ارتش سوریه در ادامه عملیات های موفقیت آمیز علیه گروه های تروریستی توانست کنترل بخش هایی از منطقه غوطه شرقی را به دست بگیرد.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین گزارش داد: ارتش سوریه کنترل مناطق مشرف بر "حرستا و دوما" در غوطه شرقی را به دست گرفت.

در همین حال نیروهای ارتش سوریه 34 تن از عناصر تروریست مورد حمایت خارج را در استان لاذقیه به هلاکت رساندند.

خبرهای تازه از پیشروی نیروهای سوریه در استان های حلب و حمص

نظامیان ارتش سوریه طی روزهای اخیر با آغاز عملیاتی گسترده، همراه با پشتیبانی جنگنده‌ های روسیه، مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی را در حومه جنوب غرب حلب هدف قرار داده و در این جبهه پیشروی کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ های منتشر شده، ارتش سوریه در حملات اخیر خود، روستای الوضیحی را آزاد و کنترل بخش‌هایی از جنوب غرب حلب از جمله قلعه نجم، قریه عبطین و بخشی وسیع از زمین‌ های زراعی منطقه را در اختیار گرفتند.

عملیات گسترده ارتش سوریه به مناطق جنوب شهر حلب از پنج شنبه آغاز شده و با عقب‌نشینی عناصر داعش از روستای تل ناعم همراه بوده است.

علی میهوب تاکید کرد: عزم و اراده نیروهای مسلح سوریه برای عقب راندن تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور جزم تر شده است.

وی اظهار داشت: عملیات نظامی نیروهای مسلح سوریه در رویارویی با گروهک های تروریستی همزمان با حملات هوایی نیروی هوایی سوریه و روسیه ادامه خواهد یافت.

سخنگوی ارتش سوریه افزود: عملیات نظامی نیروهای نظامی ما ظرف سه روز گذشته در مناطق جنوبی و مرکزی کشور و حومه لاذقیه و حومه شمالی و شمال غربی حماه تمرکز یافت.

میهوب خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما در جوبر و حرستا در غوطه شرقی در حومه دمشق عملیات نظامی خود را آغاز کردند و توانستند بر تمامی تپه های مشرف بر دوما، حرستا، شرکت آب ریما و واحد آب رسانی در جوبر تسلط یافته و مقرهای فرماندهی و مخابرات تروریست ها را منهدم کرده و شمار بسیاری از آنان را به هلاکت برسانند.

وی ابراز داشت: یگانهایی از نیروهای مسلح ما در قنیطره با تروریست ها به شدت درگیر شدند و بر تپه های راهبردی القبع و احمر و مزارع الأمل تسلط یافتند.

این مقام نظامی سوری گفت: همچنین یگانهایی از نیروهای مسلح سوری از صبح پنجشنبه گذشته در حومه شمالی حمص عملیات نظامی خود را آغاز کردند و موفق شدند خالدیه الدار الکبیره و بخش هایی از شهرک های تیرمعله و جوالک و سنیسل و شهرک الدار الکبیره را از لوث تروریست ها پاکسازی کرده و مواضع گروهک های تروریست در الغنطو و غجر امیر و تلبیسه و دیرفول و الزعفرانه و ام شرشوح و الحلموز را در هم کوبیده و شمار بسیاری از تروریست ها را به هلاکت برسانند و مقرهای فرماندهی تروریست ها در تلبیسه و تیر معله را نیز با خاک یکسان کنند.

سخنگوی ارتش سوریه توضیح داد: گروهی از تروریست ها در نزدیکی سمعلیل در کمین ایجاد شده توسط ارتش سوریه به دام افتادند و از بین رفتند و در این میان عمار الخضر سرکرده این گروهک تروریستی و خالد ابوانس تبعه چچن و ابوبکر چچنی به هلاکت رسیدند و مراکز تجمع تروریست های داعش در نزدیکی مثلث تدمر و منطقه شمالی السعن و السعن الاسود در تلبیسه و روستای ام شرشوح و شرق روستای عنق الهوی و البرغوثیه و کفرلاها در حومه حمص و جنوب منطقه البیارات در حومه تدمر به شدت درهم کوبیده شد.

وی ادامه داد: نیروی هوایی سوریه نیز مراکز تجمع تروریست ها در اطراف حقل شاعر و رسم الصوانه و الحیوانیه و رسم الارنب را هدف قرار دادند که در نتیجه آن شمار بسیاری از تروریست ها به هلاکت رسیده و تجهیزات نظامی شان به آتش کشیده شد.

به گفته سخنگوی ارتش سوریه، یگانهایی از نیروهای مسلح این کشور به اردوگاه های تروریست ها در اطراف جب الاحمر و ناحیه الربیعه حمله کردند و مناطق تحت نفوذ خود در اطراف شهرک سلمی را گسترش دادند و در نتیجه آن 34 تروریست که اکثرشان چچنی، ترکیه ای و تونسی بودند، کشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: یگانهایی از نیروهای مسلح تسلط خود را بر دو شهرک فورو و الصفصافه تحکیم بخشیده و شماری از تروریست ها را از بین بردند و تسلیحات و تجهیزات نظامی شان را منهدم کردند و تمامی افراد گروه تروریستی در شهرک السرمانیه را به هلاکت رساندند و مقر فرماندهی تروریست ها در التمانعه و خودرو حامل مهمات به همراه شماری از تروریست ها در منطقه التنمیه در حومه شمالی و شمال غربی حماه منهدم شد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس