کد خبر 486654
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

تهیه کننده مجموعه «ترین ها» که از شبکه مستند پخش می شود اعلام کرد که رسم قلک شکنی در یکی از محلات قائم شهر دستمایه ساخت قسمت جدید این مجموعه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، رامین موسوی ملکی تهیه کننده مجموعه «ترین ها» که از شبکه مستند پخش می شود درباره قسمت جدید این مجموعه با نام «قلک شکنی»  گفت: این اثر از تولیدات جدید شبکه مستند سیما با موضوع شروع محرم در یکی از محله های قائم شهر تولید شده است که امشب سوم آبان ساعت ۲۲:۴۵ روی آنتن می رود و ۱۱:۳۰ دوشنبه چهار آبان بازپخش می شود.

وی افزود: این قسمت از مجموعه به کارگردانی نیما صمدی به رسمی می پردازد که همه ساله در اول ماه محرم در قائم شهر اجرا می شود. در این مراسم مردم با نیت های قلبی خود به مساجد و حسینیه ها می آیند و قلک های خالی را از آنجا تحویل می گیرند و تا ابتدای محرم سال آینده نذورات خود را در آن می ریزند.

موسوی ملکی یادآور شد: روز اول محرم سال بعد، سفره گسترده ای پهن می شوند و علم و پرچم های هیات نیز در کنار سفره قرار داده می شود، سپس مردم همه قلک ها را کنار هم می چینند و آنها را یک به یک می شکنند. عایدی این قلک ها برای نیازمندان و ساخت حسینیه استفاده می شود.

وی همچنین درباره موضوع قسمت بعدی مجموعه «ترین ها» تصریح کرد: قسمت جدید مجموعه «ترین ها» به قالیبافی یک زن نابینا در استان فارس اختصاص دارد. اینکه این زن چگونه با وجود نداشتن قوه دید، می تواند رنگ ها را تشخیص بدهد و به قالیبافی بپردازد، سوژه این قسمت از «ترین ها» است که ساعت ۲۱:۴۵ دوشنبه چهارم آبان روی آنتن می رود و بازپخش آن ۱۱:۳۰ سه شنبه پنجم آبان خواهد بود.

رامین موسوی ملکی تهیه کننده «ترین ها» است و سرپرست گروه کارگردانی این مجموعه رضا حماسی و تصویربردار آن احسان عمیدیان است.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس