رئیس مجلس گفت: اگر غربی‌ها به دنبال این باشند که به وعده‌های خود عمل نکرده و یا در اجرای مفاد برجام تعلل کنند، ما کارخانه غنی‌سازی را می‌سازیم.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره بزرگداشت 232 شهید شهرستان گرمسار با بیان اینکه در دنیای امروز سبک‌های مختلفی در زندگی وجود دارد، اظهار داشت: برخی این‌طور می‌پندارند که اگر در اطراف‌شان هرچه می‌گذرد باید بی‌تفاوت باشند و این سبکی از زندگی است.

وی افزود: حرکتی که اسلام ایجاد کرد و امام(ره) آن را تقویت کرد، این بود که به خود بیاییم و حرکت زندگی را درک کنیم.

رئیس مجلس به مشکلات مسلمانان در دنیای اسلام اشاره کرد و افزود: اینکه عده‌ای مسلمان در برخی کشورها در فشار و با مشکلاتی روبرو هستند، عده‌ای بگویند به ما چه، این مسلمانی نیست.

لاریجانی تأکید کرد: در فلسطین، عراق، لبنان و سوریه مسلمانان نگران هستند. سبک زندگی اسلامی این است که فرد نسبت به خانواده‌اش و همسایه‌اش مسئول باشد.

وی اظهار داشت: یکی از حقایق سنت نبوی ما این است که انسان‌ها اهل مجاهدت باشند. آمادگی این است که اسلام اهل مجاهدت باشد و مسلمانان نیز به آن پایبندی داشته باشند.

رئیس مجلس با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) گفت: پیامبر اسلام در حدیثی می‌فرمایند "اگر کسی اهل جهاد نباشد و یا حب جهاد نداشته باشد، مثل یک منافق از دنیا رفته است."

لاریجانی تصریح کرد: آماده بودن برای جهاد برای مسلمانان عزت‌آفرین است. ملت‌هایی که از جهاد فرار کرده‌اند سرشکسته شده‌اند. ملت‌های بزرگ ملت‌هایی هستند که روح حماسی دارند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیایی است که از جهاد و معنویت و این طور معانی فاصله گرفته است، تأکید کرد: در دنیای امروز انسان‌ها روابطشان سرد است و خانواده‌های‌شان از بین رفته است. ملت‌هایی که لباس جهاد را از تن‌شان در آورده‌اند، لباس خاری برتن کرده‌اند.

رئیس مجلس افزود: ملت سرافراز ایران موضوع جهاد را به خوبی درک کرده است. ملت ما ملت روشنی است و ارزش و عظمت شهدا را درک کرده و می‌کند.

لاریجانی  ادامه داد: ملت ایران هیچ‌گاه در برابر اَخم آمریکایی‌ها اعتنایی نخواهد کرد، زیرا ملت ایران سرفراز است.

وی به موضوع هسته‌ای و توافق وین اشاره کرد و گفت: ما در ماجرای هسته‌ای 12 سال تحت فشار و بداخلاقی کشورهای هسته‌ای بودیم. اگر ماجراجویی‌های آنها در موضوع هسته‌ای ایران نبود شاید 10 سال پیش هم می‌توانستیم به این نتیجه برسیم. ما نه در آن زمان و نه امروز دنبال سلاح هسته‌ای نبودیم.

رئیس مجلس به فتوای شرعی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام دانستن تولید و گسترش سلاح هسته‌ای اشاره و تأکید کرد: فتوای رهبر انقلاب که تولید و گسترش سلاح هسته‌ای را حرام دانستند در تاریخ می‌درخشد.

لاریجانی افزود: کشورهایی که امروز نگران تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران هستند، خودشان بزرگ‌ترین ضرادخانه‌های هسته‌ای را در اختیار دارند.

وی به استفاده از سلاح هسته‌ای توسط رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ تحمیلی کشورهای غربی انواع سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند، اما ما سلاح هسته‌ای تولید نکردیم. با وجودی که کشورهای غربی هم می‌دانستند که ما دانش تولید سلاح هسته‌ای را داریم، اما به خاطر فتواهای شرعی به دنبال تولید آن نرفتیم.

رئیس مجلس منطق دنیای امروز را منطق زور دانست و افزود: ما در شرایط امروز مجبور شدیم که در برابر این زورگویی‌ها مقاومت کنیم. این مقاومت باعث شد که آنها بفهمند با زبان زور نمی‌توانند با ملت ایران سخن بگویند.

لاریجانی ادامه داد: غربی‌ها در این مذاکرات هسته‌ای طولانی و وقت‌گیر به این نتیجه رسیدند که دانش هسته‌ای در ایران باقی بماند و از طرفی هم تحریم‌ها را بردارند. ما مصرّ بودیم که همه تحریم‌ها باید برداشته شود زیرا این ستمی به ملت ایران بود.

وی ضمن تشکر از ملت ایران به دلیل ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌ها در سالهای گذشته، گفت: لازم است از ملت ایران به دلیل اینکه در سال‌های گذشته در برابر تحریم‌ها مقاومت کرده و به دولت کمک کردند، تشکر کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه تحریم‌ها سرعت کشور در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات را کند کرد، افزود: آنها در زمان تحریم‌ها بر روی سرمایه‌گذاری در کشور دست گذاشتند.

لاریجانی با تأکید براینکه گام برداشتن تحریم‌ها روز گذشته برداشته شده است، اظهار داشت: این گام برداشته شده و انتظار داریم تا در آینده گام‌های بعدی آن عملاً برداشته شود. این نتیجه مقاومت ملت ایران است. ملت ایران صبر کرد و امروز موفق شد و ما هم دانش هسته‌ای را داریم و هم آنها مجبور شدند که تحریم‌ها را لغو کنند.

وی  خطاب به کشورهای غربی گفت: اگر غربی‌ها به دنبال این باشند که به وعده‌های خود عمل نکرده و یا در اجرای مفاد برجام تعلل کنند، ما کارخانه غنی‌سازی را می‌سازیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه غربی‌ها امروز در آزمون سختی قرار دارند، گفت: یا باید تحریم‌ها را طبق توافق بردارید و رفتار تهدیدآمیز علیه ملت ایران نداشته باشید و یا اینکه به وعده‌هایتان عمل نکنید که اگر این طور باشد پاسخ ملت ایران به شما درشت خواهد بود.

لاریجانی شرایط امروز منطقه را یک شرایط بحرانی دانست و تصریح کرد: امروز جریان تروریستی بدخیمی در منطقه به وجود آمده که وظیفه اصلی آن درگیری بین مسلمانان است. این یک بلای بزرگی است.

وی در ادامه اظهار داشت: پشت صحنه جریانات صهیونیستی قدرتها هستند که به آنها کمک می‌کنند این هم یک آزمون یک امتحان برای آنهاست.

رئیس مجلس با بیان اینکه ملت ایران یک ملت امنیت‌ساز برای منطقه است، گفت: ما اگر به عراق وسوریه در برابر وحشی‌ها و تروریست‌ها حمایت و حفاظت می‌کنیم این وظیفه اسلامی و انسانی ماست.

لاریجانی خطاب به گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: شما با دشمنی با پیروان اهل بیت راه به جایی نمی‌برید. پیروان واقعی اهل بیت جان خودشان را می‌دهند وشما نمی‌توانید با آنها درگیر شوید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی مشکلات کلان اقتصادی در کشور وجود دارد و منابع مالی ما کم است و با سختی پروژه‌های عمرانی را دنبال می‌کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها و اشتباهات مدیریتی اقتصادی، سهم سرمایه گذاری در کشور کاهش یافت که البته از این شرایط در حال عبور هستیم.

لاریجانی همچنین افق آینده کشور را افق روشنی دانست و گفت: الحمدالله در کشور ما از رهبری فرزانه‌ای برخوردار هستیم. ایشان نعمت بزرگی برای کشور ما هستند. در طول سالهای رهبری ایشان هم از امنیت پایدار به خوبی از امنیت پایدار برخوردار بودیم و توسعه علمی و فناوری با پشتیبانی ایشان در کشور بدست آمده است.

وی اضافه کرد: با توصیه‌های مقام معظم رهبری کاروان علم و فناوری به جلو پیش می‌رود. ایشان شخصیتی هستند که مورد قبول همه گروه‌ها قرار دارند و این نعمت بزرگی است. ایشان فردی جامع الشرایط، مجاهد، مبارز و جانباز و دارای سابقه طولانی در انقلاب هستند و این نعمت بزرگی برای کشور ماست. رهبری ایشان بر ملت ما یک افتخار است و  همه احساس می‌کنند که یک پدر دردمند و بلندنظری دارند که کارهای آنها را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: مسئولین سعودی در حادثه منا به جای اینکه ملت ایران را دلداری دهند دهن کجی می‌کردند که رهبر انقلاب با سخنانشان، مردم ایران در دلشان آفرین گفتند که اظهارات ایشان زود هم نتیجه داد و این نشان داد که ملت ایران یک پشتیبان بزرگ دارد که این یک سرمایه بزرگ برای ملت است.

لاریجانی همچنین روحانیت شیعه در ایران را یک پشتیبان بزرگ برای ملت دانست و افزود: آنها آب گوارای اسلام را به مردم چشاندند.

وی ادامه داد: ملت ما یک ملت تجربه دیده است. سپاه و ارتش ما با مانور قدرت پیدا نکرده‌اند بلکه با جنگ قدرت یافتند. ارتش و سپاه در جنگ رشد کرد و اینها تجربه‌ مجاهدت دارند. ما یک مردم قوی و دارای نیروی مسلح آب دیده هستیم.

رئیس مجلس در ادامه سخنانش اظهار داشت:ما چند دهه باید بر روی اقتصاد مقاومتی کار کنیم. ما نیروی قوی تحصیل کرده داریم اما مشکل ما اقتصاد است باید برای چند دهه وقت خود را صرف اقتصاد کنیم.

لاریجانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند سرمایه گذاری در کشور مجاهدت است، گفت: ما باید کلام ایشان را درک کنیم. امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که مدیران اجرایی باید دست کارآفرینان را بگیرند. باید تولید را چند دهه محور قرار دهیم تا مشکلات حل شود.

وی  همچنین تصریح کرد: اقتصاد سالم اقتصادی است که صادرات و تولید در‌آن محور باشد. در برنامه ششم توسعه که در بهمن ماه در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، اقتصاد مقاومتی را محور قرار خواهیم داد. باید تلاش کنیم و همه به سمت تولید برویم.

رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: امروز شرایط وضعیت دولت به گونه‌ای است که فربه است و جای نیرو ندارد و نیرو زیاد هم دارد. اینکه هرچه پول نقد داریم را صرف ادارات کنیم، نمی‌شود با این وضعیت کشور را اداره کرد. تولید باید محور باشد.

لاریجانی با بیان اینکه در شرایط فعلی تولیدکنندگان ما باید برای تولید دلگرم باشند، گفت: انشاءالله ما از شرایط سخت در حال عبور هستیم و همه باید شتابان در زمینه تولید کار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و ملت باید با امیدواری پیش بروند. مطمئن هستم که همه با موفقیت از این گردنه هم عبور خواهیم کرد.

براساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اهدای لوحی از تعدادی از خانواده‌های شهدای شهرستان گرمسار تقدیر کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • سعید ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    فعلا اونایی رو که ساختین زود ببندین تا برجام نقض نشده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس