کد خبر 487572
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

یکی از موارد مهمی که در خرید یک خودرو باید به آن توجه کنیم، امنیت آن است. امروزه شاهد آن هستیم که افراد بسیاری بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که بیش‌ترین عامل آن ایمن نبودن خودرو است. خبرها حاکی از آن است که خودروهایی قرار است به بازار بیایند که دارای کیسه های هوای بیرونی هستند.

به گزارش مشرق، شرکت تویوتا گوسی قصد دارد در آینده و در نمایشگاه اتومبیل تویوتا از آخرین تکنولوژی خودروسازی خود رونمایی کند. این شرکت ژاپنی که مشهور است به پلاستیک، ال ای دی و تکنولوژی امنیت خودرو، قصد دارد از تکنولوژی جدیدش به نام Flesby رونمایی کند. این فناوری در واقع خودروهای کوچکی است که شرکت تویوتا گوسی انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ وارد خیابان ها بشود.

ویژگی منحصر به فرد این خودرو، علاوه بر کوچکی اش، این است که این اتومبیل دارای تکنولوژی کیسه هوا بیرونی می باشد. این نوع کیسه هوا در هنگامی که عامل تصادف را شناسایی کند، به سرعت عکس العمل نشان می دهد و باز می شود.

تویوتا خودروهایی با کیسه هوای بیرونی می‌سازد

علاوه بر این ویژگی، شرکت تویوتا قابلیت ها و تکنولوژی های امنیتی دیگری نیز در داخل خودرو تعبیه کرده است. برای مثال داخل خودرو دارای سیستم سیگنال هشدار دهنده می باشد که به وسیله ال ای دی و نمایش تصویر پاناروما بیرون عمل می کند. علاوه بر این موارد گویا قرار است در آینده ویژگی های دیگری مانند سنسورهای اندازه گیری که میزان هوشیاری راننده را می سنجند و در صورت لزوم به پخش موسیقی می پردازند و یا علایم گوناگونی را نمایش می دهد به این خودروها اضافه شود.

این شرکت که قسمتی از آن متعلق به تویوتا می باشد، قرار است به صورت جداگانه فعالیت خود را ادامه بدهد. بازدیدکنندگان که قرار است به نمایشگاه شرکت تویوتا گوسی بروند، قادر خواهند بود تا اولین ویژگی های امنیتی خودرو را مشاهده کنند.
این نمایشگاه در تاریخ ۲۹ اکتبر شروع خواهد شد و تا هشتم نوامبر ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ایران خودرو و سایپا هم با مدیریت و هوشمندی به دنبال افزایش قیمت خودروهایی هستند که هیچ ندارند...
  • پسر ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ما کجا اینها کجا جایی زندگی میکنیم که کیسه هوا برای سرنشین و راننده به عنوان انتخاب اضافی تا الزامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس