یدالله صادقی، برادر شهید مجتبی صادقی پور گفت: برادرم در سال 59 به عضویت ارتش درآمد و دوران دانشجویی را در پادگان لویزان طی کرد. او پس از گذشت مراحلی در عملیات آزادسازی بستان که به فرماندهی صیاد شیرازی بود، شرکت کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم نخستین دیدار خانواده سرگرد شهید مجتبی صادقی دقایقی پیش با حضور امیر آراسته معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، امیر داوود کاظمی رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در بوستان نارنج برگزار شد. در این مراسم خانواده سرگرد شهید مجتبی صادقی پس از 33 سال با مزار فرزند شهیدشان دیدار کردند.

یدالله صادقی، برادر سرگرد شهید مجتبی صادقی، در این مراسم به مقام معظم رهبری اظهار ارادت کرد و گفت: ما هرچه داریم از اندیشه‌های مقام معظم رهبری است. من به عنوان یک برادر شهید به نمایندگی از همه خانواده‌های شهدا شهیدمان را به ساحت مقدس امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم می‌کنم.

وی ادامه داد: برادرم در سال 59 به عضویت ارتش درآمد و دوران دانشجویی را در پادگان لویزان طی کرد. او پس از گذشت مراحلی در عملیات آزادسازی بستان که به فرماندهی صیاد شیرازی بود، شرکت کرد. مجتبی بسیار مهربان و خوش‌قلب بود، با کودکان رفتار بسیار مناسبی داشت و دلسوز بود. وقتی از جبهه برمی‌گشت، سعی می‌کرد به اقوام سر بزند و به آن‌ها اظهار علاقه کند.

یدالله صادقی افزود: روز آخری که برادرم می‌خواست به جبهه برود، انگار خبر داشت دیگر برگشتی در کار نیست. هر قدم که برمی‌داشت به پشت سرش نگاهی می‌انداخت. او قهرمانانه ایستادگی کرد تا بگوید شهدا اجازه نمی‌دهند دشمنی به ایران چشم داشته باشد.

شهید مجتبی صادقی متولد 1339 در سال 59 به استخدام نیروی زمینی ارتش درآمد او به عنوان توپچی تانک به گردان 261 تیپ سه لشکر 92 زرهی اهواز اعزام شد. او با شروع عملیات فتح‌المبین هنگام عبور از پل کرخه به شهادت رسید. پیکر سرگرد شهید مجتبی صادقی بعد از گذشت 33 سال توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد اما از آنجا که هویتش شناسایی نشد 25 اردیبهشت سال 93 همزمان با سالروز وفات حضرت زینب در بوستان نارنج به خاک سپرده شد.

اکنون بعد از گذشت یک‌سال از تدفین این شهید، هویت پیکرش توسط آزمایش DNA مشخص شد. عصر دیروز امیر داوود کاظمی رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با حضور در منزل این شهید خبر کشف هویت وی را به مادر داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس