کد خبر 485378
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

رهبر جریان صدر ضمن درخواست از الازهر مصر مبنی بر جلوگیری از بسته ماندن مسجد «راس الحسین» در قاهره، این اقدام دولت مصر را دیکتاتوری توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «سید مقتدا صدر» رهبر جریان صدر، امروز (جمعه) اقدام وزارت اوقاف مصر در بستن مقام «راس الحسین» در مصر را دیکتاتوری دانست و از الازهر خواست تا این اقدام را متوقف کند.

به نوشته پایگاه خبری عراقی «اخبار الیوم» مقتدا صدر در پاسخ به سوال یکی از طرفدارانش درباره بستن مسجد «رأس‌الحسین» در مصر طی تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، گفت: بستن این مسجد من را به یاد بستن بیت‌المقدس به روی مسلمانان است.شتابزدگی مقامات مصری در بستن این مقام مقدس که به امام عاشقان تعلق دارد، آغاز افول آنهاست همان‌گونه که پیش از این نیز در تاریخ روی داده است.

وی با درخواست از الازهر مصر برای متوقف کردن این دیکتاتوری‌ها افزود: دولت مصر طرفی نیست که بگوید این شعائر در اسلام وجود داشته یا خیر.

مقتدا صدر از عاشقان امام حسین (ع) خواست که از هر اقدام ناشایستی که بهانه دست دولت مصر دهد تا مانع حفظ شعائر اسلامی شوند یا مساجد را ببندد، خودداری کنند. هرچند که عشق و محبت برای اهل بیت (ع) و ابراز آن جرم نیست که کسی بخواهد اقدامی قانونی در قبال آن اتخاذ کند.

رهبر جریان صدر اذعان داشت: بستن مساجد یا ممانعت از عزاداری‌ها موجب بازگشت تروریسم به مصر و موفقیت برخی در ایجاد فساد در این کشور خواهد شد که باید از آن اجتناب ورزید. دولت پدر همه مردم است و چنین اقداماتی به معنای دوری از اصل دموکراسی و آزادی عقاید و شعائر است.

وزارت اوقاف مصر اعلام کرد که با توجه به برگزاری مراسم عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی تدابیر امنیتی در اطراف مناطق مذهبی به ویژه مسجد رأس الحسین در قاهره اتخاذ شده است.

مقامات مصری به بهانه جلوگیری از بروز درگیری میان سلفیها و شیعیان این مسجد را بسته‌اند و اجازه برگزاری مراسم در این منطقه را به شیعیان نمی‌دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس