتبر (14مهر) با یک رشته بمب گذاری هدف حمله قرار گرفت که در آن بیش از 15 تن کشته و چند وزیر دولت برکنار شده منصور هادی زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش اجرای این بمب گذاری ها و حملات را به عهده گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس