کد خبر 485729
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹

طرح پنج ماده ای رییس جمهور روسیه برای حل بحران سوریه مبتنی بر مبارزه قاطع با تروریسم، مذاکرات بین المللی، جلب همکاری گسترده سوری ها، تقویت نهادهای ملی و همچنین نقشه راه بازسازی این کشور انتشار یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های روسیه، ولادیمیر پوتین پس از مذاکرات دوشنبه گذشته خود با رییس جمهوری سوریه در کاخ کرملین و کسب دیدگاه های بشار اسد، مسیر اقدامات لازم را برای حل و فصل مسایل سوریه و پایان دادن به مناقشه در این کشور را ارائه کرده است.

براساس متن کامل طرح پوتین که رسانه های روسی شنبه آن را منتشر کرده اند، مذاکرات و اقدامات طرف های سوری شامل دولت و نیروهای معارض سیاسی این کشور با حمایت سیاسی جامعه بین المللی و قطع مداخله خارجی شاخص اصلی روند حل و فصل مسایل سوریه، به شمار می رود.

بخش نخست این طرح دربرگیرنده اتحاد تمام تشکیلات و گروه های نظامی سوریه اعم از ارتش، نیروهای مردمی و داوطلبان کرد و معارضان برای مقابله با گروه های تروریستی و مزدوران خارجی است.

در ماده دوم، تقویت نهادها و سازمان های دولتی در مناطق مناقشه و ایجاد شرایط برای آغاز روند سیاسی حل و فصل بحران سوریه پیش بینی شده است.

جذب مشارکت روحانیون مسلمان و رهبران اسلامی و در روند حل و فصل بحران سوریه از طریق مذاکرات، بخش دیگر طرح پنج ماده ای رییس جمهوری روسیه است.

پوتین در چهارمین بخش طرح خود بر لزوم تنظیم نقشه راه بازسازی اقتصادی و اجتماعی سوریه و ایجاد تاسیسات زیربنایی مانند مدرسه و بیمارستان در مناطق درگیری ها و کمک به احداث ساختمان های مسکونی تاکید کرده است.

رییس جمهوری روسیه همچنین در بخش پایانی لزوم اعطای کمک های مالی بین المللی به سوریه با جذب کشورها و سازمان های مالی بین المللی برای فعالیت در این بخش را برای پایان هر چه زودتر پیامدهای بحران در این کشور مهم خوانده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گمنام ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    تنها راه از بین رفتن داعش از بین رفتن ائتلاف ضد داعش است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس