کد خبر 484674
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: شرایط برای رکوردگیری خوب نبود.

به گزارش مشرق، حسین توکلی درباره این که چقدر جای امیدواری زیاد وجود دارد که تیم ملی به صورت قطعی با سهراب مرادی در مسابقه‌های جهانی حاضر شود، بیان کرد: گفتنش خیلی سخت است البته با توجه به حضور علی مرادی در مجارستان و چراغ سبزی که تاماش آیان نشان داد،‌ خیلی امیدواریم. در روزهای آینده وضعیت او نهایی می‌شود و ما و خودش از این فشار و استرس خارج می‌شویم. البته اگر او به مسابقه‌های جهانی اعزام نشود یکی از مدال‌های ما در مسابقه‌ها کم می‌شود. مرادی در بحث تیمی می‌تواند کمک کند و از لحاظ شخصی نیز با توجه به وضعیت بدی که در 2 سال گذشته داشت و در المپیک لندن هم مدال نگرفت،‌حضورش در مسابقه‌های جهانی می‌تواند سبب خیر شود که امیدوارم در نهایت کارش درست شود.

توکلی در پاسخ به این پرسش که در صورت حل شدن مشکل سهراب مرادی کدام وزنه‌بردار کنار گذاشته می‌شود،‌ گفت: هنوز مشخص نشده است و می‌خواهیم فضای رقابتی وجود داشته باشد اما شب کنگره جهانی که باید هشت نفر را اعلام کنیم هر کسی وضعیت بهتری داشته می‌ماند و کسی که وضعیت خوبی ندارد، حذف می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به وضعیت روحی سهراب مرادی پس از خبر بازنشسته شدنش گفت: ما شب و روز در تمام مقاطع تمرینی و غیر تمرینی با او صحبت کرده‌ایم. البته با خبر این که می‌تواند درالمپیک باشد شارژ روحی خوبی شد و فکر می‌کنم آن شب توانست راحت بخوابد. اگر انگیزه‌اش کم شده بود باید به او حق بدهید. ان‌شاءالله حضور او در مسابقه‌های جهانی هم قطعی شود اما در این یکی، دو روز که متوجه حضورش در المپیک شده است، شرایط بهتری دارد.

او در مورد وضعیت نواب نصیرشلال و وزنه‌هایی که در رکوردگیری تیم ملی انداخت، تصریح کرد: شرایط برای رکوردگیری خوب نبود. فواصل بین حرکات زیاد شد. شرایط نواب در تمرین‌ها 2-3 هفته گذشته به مراتب بهتر از رکوردگیری بود و البته اکثر ملی‌پوشان ایده‌آل‌هایی که در تمرین‌ها داشتند در رکوردگیری انجام ندادند و نوع گرم کردن و فاصله حرکات زیاد نگذاشت آنها کارشان را انجام دهند. با این حال نواب با توجه به تجربه و قدرت بدنی و تمرین‌های خوبی که دارد، می‌تواند اتفاقات بهتری را رقم بزند.

توکلی با اشاره به این که بهداد سلیمی در روز رکوردگیری شرایط خوبی نداشت، بیان کرد: بهداد به تازگی از دیسک کمر رهایی پیدا کرده و وضعیت خوبی دارد. البته در روز رکوردگیری شرایطش خوب نبود و رکوردگیری هم کیفیت بالایی نداشت. بهداد از ساعت 9 و 30دقیقه به سالن آمد اما 12 و 45 دقیقه به روی تخته آمد و سرگیجه‌ای که آخر مسابقه‌ها داشت نیز به همین دلیل بود و نتوانست در دو ضرب هم کارایی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به این که از گرفته شدن تست دوپینگ از ملی‌پوشان باکی ندارد، گفت: ماموران وادا زمانی که به ایران آمدند ویزا گرفتند و از قبل حضورشان مشخص نبود. البته از حضور ماموران وادا باکی نداریم و می‌خواهیم تیم پاک جلو برود. با توجه به شرایطی که در گذشته پیش آمد بحث سلامت وزنه‌برداران برای ما در اولویت است و خیلی به این مسئله اهمیت می‌دهیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس