کد خبر 488252
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

حجم قراردادی که با چهار شرکت از خطوط هوایی ایرانی منعقد شده حدود 100 میلیون دلار است و قرار است طی سال‌‌های آتی اجرا گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق به نقل از روزنامه آلمانی دی‌ولت، هوانوردی یکی از نخستین شاخه‌های صنعتی است که از لغو تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران سود خواهد کرد. شرکت آلمانی MTO Aero Engines که سازنده موتور هواپیماست اعلام کرده است که با چهار شرکت هواپیمایی ایرانی قراردادهایی در مورد سرویس و تعمیر موتورهای هواپیما امضا کرده است.

هم اکنون پنج موتور هواپیماهای مسافربری ایرانی به کارخانه MTU در هانوفر ارسال شده‌اند و در آنجا سرویس فنی می‌شوند. راینر وینکلر رییس MTU هنگام ارائه گزارش سه ماهه شرکت اظهار داشت: «این اقدام همچنین به خاطر بالابردن ایمنی پرواز هم انجام می‌شود».

حجم قراردادی که با چهار شرکت از خطوط هوایی ایرانی منعقد شده حدود 100 میلیون دلار است و قرار است طی سال‌‌های آتی اجرا گردد. هیات رییسه MTU امیدوار است که سفارش‌های دیگری را هم در همین حجم از ایران دریافت کند. موتورهای در دست تعمیر از موتورهای نوع CF6 و V2500 هستند که در هواپیماهای بویینگ و ایرباس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش این روزنامه آلمانی، شرکت MTU با سفارش‌هایی که از ایران دریافت کرده، به یک بازار رو به رشد قدم گذاشته‌است. در ایران نزدیک به دوازده شرکت هواپیمایی وجود دارد. در راس همه شرکت دولتی ایران‌ایر است که چندین جت بویینگ هم دارد. شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به دنبال اعمال تحریم‌های غرب علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور برای مدت چند سال قادر نبودند هواپیماهای نو خریداری کنند. در حال حاضر ناوگان هوایی مسافربری ایران سالخورده شده و بیش از 20 سال از عمر هواپیماها می‌گذرد.

به گزارش مشرق، دی ولت مدعی شده است به موجب برآورد منابع آگاه یک سوم از 250 فروند هواپیمای ایرانی به دلیل عدم دریافت قطعات یدکی قادر به پرواز نیستند. ظاهراً شرکت‌های هواپیمایی قطعات یدکی مورد نیاز را تا آنجا که بتوانند از بازار سیاه تهیه می‌کنند. در سال گذشته در نخستین مرحله از تعدیل تحریم‌ها امکان تامین قطعات یدکی هواپیما فراهم شد- در واقع پیش از لغو تحریم‌ها که قرار است در اوایل سال آینده صورت گیرد. گفته می‌شود که ایران همچنین به حدود 400 هواپیمای جدید نیز نیاز دارد. ایرباس و بویینگ از هم اکنون برای دریافت سفارش خرید کمین کرده‌اند.

MTU تاکید می‌کند که سفارش‌های اخیر دقیقاً طبق مقررات و ضوابط قانونی ارجاع شده‌اند. برای این شرکت تولیدکننده موتور هواپیما معامله با شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی هنوز چندان چشمگیر نشده است. این شرکت هم اکنون 7/6 میلیارد یورو سفارش  از مشتریان مختلف دریافت کرده و عملاً تا دو سال و نیم دیگر کار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس