معاون صدر اعظم و رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در نامه ای خطاب به فدراسیون شیعیان آلمان روز عاشورا را به آنها تسلیت گفته وخواستار همکاری این گروه برای حل بحران پناهندگان شد.

به گزارش مشرق، معاون صدر اعظم آلمان و رئیس حزب سوسیال دموکرات این کشور در نامه‌ای خطاب به شیخ "محمود خلیل زاده" رئیس فدراسیون شیعیان آلمان (IGS) واقعه عاشورا را تسلیت گفته و مراتب همدردی خود را ابراز داشت.

"زیگمار گابریل" همچنین به مصادف شدن واقعه عاشورا با حادثه هجوم پناهندگان و افزایش شمار آن ها اشاره کرده و گفت: هزاران نفر از مناطق جنگی خاورمیانه و آفریقا به سوی ما در اروپا می آیند. آن ها وطن خود را ترک می کنند، برای اینکه نزد ما به دنبال یک مکان امن تر و آینده خوب برای خود و خانواده هایشان بگردند.

وی از جامعه شیعیان کشورش برای اقداماتشان در روز عید قربان و استقبال آن ها از پناهندگان تشکر کرد.

گابریل همچنین تصریح کرد: آلمان از طریق مهاجرت تغییر می کند، کسانی که به اینجا می آیند و مدت طولانی اینجا زندگی می کنند. من اطمینان دارم که ما موفق به یک همزیستی خوب خواهیم شد، اگر هر کسی دیگری را همسایه و شهروند خود بداند، بدون در نظر گرفتن اینکه کسی از کجا می آید، چه زبان مادری دارد و به چه چیز اعتقاد دارد.

وی در بخش دیگری از نامه خود تاکید کرد که شما به عنوان جامعه شیعیان در آلمان از بسیاری تجارب با ارزش برخوردارید که می تواند به انسان ها کمک کند با محیط جدید خود را وفق دهند.

معاون صدر اعظم آلمان در ادامه ابراز خرسندی کرد که شیعیان آلمان جامعه‌ای متنوع هستند.

وی همچنین از شیعیان آلمان خواست با کمک هم از آلمان کشوری بسازند که در آن هر انسانی بر اساس حقوق آزادانه و بدون ترس متمایز باشد، همانگونه که رئیس جمهوری سابق و سوسیال دموکرات آلمان روزی این جمله را مورد تاکید قرار داده بود.

وی همچنین گفت: سرنوشت امام حسین و خانواده‌اش می‌تواند به همه ما بیاموزد که پایبندی صادقانه به آزادی و انسانیت سرانجام قدرتمندتر از جنگ و خشونت خواهد بود.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس