رئیس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت:داعش فقط به دنبال جنگ در عراق و لبنان نیست. آنها ایران را هدف بعدی خود می‎دانند.

‌به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار مرتضی قربانی ظهر امروز در همایشی که با محوریت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و جان‎باختگان فاجعه منا در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: شمشیر رزمندگان اسلام در سوریه، لبنان و یمن با دشمنان مقابله می‎کند، نیاز است که خون ما آنجا ریخته شود تا دست استکبار از سر مظلومان دفع شود.

وی اظهار کرد: اینکه تروریست‎ها، آمریکایی‎ها، فرانسوی‎ها، اسرائیلی‎ها، داعشی‎ها، النصره و تکفیری‎ها نتوانستند دمشق و سوریه را شکست دهند به دلیل حضور سردار همدانی به عنوان یکی از فرماندهان راهبردی در این مناطق بود.

سردار‌ قربانی گفت: ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی، نظامی، سیاسی و اقتصادی همواره مورد طمع بوده و سعی استکبار بر این بوده که ایران را تجزیه کند، دشمنان و استکبارگران هیچگاه در مورد قضیه ایران کوتاه نیامدند.

‌ وی افزود: اثر امنیت اطلاعاتی ایران باعث شده که در 40 کیلومتری مرز، هر عنصری را که اقدام خرابکارانه و جاسوسانه انجام دهند دستگیر کنیم.

سردار قربانی همچنین گفت: امروز دنیای اسلام به انقلاب اسلامی و سردارانی چون همدانی و قاسم سلیمانی‌ها برای مقابله با دشمنان و حفظ و گسترش اسلام نیاز دارد.

وی نقش سردار حسین همدانی را در مقابله با دشمنان انقلاب و اسلام ستود و گفت: این شهید برای حفظ دین و مقابله با دشمنان، گمنام مبارزه کرد.

فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: برگزاری آیین‌های گرامی‌داشت هشت سال دفاع مقدس بیشتر با هدف روشنگری و آگاهی دادن بیشتر به نسل آینده از این دوران است و برگزاری چنین آیین هایی باعث می شود تا نسل آینده با دستاوردهای رزمندگان اسلام بیشتر آشنا شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس خاطره های ناگفته بسیار دارد، گفت: ضروری است به ظرافت‌های دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس توجه کرده و در انتقال آن به نسل آینده بکوشیم.

سردار قربانی همچنین با یاد کردن از شماری از شهدای استان گلستان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: این شهدا در لشکر 25 کربلا، کارهای اساسی و زیربنایی را برعهده داشتند و در انجام وظیفه‌ای که بر دوش داشتند، خوب درخشیدند و ارادت خود را به اسلام و ولایت فقیه با نثار جان ادا کردند.

همچنین آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان نیز با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: شهیدان سرمایه اصلی نظام و انقلاب هستند و راه آنها هرگز فراموش نخواهد شد.باید آرزو کنیم مرگ ما همانند شهادت شهدا باشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه منا گفت: این عده در حال احرام بودند و می‌رفتند تا توحید عملی را پیاده کنند که جان خود را از دست دادند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس