کد خبر 485464
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۲

سخنگوی کاخ سفید گفت رئیس جمهوری آمریکا با هر گونه تلاش کنگره برای کارشکنی در لایحه بودجه مقابله خواهد کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از سایت کاخ سفید، اریک شولتز جانشین سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه اقدام جمهوری خواهان در جلسه دیروز کمیته رسیدگی به حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را سیاسی کاری دانست.

شولتز درباره حضور هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جلسه کمیته کنگره آمریکا در خصوص حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی گفت ما شاهد نشست یازده ساعته پرسش و پاسخ بودیم که کلینتون به سوال های مربوط پاسخ داد.

این برای آمریکایی هایی که در خط مقدم، جان خود را به کف گرفته اند یک فاجعه بود. آنها در حمله یازده سپتامبر سال دو هزار و دوازده، در حال انجام وظیفه کشته شدند. بحث های زیادی در این خصوص مطرح شد و وی به سوال هایی که وجود داشت، پاسخ داد.

شولتز ادامه داد در روزهای بعد از حمله، اطلاعات ضد و نقیض زیادی مطرح شده بود و آنچه که دولت آمریکا در آن زمان در موضع گیری های خود اعلام می کرد، براساس چیزی بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده بود.

سخنگوی کاخ سفید درباره احتمال اقدام جمهوری خواهان در به تعطیلی کشاندن دوباره دولت گفت البته امیدواریم چنین اتفاقی روی ندهد ولی کاخ سفید به روشنی گفته است که هیچ علاقه ای به مذاکره درباره سقف بدهی ها ندارد.

چیزی که ما از کنگره خواسته ایم، پرداخت دیونی است که در حال حاضر پرداخت شده است و می خواهیم بدون هیچ تاخیر بیشتری، در خصوص آن اقدام کنند و رئیس جمهور هر گونه تلاش کنگره در کارشکنی در این خصوص را نیز وتو می کند.

وی درباره کشته شدن نظامی آمریکایی در عملیات آزاد سازی گروگان ها در عراق، ضمن ابراز همدردی با خانواده و نزدیکان نظامی کشته شده گفت زمانی که رئیس جمهور طرح خود را در این خصوص طرح کرد، به روشنی گفت که نیروهای ما در مناطقی خطرناک خدمت می کنند. همانطور که اشاره شد، مرگ هر آمریکایی، غمبار است.

راهبرد کلی ما، تضعیف و در نهایت شکست داعش است و عملیاتی که صورت گرفت، با موافقت وزیر دفاع بود که با راهبرد ما برای تجهیز، آموزش و مشاوره نیروهای عراقی همخوانی دارد. این عملیات محدود و با فرماندهی نیروهای پیشمرگه بود.

شولتز گفت رئیس جمهور به روشنی این را نیز گفته است که قرار نیست اجازه عملیات طولانی مدت و گسترده ای را بدهد که کشورمان در عراق و افغانستان به راه انداخته بود. این عملیاتی خاص و محدود است که رئیس جمهور در عراق و سوریه مجاز کرده است.

وی درباره عملیات نظامی نیروهای روس در حمله به اهداف داعش در سوریه گفت اقداماتی که روسیه انجام می دهد با توجه به هدفی که مدعی است یعنی حمله به داعش و تلاش برای دنبال کردن انتقال سیاسی، آثاری مخرب دارد. از دیدگاه ما، حملاتی که آنان انجام می دهند با هدفی که مدعی اش هستند همخوانی ندارد.

شولتز درباره سوال مجدد خبرنگاری درباره جلسه دیروز کنگره با حضور هیلاری کلینتون گفت البته من موضعی در خصوص اینکه این کمیته (بررسی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی) چه کاری باید انجام بدهد ندارم ولی با دیدگاه مک کارتی موافقم که این کمیته به ابزاری تبدیل شده است تا آرای کلینتون شکسته شود. در واقع کاری که آنان می کنند این است که موضوع را سیاسی کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس