رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه گزارش کاملی از مازندران برای منطقه آزاد به دولت نرسیده است، گفت: برخی از اعضا شورای اداری برنامه‌ای در این زمینه مطرح کردند که باید بررسی شود و به نتیجه برسد.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام‌شده در سفر به مازندران اظهار کرد: از مردم صمیمی، دلاور انقلابی و پرچمدار حکومت علوی مازندران تشکر کنم و  همچنین عذرخواهی از مردم شهرستان‌ها که موفق به دیدار آنها نشدم ولی در همه شهرستان‌ها نمایندگان دولت یا وزیر حضور پیدا کرده و مطالبات مردم را شنیده و برنامه دولت را به اطلاع مردم رساندند.

وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه و استاندار و سایر مسئولان افزود: در این سفر تصمیم‌گیری خوب استانی و ملی گرفته شده است.

رئیس‌جمهوری گفت: طرح‌هایی برای استان در نظر گرفته شده است بخشی از طرح‌های مهم را در سخنرانی صبح اعلام کردم همچنین در حوزه بهداشت و درمان هم اقدامات گسترده‌ای داریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از 300 میلیارد تومان در بخش حمل و نقل استان هزینه می‌شود تصریح کرد: به دلیل شرایط اقلیمی، زباله‌سوز برای استان دارای اهمیت است و در زمینه کشاورزی و گلخانه‌ای از صندوق توسعه ملی تسهیلات مناسبی اختصاص می‌دهیم.

روحانی با بیان اینکه 45 طرح با اعتبار 991 میلیارد تومان برای مازندران درنظر گرفتیم، ادامه داد: این طرح‌ها را با وزرا و استاندار مازندران بررسی کرده و سپس به تصویب رساندیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد تیم دولت در مازندران، تصریح کرد: سخت است درباره عملکرد مدیران استان، قضاوت داشته باشم اما طرح‌هایی که در دو سال اخیر در دولت پیگیری می‌کردیم مازندران در اجرای این طرح‌ها موفق بوده است و بر اساس اظهارات استاندار مازندران، نرخ بیکاری در مازندران از 10.4 درصد به 10 درصد کاهش یافته است.

رئیس دولت با بیان اینکه یکی از اهداف ما در برجام این است که با سرمایه‌گذاری جدید شاهد تحول، توسعه و رونق فضای کسب و کار باشیم، اظهار کرد: بهبود وضعیت اشتغال هم در این زمینه است.

این مقام مسئول درباره بروز خسارت به باغات و مزارع کشاورزی، افزود: این خسارت‌ها باعث تاسف ما بود به ویژه خسارت تگرگ و وضعیت جوی چند روز اخیر، در سخنرانی عمومی اعلام کردم که این موضوع  را به سرعت دنبال کنند؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خسارت‌ها را برآورد کند تا در دولت تصویب شده و جبران خسارت شود.

 روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره تسریع در پروژه گازرسانی ساری دامغان، گفت: در زمستان به مدت یکی دو ماه مصرف گاز زیاد می‌شود و مشکلات فراوان پیدا می‌کنیم اما از سال گذشته و امسال فاز جدیدی از پارس جنوبی را به مدار آوردیم و  120 میلیون متر مکعب، گاز اضافه شد و امسال مشکلات کمتری داریم.

 وی با اشاره به گازرسانی به روستاها که تا پایان دولت این پروژه‌ها تا 98 درصد اجرا می‌شود، تصریح کرد: 500 میلیون دلار از صندوق توسعه به آب روستا اختصاص می‌یابد.

رئیس‌جمهوری درباره منطقه آزاد در مازندران، با بیان اینکه از ابتدای دولت دستور دارم هر طرحی برای منطقه آزاد ارائه می‌شود مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد:  گزارش کاملی از مازندران برای منطقه آزاد به دولت نرسیده اس؛ برخی از اعضا شورای اداری برنامه‌ای در این زمینه مطرح کردند که باید بررسی بشود و به نتیجه برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گذشته مناطق آزاد، محلی برای واردات و اشتغال غیرمولد بود، تصریح کرد: گاهی درآمد ناسالم هم دراین مناطق مشاهده می‌شد اما مبنای ما بر روند این اصلاح است و مناطق آزاد باید طرح مناسب داشته باشند.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تدبیر دولت برای کنترل واردات محصولات کشاورزی به ویژه محصول برنج، ادامه داد: صبح که وارد شدم از استاندار درباره وضع برنج سوال پرسیدم و استاندار مازندران پاسخ داد که شرایط خوبی در بازار برنج وجود دارد و دولت تلاش می‌کند که محصولاتی که ضرورت ندارد وارد نشود.

وی با بیان اینکه واردات قاچاق هم در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم وضعیت محصولات کشاورزی مناسب بوده و نیازی به واردات نداشته باشیم.

روحانی در پایان با اشاره به اینکه در هر سفر استانی، بار انتشار خبر بر دوش رسانه‌هاست، گفت: خبرنگاران، مطالبات مردم را قبل از سفر به ما اطلاع‌رسانی کرده و به پوشش اخبار سفر هم می‌پردازند و به آنها خسته نباشید می‌گوییم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس