کد خبر 485912
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

درجریان سفر وزیر دفاع قطر به آمریکا و دیدار با همتای آمریکای خود در واشنگتن، این کشور در تلاش است تا هواپیماهای اف-15 خریداری کند.

به گزارش مشرق، خرید هواپیمای اف-15 در جریان دیدار «حمد بن علی العطیه» وزیر دفاع قطر ازواشنگتن و در چهارچوب تکمیل قرارداد فروش اسلحه آمریکا به قطر صورت می گیرد که سال گذشته بین دو کشور به ارزش 12 میلیارد دلار منعقد شده بود.

حمد بن علی العطیه وزیر دفاع قطر امروز (شنبه) مورد استقبال «اشتون کارتر» همتای آمریکایی خود قرار گرفت. در این دیدار هم چنین درخصوص اجرای قرارداد کمپ دیوید و استحکام امنیت خلیج (فارس) وهمکاری های نظامی وقرارداد خرید اسلحه بحث و تبادل نظر شد.

مذاکرات شامل سه محور یمن، سوریه و ایران بود، هم چنین دراین دیدار، در زمینه همکاری کشورهای خلیج فارس و آمریکا برای تامین امنیت دریایی این کشورها توسط آمریکا وجلوگیری از فعالیت های ایران بحث و تبادل نظر شد.

وزیر دفاع قطر همچنین با شماری از نمایندگان بارز مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد. عطیه همچنین یک جلسه مفصل نیز با کمیته روابط خارجی به ریاست سناتور « باب کورکر» داشت. وی هم چنین با «دیوید بترایوس» مدیر پیشین رئیس دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا و سناتور جمهوری خواه «جان مکین» نیز دیدار کرد.

«محمد الکواری» سفیر قطر در واشنگتن نیز در جلسه ای که مسئولان وزارت امورخارجه، امنیت ملی و دفاع آمریکا حضور داشتند، افزود: شاید قطر قدیمی ترین و قوی ترین هم پیمان نظامی آمریکا نباشد اما وفادارترین و فعال ترین هم پیمان آمریکا به شمار می آید.

سفیر قطر در آمریکا با اشاره به همکاری کشورش با آمریکا در جریان عملیات آزاد سازی کویت درجنگ دوم خلیج فارس افزود : قطر گذرگاه های دریایی و هوایی را آن زمان، درعملیات طوفان صحرا در اختیار آمریکا قرار دارد.

عملیات طوفان صحرا، عنوان جنگ دوم خلیج فارس است که آمریکا به بهانه آزاد سازی کویت، درسال 1369 خورشیدی ( 1991میلادی) به عراق حمله کرد.

الکواری در ادامه گفت که با وجود اختلافات سیاسی قطر وآمریکا پیش از جنگ عراق درسال 2003، اما قطر به عنوان یک هم پیمان به همه تعهدات خود عمل کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چند تا f-15 میخواد خریداری بکنه؟
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    24 فروند رافال هم از فرانسه خریدن که!
  • سروش ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    اف15 طعمه راحتی برای سوخو30 است
  • علیا ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    همچین میگی راحت انگار اف15 یه هدف ثابت هست و دست از پا خطا نمیکنه تا سوخو30 با یه موشک منهدمش کنه. این خبرا نیست دوست عزیز. من خودم رفدار تجهیزات روسی در حوزه هوا فضا هستم. اما تو دیگه خیلی ساده انگار هستی.
  • سروش ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    علیا جان وقتی اف22هم دست این اعراب باشد حریف راحتی هست والا میگ29 ومیرازها دست عراقی ها باید خوب کار میکردند سوخو30دربرابر اف15امریکایی ها در مانور های هند وامریکا به راحتی شکست داده حتی تایفون انگلیسی را هم اسان شکست داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس