مهدی خیری مهاجم بابلی پدیده مشهد یکی از زیباترین گلهای فصل جاری لیگ برتر را از فاصله 40 متری وارد دروازه استقلال کرد تا نشان دهد دروازه سرخابی ها را به خوبی می شناسد.

همشهری هادی  نوروزی قاتل سرخابی هاگروه ورزشی مشرق - مهدی خیری در دقیقه 3 دیدار پدیده برابر استقلال از اشتباه مدافع هافبک آبی‌ها – میلاد فخرالدینی- نهایت بهره را برد و دروازه آبی‌ها را به شکل زیبایی باز کرد. این مهاجم بابلی که دید سیدمهدی رحمتی از چارچوب دروازه‌اش فاصله گرفته - از فاصله 40 متری- دروازه استقلال را باز کرد.

خیری فصل قبل هم در دیدار رفت آبی‌ها و پدیده، گل مساوی میزبان را وارد دروازه شاگردان امیر قلعه‌نویی‌ کرده بود. البته این دومین تجربه مهاجم 32 ساله خراسانی‌ها در باز کردن دروازه تیم‌های بزرگ پایتخت نبود. مهدی قبل از دیدار روز گذشته سه مرتبه هم در ادوار گوناگون لیگ برتر به پرسپولیس‌ گل زده بود.

* گلزنی درکنار خلعت

مهاجم ریزنقش مازندرانی که با شموشک پای به جغرافیای فوتبال ایران گذاشت، اولین بار در پنجمین دوره لیگ برتر با پیراهن ابومسلم به پرسپولیس‌ گل زد. سه‌شنبه 15 فروردین ماه سال 1385 محمدرضا خلعتبری (33) برای ابومسلم گل زده بود که مهدی خیری در دقیقه 40 گل دوم مهمان را به ثمر رساند. البته 9 سال و 6 ماه 13 روز قبل قرمزها با پنالتی انصاریان (42) و جواد کاظمیان (54) به بازی برگشتند.

* هت‌تریک پرسپولیسی

مهاجمی که در ایستگاه 27 لیگ پنجم به پرسپولیس‌ گل زده بود، پس از آن در لیگ‌های هشتم و نهم هم این کار را تکرار کرد. خیری جمعه 14 فروردین ماه سال 88 پیراهن صبا را بر تن داشت که گل دوم صبا را (39) وارد دروازه قرمزها کرد. 6 سال و 6 ماه و 2 هفته قبل گل اول صبا را محسن یوسفی از روی نقطه پنالتی (28) وارد دروازه پرسپولیس‌ کرده بود. جالب اینکه یوسفی و خیری هر دو در ترکیب «پدیده» برابر استقلال به میدان رفتند.

به هر تقدیر مهدی آخرین بار در ایستگاه سی‌ام لیگ نهم به پرسپولیس‌ گل زد. شنبه 14 فروردین سال 1389 کریم انصاری‌فر (7) گل اول سایپا را به قرمزها زده بود که مهدی خیری (67) پیروزی خودروسازان برابر پرسپولیس‌ را پررنگ‌تر کرد. این گل 5 سال و 6 ماه و 14 روز قبل درون دروازه قرمزها روییده بود.

* 2 گله آبی

داستان گل‌های خیری برابر استقلال را هم که می‌دانید. این مهاجم مازنی طی دو فصل اخیر به استقلال قلعه‌نویی‌ و مظلومی دوگل زده است.

این بازیکن ریزنقش چهارشنبه 30 مهرماه سال 93 گل دقیقه 3 سجاد شهباززاده از جمع‌ آبی‌ها را با ضربه دقیقه 52 خود پاک کرد تا استقلال در بازی رفت لیگ چهاردهم از خراسان با یک امتیاز به تهران برگردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس