کد خبر 48432
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۴

دبيرکل حزب‌الله لبنان درباره مصادره انقلاب‌هاي عربي منطقه به‎دست‌ آمريکا و غرب هشدار داده و مقاومت مسلحانه را تنها گزينه براي تحقق اهداف مورد نظر دانست.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سيد "حسن نصرالله " دبيرکل حزب‌الله لبنان در سخنراني امروز خود در مراسم سالروز آزادي جنوب لبنان از دست رژيم اشغالگر قدس در منطقه البقاع تاکيد کرد که حزب‌الله اين مراسم را به اين علت در منطقه البقاع برگزار کرده است تا بر مشارکت مردم اين منطقه در آزادسازي جنوب لبنان تاکيد کند و جهاد اين منطقه را در اين ميدان‌ها يادآوري نمايد.

*مردم بقاع از پيشگامان مقاومت بودند

سيدحسن نصرالله که سخنانش به طور مستقيم از شبکه خبري المنار پخش مي‌شد، تاکيد کرد که بقاع جزو اولين مناطقي بود که مردمش به مقامات روي آوردند و آن را از زمان امام "موسي صدر " رئيس جنبس امل لبنان پذيرفتند.
دبيرکل حزب‌الله لبنان تصريح کرد که در اين سخنراني از اوضاع فلسطين و کشورهاي عربي و آخرين تحولات اوضاع سوريه و همچنين جديدترين تحولات سياسي در لبنان صحبت خواهد کرد.
وي همچنين تاکيد کرد که درباره سخنراني‌هاي باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا و بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي نيز سخناني خواهد گفت.

*عيد آزادسازي لبنان متعلق به همه ملت لبنان است

سيد "حسن نصرالله " در ادامه سخنراني خود گفت: اين عيد در لبنان به جماعت يا گروه خاصي اختصاص ندارد، بلکه عيد تمام مردم اين کشور است، ما تاکيد مي‌کنيم که پيروزي در 25 مي ثمره جانفشاني هاي همه مردم از سال 1948 تاکنون بوده است، ما اين روز را "عيدي ملي " مي‌دانيم و تمام لبناني‌ها اين دستاورد عظيم را در 25 مي سال 2000 کسب کردند.
وي ادامه داد که اصرار حزب‌الله به گراميداشت اين روز و اهميت دادن به آن به علت اين است که نقش حياتي و دائمي در حوادث لبنان دارد، چرا که اتفاقاتي که در آن زمان روي داد، چهره لبنان و منطقه را تغيير داد و نياز استراتژيک و معنوي ما الآن در اين است که خاطرات آن ايام را زنده نگه داريم، ‌ما در تاريخ خود روزهاي "نکبت " و شکست زيادي داريم و بايد روزهاي پيروزي را نيز داشته باشيم تا بتوانيم سختي‌هاي روحي، روزهاي شکست و تلخي را پشت سر بگذاريم.

*مقاومت مسلحانه تنها گزينه پيش روي ملت‌هاي منطقه است

دبيرکل حزب‌الله لبنان در مورد سخنراني‌هاي "باراک اوباما " و "بنيامين نتانياهو " سران آمريکا و رژيم صهيونيستي در آيپک و کنگره آمريکا تاکيد کرد: با شنيدن اين سخنان ايمان ما به راهي که انتخاب کرده‌ايم بيشتر مي‌شود، اين موضوع اثبات مي‌کند که گزينه ما واقعي، عقلاني و منطقي بوده است و تنها چيزي که مي‌تواند اهداف ما را محقق کند، "مقاومت مسلحانه مردمي " است و گزينه مذاکرات گزينه‌اي بيهوده، خوار کننده و وقت تلف‏کن است.
وي ادامه داد: اگر در آن زمان منتظر اجماع ملي در لبنان يا تحرک عربي و بين‌المللي مانده بوديم، کشور هنوز در دست اشغالگران بود و اسرائيل اشغال اين کشور را تاکنون تکميل کرده بود، در اين صورت تل‌آويو تا الآن توانسته بود لبنان را به اسرائيل دوم در منطقه تبديل کند و ميليون‌ها لبناني را به خارج از اين کشور کوچ دهد، اما مقاومت تمام اين نتايج احتمالي را از بين برد و کرامت و سرزمين ما را بدون قيد و شرط به ما بازگرداند.

*ترس از موشک‌هاي حماس و حزب‌الله در چشمان نتانياهو موج مي‌زد

سيد "حسن نصرالله " در ادامه سخنراني خود در سالروز آزادسازي جنوب لبنان اظهار داشت: نتانياهو در سخناني در سال 2007 گفت که روند پيشرفت اسرائيل از سال 2000 در لبنان به حالت معکوس درآمد و کار به عقب‌نشيني اسرائيل از غزه رسيد، به اين ترتيب اسرائيل ديگر در چشم اعراب دولتي شکست‌ناپذير نيست و ترديدهاي جدي درباره موجوديت آن پيش آمده است، هنگامي که نتانياهو دو روز پيش در کنگره آمريکا درباره موشک‌هاي حزب‌الله و حماس سخنراني مي‌کرد نيز همين ترس و نگراني در چشمانش ديده مي‌شد.
دبيرکل حزب‌الله لبنان به نتايج سخنراني اوباما و نتانياهو براي اعراب اشاره کرده و با طرح اين سؤال جدي گفت که اوباما بار ديگر بر امنيت اسرائيل تاکيد کرده و برتري آن را بر کشورهاي منطقه اعلام کرد، او مناسبات ميان آمريکا و اسرائيل را به سطح بي‌سابقه‌اي ارتقا داده است و تشکيل دولت فلسطيني و توافق آشتي فتح و حماس را نيز رد کرده است، وي از سخنراني خود درباره عقب‌نشيني اسرائيل به مرزهاي سال 1967 نيز عقب‌نشيني کرد.
وي با اشاره به اجماع دموکرات‌ها و جمهوري خواهان در آمريکا بر سخنراني نتانياهو در کنگره گفت که نخست‌وزير اسرائيل از پذيرش قدس به عنوان پايتخت دائمي اسرائيل و اسکان آوارگان در خارج از مرزهاي فلسطين اشغالي و به رسميت سناختن دولت يهودي سخن گفته و بازگشت به مرزهاي 67 را نيز رد کرد، او از عباس خواسته است تا آشتي ميان فتح و حماس را از بين ببرد و به ميز مذاکره با اسرائيل بازگردد.
نصرالله در تمثيلي زيبا از ميزان تسليم شدن آمريکا در قبال سياست‌هاي اسرائيل گفت که اسم واقعي آمريکا "نتانياهو " است.

*طرح صلح عربي بايد از دستور کار خارج شود

دبيرکل حزب الله لبنان ابراز داشت که اين دو نفر ضربه سختي به آنچه طرح ابتکار صلح اعراب خوانده مي‌شد وارد کردند و الآن زمان آن رسيده است که اين طرح از دستور کار خارج شود.
نصرالله با اشاره به سخنان ملک عبدالله شاه عربستان در مورد اينکه اين طرح ديگر تحمل شکست‌ها را ندارد، از کشورهاي عربي خواست تا آن را کنار بگذارند.
وي ادامه داد: با توجه به شرايط کنوني آيا باز فلسطينيان مي‌توانند به آمريکا اميد داشته باشند که قدمي براي آنها بردارد،‌ آمريکايي که فلسطينيان را تهديد کرده در شوراي امنيت با دادن راي منفي به خواسته آنها به مقابله با خواسته‌هايشان برمي‌خيزد.

*فلسطيني‌ها و اعراب زير لواي مقاومت جمع شوند

دبيرکل حزب الله در ادامه از فلسطينيان خواست که زير پرچم مبارزه و مقاومت گردهم آيند و افزود: يک‌بار ديگر و در روز آزادي و جشن آزادي تکرار مي‌کنم که فلسطينيان براي رسيدن به آزادي جز مقاومت و مبارزه گزينه‌اي وجود ندارد و من از آنها مي‌خواهم زير لواي پرچم مبارزه و مقاومت گردهم آيند.
وي همچنين از جهان اسلام و عرب نيز خواست به گزينه‌اي جز مقاومت فکر نکنند، چون هرچه در اين دو جهان مي‌گذرد تهديدي براي تمام امت بشمار مي‌آيد.

*نصرالله شايعات رسانه‌هاي مختلف عليه حزب‌الله را رد کرد

سيدحسن نصرالله در بخش ديگري از سخنانش به شايع پراکني عليه حزب الله پاسخ داد و افزود: درباره اوضاع حاکم بر جهان عرب مي‌خواهم به برخي از شايعاتي بپردازم که برخي از رسانه‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي بويژه در لبنان به آن مي پردازند، اگرچه اين موضع‌گيري‌هاي ارتباطي با حزب الله و عملکردش ندارد، اما اقدامات ناشايستي است که از سوي برخي رسانه‌ها شاهد آن هستيم.
وي گفت: چندي پيش ملاحظه کرديم که فرمانده ناتو در اروپا ادعا کرد که حزب‌الله و ناتو در "بنغازي " حضور داشته و فعاليت دارند که من اين ادعا را رد مي‌کنم؛ همچنين رژيم قذافي گفت،‌ تک تيراندازان حزب الله در "مصراته " به انقلابيون اين کشور کمک مي‌کنند، که باز هم من اين ادعا را رد مي‌کنم؛ دو سال پيش وقتي راهپيمايي‌هايي در تهران صورت گرفت، برخي از پايگاه‌هاي اينترنتي مخالف جمهوري اسلامي ايران نوشتند که 1500 رزمنده حزب‌الله در تهران اقدام به سرکوب راهپيمايي مردم کردند.
دبيرکل حزب الله لبنان با بيان اينکه طرح اين ادعاها عليه حزب الله قبلا نيز مطرح شده بود و چيز جديدي نيست، ادامه داد: پيش از اين وقتي در يمن رژيم عبد الله صالح با حوثي‌ها درگير بود و ما با حوثي‌ها ابراز همدردي مي‌کرديم، گفتند که حزب الله در يمن مي‌جنگد و در اين راه 50 رزمنده آن به شهادت رسيدند که پيکرهايشان به لبنان عودت داده شد.
وي با اشاره به شايعه پراکني شبکه العربيه عليه حزب الله در خصوص حوادث سوريه افزود: در سوريه نيز شبکه العربيه با مصاحبه با يکي از معارضان سوري ادعا کرد که 3000 رزمنده حزب الله در شام در کنار رژيم سوريه راهپيمايي‌ها را سرکوب مي‌کنند که اين کاملا دروغ بود و مسئول اطلاع رساني حزب الله از طريق همان شبکه العربيه اين ادعا را رد کرد و درحالي که رد ادعاي حزب‌الله را يکبار از شبکه خود پخش کردند، نه تنها ادعاي اين معارض که ادعاهاي ديگر در اين باره را براي 24 ساعت جزو مهمترين خبرهاي خود قرار داده و منتشر کردند.
سيد حسن نصرالله گفت: اين اقدام فقط توسط شبکه العربيه صورت نگرفت، بلکه در اقدامي مشابه پايگاه اطلاع رساني نيروهاي لبنان [ وابسته به سمير جعجع] ادعا کرد که تک تيراندازان حزب الله در ناآرامي‌هاي "حمص " حضور داشته و تنها در اين شهر حزب الله 10 شهيد داشته و به زودي پيکر آنها براي خاک‌سپاري به لبنان عودت داده خواهد شد و در اينجا بايد خدا را شکر بگويم که تاکنون ادعايي از جانب رژيم بحرين صورت نگرفته تا حزب‌الله به آن متهم شود و ملت شريف بحرين همچنان به انقلاب مسالمت‌آميز خود ادامه مي‌دهند.
دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد: من از همين تريبون به تمام دروغ‌پردازان و دروغگويان جهان عرب چه آنها که در رسانه‌ها و مطبوعات کار مي‌کنند و چه آنها که در کانال‌هاي ماهواره‌اي مشغول بکار هستند و با پول "جفري فلتمن "[معاون وزير امور خارجه آمريکا در امور خاورميانه] قلم مي‌زنند، مي‌گويم: تاکنون در هيچ يک از کشورهاي عربي نه تنها دخالت نظامي که هيچگونه دخالتي نداشته‌ايم و اگر زماني اين اتفاق روي دهد، جامعه بين‌المللي بداند که اين جرات را داريم که بگوييم در فلان کشور حضور داشته و جنگيده‌ايم و شهيد داده‌ايم.
سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش تاکيد کرد که مقاومت لبنان در کنار ملت‌هاي تونس، مصر، يمن، ليبي و بحرين ايستاده است.

*انقلاب‌هاي مصر و تونس هنوز به اهداف اصلي خود نرسيده‌اند

دبيرکل حزب‌الله با اشاره به اينکه انقلاب‌هاي مردمي در مصر و تونس هنوز به اهداف اصلي خود دست نيافته است، اوضاع انقلاب هاي مردم در يمن، ليبي و بحرين را سخت توصيف کرد.
وي با بيان اينکه موضع حزب الله در قبال انقلاب‌ها در کشورهاي عربي به دو مسئله وابسته است، ابراز داشت: اولي موضع نظام حاکم آن کشور در قبال جنگ اعراب با رژيم صهيونيستي و ديگري اينکه آيا در آن کشور درگير تظاهرات امکان اصلاحات و تغييرات وجود دارد يا خير.
دبيرکل حزب الله با اشاره به اينکه موضع حزب الله در قبال کشورهاي مختلف متفاوت خواهد بود، تصريح کرد که اين مسئله معيار و موضع گيري کلي حزب‌الله را نشان خواهد داد.
وي با بيان اينکه حزب الله خواهان وجود انسجام در تمام کشورهاي عربي واسلامي بين مردم و حکومت‌هاست و ابراز داشت: حکومت‌ها بايد دغدغه هاي مردم را بفهمند و در کنار ملت‌هايشان باشند.
نصرالله با تاکيد براين نکته که پيشرفت‌ملت‌هاي عربي و اسلامي آرزوي حزب الله است، خواستار دستيابي مسلمانان به جايگاه واقعي در نظام جهاني شد.

*آمريکا و اسرائيل به دنبال مصادره انقلاب‌هاي منطقه‌اي هستند

وي در ادامه سخنانش با اشاره به اظهارات اخير باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا درباره تحولات منطقه، تصريح کرد که آمريکا و اسرائيل در تلاشند تا انقلاب‌هاي مردمي را مصادره کنند.
دبيرکل حزب الله با انتقاد از اقدام مشکوک آمريکا در پرداخت کمک مالي به مصر و تونس تاکيد کرد که هدف از سخنان اخير اوباما ربودن انقلاب‌هاي عربي_اسلامي در جهان عرب است.
وي با اشاره به نکته اي که يک ثروتمند عرب به وي گفته بود، ابراز داشت: يک ثروتمند عرب به من گفت که در حوزه خليج فارس افرادي هستند که ميلياردها دلار ثروت در بانک‌هاي آمريکا دارند.
سيدحسن نصرالله مبناي سياست‌گذاري آمريکا درباره خاورميانه را ثروت هاي موجود در منطقه دانست و تصريح کرد: آمريکا براي اين سرمايه‌ها برنامه‌ريزي کرده است و آمريکا از همين پول‌ها عليه کشورهاي عربي و عليه مردم ما استفاده مي‌کند.
دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به اظهارات اخير اوباما در حمايت از جوانان عربي تاکيد کرد: انسان احساس نااميدي مي‌کند وقتي اوباما درباره جوانان عرب ابراز نظر مي‌کند، درحالي که تا آخرين لحظه در کنار حسني مبارک رئيس جمهور مخلوع مصر بود و اکنون در آخرين لحظه وارد شده تا خون شهداي مصر را مصادره کند.

*سياست‌ رسانه‌هاي عربي در قبال کشورهاي منطقه دوگانه است

سيد "حسن نصرالله " در ادامه سخنراني خود در سالروز آزادسازي جنوب لبنان با اشاره به سياست‌هاي دوگانه رسانه‌هاي عربي در قبال ايران و کشورهاي ديگر گفت: اگر "محمود احمدي نژاد " رئيس‌جمهور ايران هر کلمه‌اي درباره کشورهاي عربي بگويد، رسانه‌هاي عربي قيامت به پا مي‌کنند، اما نتانياهو در کنگره آمريکا به تمام پادشاهان عربي و رژيم هاي عربي به صورت يکجا اهانت کرده و گفت که 300 ميليون عرب وجود دارند که از نعمت آزادي و کرامت و دموکراسي بهره‌اي نبرده‌اند، اين "دجال " مدعي است که فقط يک ميليون عربي که در سرزمين‌هاي اشغالي زندگي مي‌کنند، آزادي دارند، اما من در جواب وي مي گويم که ما در لبنان آزاد هستيم و آزادي خود را با خون خود ساخته‌ايم، ما بر شمشر تو و شمشير آمريکايي‌ها پيروز شده‌ايم.

*آمريکا به خواسته‌هاي مردم عراق احترام بگذارد

وي ادامه داد: اگر اوباما در ادعاهاي خود صادق است، ملت عراق امروز اخراج نيروهاي آمريکايي از اين کشور را مي‌خواهند، وي بايد به خواسته‌هاي آنان احترام بگذارد و به گروه‌هاي سياسي براي ماندن بيشتر در عراق با روشهاي به ظاهر متمدنانه اشغالگري فشار نياورد، اين در حالي است که او مي‌خواهد 50 هزار نظامي خود را تحت عنوان‌هاي سفارت و کنسولگري و محافظت از آنان در اين کشور نگه دارد.

*ملت‌هاي انقلابي مراقب سياست‌هاي آمريکا باشند

نصرالله خطاب به ملت‌هاي انقلابي گفت که از سياست‌هاي آمريکا بر حذر باشند و اجازه ندهند که حوادث و نيازها آنها را بار ديگر در آغوش آمريکايي‌ها قرار دهد.


*بيشتر مردم سوريه حامي بشار اسد هستند

دبيرکل حزب‌الله لبنان بخش ديگري از سخنان خود را به حوادث سوريه اختصاص داده و با ابراز احترام لبنان و مقاومت به کشور و ملت سوريه و حافظ اسد و بشار اسد و ملت مقاوم آن گفت که سوريه چيزهاي زيادي به لبنان داده و از تقسيم اين کشور و بروز جنگ داخلي در آن جلوگيري کرده است، دمشق در پيروزي‌هاي سال 85 و سال 2000 از مقاومت پشتيباني کرده است و در جنگ 33 روزه نيز از مقاومت لبنان حمايت کرده است.
وي دستاوردهاي سوريه براي لبنان را بي سابقه و تاريخي خواند و تاکيد کرد که رهبران اين کشور نيز مانند ملت آن به انجام اصلاحات سياسي و مبارزه با فساد در اين کشور بر اساس گفت‌وگوها و نشست‌هاي مستقيم معتقدند، اسد مصمم به ايجاد اصلاحات در کشور است و مي‌خواهد گام‌هاي بسيار بزرگي در اين زمينه بردارد، اما اين گام‌ها بايد با طمأنينه و مسئوليت‌پذيري برداشته شود.
رهبر مقاومت لبنان تصريح کرد که تمام اطلاعات حاکي از آن است که بيشتر ملت سوريه حامي نظام اين کشور و بشار اسد هستند، وي براندازي حکومت در سوريه را خواسته آمريکا و اسرائيل و بر اساس منافع آنها دانست و تاکيد کرد که آنها مي‌خواهند تا رژيمي مانند کشورهاي به اصلاح ميانه‌روي عربي در سوريه بر سر کار بياورند.

*راهکارهاي محافظت از صلح و ثبات در سوريه

وي ادامه داد: با توجه به ارتباط سوريه با لبنان بايد تمام ما لبناني‌ها به صورت عموم و بويژه اهالي مقاومت در برابر اين موضع اسرائيلي‌ها بايستيم و در اين راستا اولا بايد به ثبات و امنيت در سوريه در سطوح ملي، مردمي و ارتش آن پايبند باشيم، از سوي ديگر بايد سوري‌ها را به محافظت از کشورشان و حکومت مقاوم‌شان فراخوانيم تا به رهبران اين کشور مجال ايجاد اصلاحات داده شود.
نصرالله قدرت و بازدارندگي سوريه را مصلحتي عربي، سوري، لبناني و اسلامي دانست و افزود: در مرحله سوم ما لبناني‌ها نبايد در امور داخلي سوريه دخالت کنيم، در مرحله بعد ما بايد هر تحريمي که آمريکا و غرب به دنبال بازاريابي براي آن هستند و از لبنان مي‌خواهند تا عليه سوريه به آنها متعهد شود را رد کنيم، اين يکي از اهداف سفر اخير "جفري فيلتمن " معاون وزير خارجه آمريکا به لبنان بود.

*خصومت آمريکا با حزب الله تازگي ندارد

سيد "حسن نصرالله " در ادامه سخنراني خود در سالروز آزادسازي جنوب لبنان با اشاره به اينکه خصومت آمريکا عليه حزب‌الله تازگي ندارد ، افزود: در اينجا مي خواهم به اتهامات باراک اوباما بپردازم که در "ايپک " حزب الله را در لبنان متهم به ترور سياسي و بمب‌گذاري در خودروها کرد؛ البته خصومت آمريکا با حزب الله موضوع تازه‌اي نيست، اما اين شيوه خطاب با اين مضامين سياسي و حقوقي آن هم از سوي اوباما تازگي دارد و جديد است، البته مي‌دانيم اين سخنان اوباما نشات يافته از تعهدات وي به صهيونيست‌هاست و اين سخنان بدون هيچ مدرک و سندي بيان شده و در واقع زمينه‌سازي مجدد براي توطئه‌اي است که در دادگاه بين المللي توسط آنها تدارک ديده مي‌شود. در واقع اوباما سخناني را بر زبان راند که ما انتظار شنيدنش را از "بلمار " داشتيم و بدين وسيله تاکيد کرد، اين دادگاه؛ دادگاهي آمريکايي‌-‌صهيونيستي است و آمريکا و رژيم صهيونيستي در آن قاضي، مدعي و جلاد هستند.

*آمريکا سردمدار ترورهاي سياسي در جهان است

دبيرکل حزب الله لبنان گفت: هم اکنون تمام جهانيان مي‌دانند، آمريکايي که از ترور سياسي سخن مي‌گويد خود غرق در ترورهاي سياسي است و در اينجا فقط يک مورد را به اوباما ياد‌آوري مي‌کنم، اين که بر اساس تحقيقات صورت گرفته مشخص شده اين سازمان اطلاعات آمريکا بوده که خودروي بمبگذاري شده‌اي را در يکي از خيابان‌هاي شلوغ و پر رفت و آمد "بئر العبد " قرار داد تا بدين وسيله [علامه] فضل‌الله را ترور کند و موجب به شهادت رسيدن حدود يکصد تن از شهروندان لبناني شد که اکثر آنها را زنان و کودکان بي‌گناه تشکيل مي‌دادند؛ بنابراين مي گويم وقتي قاتلي مي‌ايستد تا ما را متهم کند، پس اهميتي براي سخنان آن قائل نشويد، او قاتل صدها هزار شهروند عراقي و افغاني است و اين يک ادعا يا داستان سرايي نيست بلکه موضوعي است که همه جهانيان به آن اذعان دارند .

*بدگويي آمريکا از حزب‌الله افتخار ماست

سيدحسن نصرالله تصريح کرد: اين افتخار ماست که اوباما اين گونه به ما حمله کند، برخي هنگامي ‌که آمريکا يا رژيم صهيونيستي از آنها تعريف و تمجيد کند، خوشحال مي‌شوند و هنگامي ‌که از آنها بد گويي کنند، به هراس مي‌افتند و نگران مي‌شوند، اما بدانيد هنگامي که آمريکا و رژيم صهيونيستي ما را مورد حمله قرار مي‌دهند ما احساس عزت و بزرگي مي‌کنيم و به اين دشمني افتخار مي‌کنيم و اين بدين معناست که ما جايگاهي مهم در معادلات منطقه‌اي و محلي احراز مي‌کنيم.
دبيرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: اما بدانيد، اگر باراک اوباما يا بنيامين نتانياهو روزي به ستايش از حزب الله بپردازند، حتما ما با تشکيل جلسه‌اي فوق‌العاده با حضور تمام فرمانده‌هان و کادرهاي رهبري در حزب عملکرد خود را به دقت مورد بازبيني قرار خواهيم داد تا ببينيم کجاي کار اشتباه کرده‌ايم، اين مکتب امام خميني (ره) است که مي‌فرمايند، هرگاه شيطان به مدح و ثناي تو برخاست بترس.

*جريان مقابل به دنبال تحريم ملت لبنان عليه اکثريت جديد بود

سيد حسن نصرالله با اشاره به تحولات داخلي لبنان به دلايل تعويق تشکيل دولت جديد به رياست نجيب ميقاتي اشاره کرد و گفت: از زمان سقوط دولت لبنان تاکنون اکثريت جديد نتوانسته دولتي تشکيل دهد که ما اين موضوع را حمل بر اين آيه شريف مي‌گذاريم "که چه بسا شما چيزي براي شما خوشايند نباشد، اما خيري در آن نهفته باشد. "
دبيرکل حزب‌الله لبنان افزود: اگرچه استفاده از اصطلاح "اکثريت جديد " را نمي‌پسندم، چون غير از اين اکثريت رئيس جمهور و نخست‌وزير موظف به تشکيل کابينه نيز وجود دارد؛ با اين حال نبايد اين نکته را نيز ناديده گرفت که يکي از فوايد و محاسن استفاده از اين اصطلاح آن بود که اين واژه نشان داد، گروه سياسي طرف مقابل چگونه با حزب‌الله تعامل کرد، هنگامي که دولت سقوط کرد، چه واکنشي نشان دادند و تلاش کردند جهان را عليه ما بشورانند و مردم لبنان را تحريک و به آنها القا کردند که اين انقلابي از پيش تدارک ديده شده است و آنها پيشاپيش دولت و اعضاي کابينه خود را مشخص کرده و دولت آنها دولت ولايت فقيه خواهد بود، اما هم اکنون ديدگاه‌ و موضع خود را تغيير دادند، چون آشکار شد انقلابي وجود ندارد، نه ايراني و نه سوري.

*دخالتهاي آمريکا و اروپا مانع تشکيل دولت لبنان است

نصرالله ادامه داد: با اين حال اين ادعاها و جوسازي‌ها اين ايده را به جهان غرب و بويژه آمريکا و برخي از رژيم‌هاي عربي القا کرد که حزب‌الله در حال بدست گرفتن امور کشور است و امروز من به آنها مي‌گويم پس معناي اکثريت جديد و رئيس جمهور و نخست‌وزير مکلف به تشکيل کابينه چيست؟ چرا تاکنون اين دولت از پيش مشخص شده، تشکيل نشده است. مسئول مستقيم تشکيل کابينه رئيس جمهور و نخست‌وزير است و اگر دولتي تاکنون تشکيل نشده، به اين دليل است که پاي خواسته‌هاي آمريکايي و اروپايي در ميان است، با وجودي که تلاش شده اين دخالت‌ها رد شود، البته در اين ميان خواسته‌هاي جريان‌هاي داخلي نيز وجود دارند که بايد درنظر گرفته شوند که بر جريان تشکيل کابينه تاثير مي‌گذارند.
دبيرکل حزب الله تاکيد کرد: اما در اين باره کافي است که فقط به موضع‌گيري جامعه بين‌المللي درباره دولت سابق اشاره کنم، نخست وزير سابق لبنان پس از 5 ماه هنوز موفق به تشکيل کابينه نشده بود و پس از پا درمياني و ميانجيگري شخصي بشار اسد، رئيس جمهور سوريه و ملک عبد الله، پادشاه عربستان کابينه سابق لبنان تشکيل شد، در حالي که هم اکنون و براي تشکيل کابينه جديد هيچ کس اقدامي نکرده و پا پيش نگذاشته است و اين به خاطر ساختار و ماهيت چالش‌هايي است که در لبنان وجود دارد.

*14 مارس مسئول اصلي عدم تشکيل دولت است

سيد حسن نصرالله در بخش پايان صحبت‌هايش با رد ادعاهاي گروه 14 مارس درباره تلاش حزب‌الله براي تسلط بر دولت يا حکومت لبنان گفت: آنها مي‌گويند که به سود حزب‌الله است که در کشور جدايي باشد و شکست تلاش‌ها براي تشکيل دولت به سود حزب الله است و حزب‌الله را متهم مي‌کنند که در تلاش براي تسلط بر کشور است، اما 14 مارس است که مسئول اختلاف و تعطيلي و عدم تشکيل دولت است.
وي با اعلام اينکه " ادعاهاي 14 مارس فاقد سند است و اين مواضع تکراري است " در ادامه برضرورت تشکيل دولت در سريع ترين وقت تاکيد کرد و گفت: کشور نمي‌تواند در وضعيت اختلاف زندگي کند.

*تشکيل دولت جديد لبنان از "اوجب واجبات " است

سيدحسن نصرالله وجود دولت قوي را اساس حل مشکلات لبنان دانست و ابراز داشت: تشکيل دولت جديد از اوجب واجبات است و به مصلحت ماست که دولتي قوي تشکيل شود تا مشکلات کشور را حل کند.
دبيرکل حزب الله با رد دخالت‌هاي خارجي در تشکيل دولت آينده لبنان تاکيد کرد که مقاومت به دنبال قبضه کردن دولت يا حکومت و حاکميت نيست.
سيد حسن نصرالله در ادامه ابراز داشت که به تلاش‌ها ادامه خواهيم داد و به همپيمانان خود احترام خواهيم گذاشت و با آنها گفت وگو خواهيم کرد و به نتايج مطلوبي دست خواهيم يافت.

*دولت "تکنوکرات " در لبنان عملي نيست

وي با اشاره به تلاش مشترک آمريکا و جريان المستقبل در داخل لبنان براي کارشکني در تشکيل دولت آينده اين کشور تصريح کرد که آمريکا و جريان المستقبل به دنبال تشکيل دولتي تکنوکرات هستند ولي اين پيشنهاد در لبنان عملي نيست و دولت آينده لبنان بايد دولتي مستحکم و يا دولت وحدت ملي باشد.
سيدحسن نصرالله در بخش پاياني سخنراني‌ خود به مناسبت يازدهمين سالگرد آزادسازي جنوب لبنان گفت: ما از تلاش‌هاي نبيه بري رئيس مجلس لبنان در راستاي احيا اين مجلس حمايت مي‌کنيم و در جلسات آن شرکت‌ خواهيم کرد.

*موشک‌هاي مقاومت براي دفاع از آبروي لبنان است

وي با اشاره به اينکه مقاومت لبنان همچنان ادامه خواهد يافت، تاکيد کرد: ما نمي‌ترسيم، نه از اوباما نه از نتانياهو و نه از ناوگان هايشان.
دبيرکل حزب الله با اشاره به شکست آمريکا در حمله به لبنان در 1982 تاکيد کرد که حزب‌الله از تهديدها نمي‌ترسد و اظهارات بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي درباره سلاح مقاومت نشان دهنده ترس وي از موشک هاي مقاومت است.
وي با اشاره به اينکه حزب‌الله همچنان در تحولات منطقه حضور خواهد داشت، تاکيد کرد که موشک‌هاي مقاومت براي دفاع از آبرو و کرامت لبنان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس