برخی کارگران قطعه‌ساز خودرو نسبت به عدم پرداخت پول قطعه ساخته‌شده از سوی خودروسازان و خطر بیکاری و اخراج کارگران هشدار دادند.

 به گزارش مشرق، گرچه یک سال از تهیه بسته خروج غیر تورمی از رکود می‌گذرد، اما رکود همچنان در بازارهای مختلف به چشم می‌خود.

انباشت خودرو در انبار که به دلیل نبود قدرت خرید مردم باعث کاهش تولید و در نتیجه کاهش تقاضای قطعه از سوی خودروسازان شده است.

تعدای از کارگران قطعه سازی اعلام کردند: چند ماهی است که تمامی کارخانجات قطعه ساز مرتبط با صنعت خودرو سازی در مشهد نتوانسته‌اند مطالبات خود را از شرکت های تامین کننده ایران خودرو (شرکت ساپکو) و سایپا (شرکت سازه گستر) دریافت نمایند و آنها اظهار می‌کنند، پولی برای پرداخت نداریم و بروید وام بگیرید.

این امر باعث شده است تا خیلی از کارگران شرکت‌های قطعه ساز تعدیل شده و بقیه نیز به دلیل عدم پرداخت حقوق دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند که این امر باعث بروز مشکلات فراوانی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی خواهد شد که عواقب آنها به مراتب برای جامعه هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت.

به همین دلیل اغلب شرکت ها در هفته چند روز کاری تعطیل هستند و به همین دلیل در برخی از کارخانه‌ها اعتراض کارگری انجام شده است، ولی متاسفانه کجاست چشم بینا و گوش شنوا.

ایران خودرو تهران با وجود این همه بدهی ایران خودرو به شرکت های قطعه سازی، حاضر نیست حتی از کوچکترین مزایایی که به کلیه پرسنلش می دهد، کوتاه بیاید (حال پاداش های چند میلیونی برخی مدیران بماند) نمونه آخر آن مربوط می شود به پرداخت مبلغ 900 هزار تومان به کلیه پرسنل ایران خودرو تهران بابت تعطیلات تابستانی ایران خودرو در هفته آخر مرداد 94 !

کارگران قطعه سازی خواسته‌اند، جهت رفع این بحران هر اقدام عاجلی از جمله کاهش نرخ سود بانکی که بتواند وضع کشور را از رکود و بحران نجات دهد، اجرا شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    روحانی مچکریم
  • علیرضا ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    من تو یه شرکت قطعه ساز خصوصی وابسته به ایران خودرو کار میکنم از برج 2 تا حالا هیچ دریافتی نداشته ایم و 88 نفر از همکار هام تعدیل شده اند و الان بیکار هستند بدون اینکه پولی دریافت کنند. هیچ ماده اولیه ای هم برای تولید نیست چون پولی نیست که خریداری بشه و تولید متوقف شده . بعضی از کارگران حتی پول کرایه ماشین هم ندارند تا سرکار بیان خانواده هامون تو وضعیت بدی هستند فشار اقتصادی این رکود کمر صنعت رو داره میشکنه هیچ کس هم جوابگو نیست
  • علیرضا ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مشرق چرا نظر من رو منتشر نمیکنی؟ هیچ چیز جز واقعیت نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس