کد خبر 488599
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را به فهرست کسانی که در جنجالی اخیر فیفا دست داشته‌اند، اضافه کرد.

بلاتر دست به افشاگری زد
به گزارش مشرق، سپ بلاتر در زرادخانه خود مهمات فراوانی دارد. رئیس فدارسیون جهانی فوتبال که به خاطر فعالیت‌های پر حرف و حدیثش در فدراسیون جهانی فوتبال مجبور به استعفا شد و فعلاً هم برای 90 روز از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم است، در گفت‌و‌گو با نشریه فایننشال تایمز انگشت اتهام را به سمت آنخل ماریا ویار، رئیس فدارسیون فوتبال اسپانیا گرفته است.

بلاتر گفته که اسپانیا با همدستی با فدراسیون‌های فوتبال آمریکای جنوبی، کاری کرده‌اند که آرای قطر در فرآیند انتخاب میزبان جام جهانی 2022 افزایش پیدا کند و در نهایت این کشور حاشیه خلیج فارس میزبان این تورنمنت شود. طبق قوانین مربوط به اعطای میزبانی جام جهانی 2022، فعالیت یک یا برخی فدراسیون‌ها در جهت تلبیغ به نفع یا علیه امتیاز میزبانی یک کشور دیگر شدیداً خلاف مقررات است.

این اولین باری است که فدراسیون فوتبال اسپانیا به نقض قوانین و دست داشتن در ماجرای اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر توسط توافق با کشورهای آمریکای لاتین متهم می‌شود. از قرار معلوم قطری‌ها در قبال کمک گرفتن از اسپانیایی‌ها برای رسیدن به امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 وعده داده‌اند که به آنها برای رسیدن به امتیاز میزبانی جام جهانی 2018 - تورنمنتی که قرار بود آن را به طور مشترک با پرتغال آن را برگزار کنند - کمک کنند.

ویار به خاطر خودداری از همکاری با مقاماتی که برای بررسی فساد فیفا یک سری تحقیقات را آغاز کرده‌اند، مورد بازجویی قرار گرفته است و اگر ادعای جدید بلاتر که توسط کمیته اخلاق فیفا در دست بررسی قرار گرفته، درست از آب درآید، رئیس فدارسیون فوتبال اسپانیا ممکن است پنج سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شود.

بلاتر در این خصوص اظهار داشت: اگر چهره مرا زمانی که پاکت حاوی نام کشور برنده رقابت کسب میزبانی انتخابات جام جهانی 2022 را باز می‌کردم، دیده باشید، متوجه می‌شدید که من هنگام خواندن نام قطر خوشحال‌ترین مرد دنیا نبودم. میان اسپانیا و چند کشور آمریکای جنوبی توافقی صورت گرفته بود که امتیاز میزبانی به قطر داده شود. آنها به یکدیگر گفتند؛ من به تو رأی می‌دهم و تو هم به من رأی بده. توافق کتبی صورت نگرفته بود اما مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها (اسپانیا، قطر و چند کشور آمریکای جنوبی) یک ائتلاف را تشکیل داده‌ بودند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس