قهرمان کشتی کشورمان می گوید: عکس‌العمل‌ها به فوت هادی را که می‌بینم، متعجب می‌شوم و دهانم بازمی‌ماند. خطابم به آنهایی است که مثلا ورزشکارند و این روزها خصایل نیک هادی را می‌شمارند اما شماره او را در گوشی‌هایشان «سیو» نداشتند.

گروه ورزشی مشرق - نایب‌قهرمان کشتی جهان در تاشکند 2014 بهترین دوست غیرفوتبالی هادی نوروزی بود.

صیاد چهار مدال طلای آسیا، دو مدال نقره و برنز جهان را هم در کارنامه دارد. مسعود اسماعیل‌پور حس و حال حرف زدن از گذشته را ندارد اما برای چند دقیقه هم که شده از هادی نوروزی و رفاقت‌شان حرف به میان می‌آورد. مسعود از شوخی‌های خودمانی با هادی سخن می‌گوید و از آرزویی که بر باد رفت و سرگروه قرمزها نتوانست به آن برسد.

گفتگوی مسعود اسماعیل پور با خبرنگار مشرق را در هفتمین روز درگذشت هادی نوروزی در ادامه بخوانید:

رفتاری که صمیمی ترین دوست غیرفوتبالی هادی نوروزی را متعجب ساخت/ آرزوی بر باد رفته هادی چه بود؟

* می‌گویند نزدیک‌ترین دوست کشتی‌گیر هادی بودی اما این روزها حرفی نمی‌زنی.

(چند ثانیه‌ای سکوت می‌کند) حالا که هادی نیست و بعضی برخوردها را می‌بینم، یک نکته روی دلم سنگینی می‌کند.

* بگو.

هادی تا زنده بود کسی نمی‌گفت دردت چیست. آنقدر فشار روی این بازیکن بود که خدا می‌‌داند. آن‌وقت حالا هر روز خیلی‌ها اهل مصاحبه شده‌اند و از خوبی‌های او می‌گویند.

* انگار خیلی دلت پر است.

بله که پر است. عکس‌العمل‌ها به فوت هادی را که می‌بینم، متعجب می‌شوم و دهانم بازمی‌ماند. خطاب به آنهایی است که مثلا ورزشکارند و این روزها خصایل نیک هادی را می‌شمارند اما شماره او را در گوشی‌های‌شان«سیو» نداشتند. آنها که بی‌انصافی کردند در حق هادی، حالا همه چیز یادشان رفته است.

* با هادی از مشکلات فوتبال حرف می‌زدید؟

این اواخر خیلی زیاد. من فقط دو، سه سال پیش یک‌مرتبه برای دیدن بازی پرسپولیس و هادی به استادیوم آزادی رفتم. آن روز تیم‌شان به سپاهان باخت و رفتارهای هواداران پرسپولیس خوب نبود. همان یک مرتبه که رفتم تا بازی او را از نزدیک ببینم، حالم گرفته شد و تصمیم گرفتم دیگر به استادیوم نروم. آن روز می‌گفتند هادی تیمت را بردار و برو. بعد که فوت کرد گفتند تیمت را بردار و بیا.

* عکس‌العمل هادی به این برخوردها چه بود؟

خیلی ناراحت بود. طبیعی بود که در پاسخ به اعتراضات چیزی نگوید اما وقتی کاپیتان باشی و شعارها عذابت دهند، چه می‌توانی بگویی؟ حرف‌هایی که من زدم و می‌زنم حرف‌هایی است که خود هادی به من می‌زد. دلش گرفته بود و نمی‌توانست کاری بکند.

* سعی نکردی که از این حال و هوا بیرونش بیاوری‌؟

نمی‌شد. همیشه می‌گفت وقتی آمدی وسط باید تا آخرش باشی. هادی باغیرت بود و همه مشکلات را توی خودش می‌ریخت.

* پیگیر مسابقات تو بود؟

خیلی زیاد. بعد از اینکه طلای بازی‌های آسیایی اینچئون را گرفتم، آمد فرودگاه استقبال. حتی وقتی در فینال جهانی سال قبل به حریف آذربایجانی در تاشکند باختم ناراحت بود و می‌گفت «در تایمی که باختی اشتباه داشتی» و حرفش کاملا فنی بود.

* به هادی نمی‌گفتی چرا کشتی را ادامه نداد؟

نه، برعکس هادی به من می‌گفت کشتی را کنار بگذار.

* چرا؟

هادی همیشه از وزن کم کردن بدش می‌آمد. به شوخی می‌گفت بیا فوتبال تا دیگر وزن کم نکنی. می‌گفت در کشتی مانده‌ای که چه بشود؟ (مسعود دوباره برای چند ثانیه سکوت می‌کند).

* پس شرایط طوری نبود که از او بخواهی به کشتی بازگردد؟

نه اصلا. خود هادی برای اینکه وزن کم نکند از کشتی فراری بود وسراغ فوتبال رفت.

* هادی از آرزوهایش با تو حرف نمی‌زد؟

من«خیلی» اخبار فوتبال را دنبال نمی‌کنم. فقط همیشه می‌گفت در پرسپولیس یک کار ناتمام دارد و آن بالا بردن یک جام است.

* هادی جام‌حذفی را با پرسپولیس گرفته اما هرگز قهرمان لیگ‌برتر نشد.

نمی‌دانم. شاید منظورش همین بود. اما آنقدر این سال‌ها اوضاع پرسپولیس خراب بوده و هست که بعید به نظر می‌رسد در نبود هادی هم این اتفاق بیفتد.

* دوست صمیمی‌ات تا روز آخر زندگی‌اش هم نتوانست حق و حقوقش را به طور کامل از پرسپولیس بگیرد.

اینکه تمام حق و حقوقش را بدهند،‌ کمترین کاری است که باید انجام شود. اما شنیدم پیراهن شماره24 پرسپولیس به خاطر او بایگانی می‌شود و این قشنگ است.

* برنامه‌ای برای زنده نگه داشتن یاد بهترین دوست فوتبالی‌ات نداری؟

ذهنم مشغول این قضیه است. تلاش می‌کنم به خانواده‌اش بگویم هادی همیشه هست.

* شاید کسب یک طلای خوشرنگ و تقدیم آن به هادی در راه رسیدن به این هدف کمکت کند.

بگذارید زمان بگذرد تا من هم تلاش کنم کارم را انجام دهم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    3 0
    خوب که چی؟ حالا چون فوت شده ، شده قدیس؟ چرا یه سریا فکر میکنن وقتی یکی فوت میکنه میشه قدیس و حرفها و رفتارش برای همه حجته؟؟؟ آفرین افرین تو خیلی باهاش صمیمی بودی جایزه رو میدیم به تو
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 1
    فقط میتونم بگم برات متاسفم آقا یا خانم ناشناس
  • چهرازی بختیاری پرسپولیسی ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 1
    میفهمی داری چی میگی آقای ناشناس خیلی خیلی ...
  • پمپ وکیوم کیان پارس ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    2 0
    ما ایرانی ها مرده پرست هستیم
  • Pedram ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 0
    براي من يه سوال پيش اومده و اونم اينه كه : ايشان فرمودند كه دو ، سه سال پيش براي ديدن بازي مرحوم نوروزي و تيم پرسپوليس به ورزشگاه آزادي رفته است كه از قضا پرسپوليس به سپاهان باخت و طرفدارها فرياد ميزدند كه هادي تيمت را بردار و برو!!! مگه دو سه سال قبل هادي كاپيتان تيم بود!!!!!!؟
  • محمد ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 0
    روحش شاد، همه حق دارند هر چه که میخواهند بگویند.حتی به نظرهای منفی هم احترام بگذاریم.
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    کلا رسم شده هر کسی که فوت میکنه میشه ادم بسیار مهم و مقدسی که هر کسی بهش بد کرده ادم وحشتناکی میشه و... عزیز من زندگی همینه بدی داره خوبی داره همه ادمایی که فوت میکنن گویا اصلا به کسی بدی نکرده اند!! ایشون یک کاپتان بود در یک تیمی که به هر دلیلی بد نتیجه می گرفت دیگه این همه داد و بیداد و..نداره بنده خودم کسی که بعد یکسال حاضر نیست یبار اس بفرسته یا حالم رو بپرسه از گوشیم شمارشو حذف میکنم چند بار حالشو میپرسم اگه متقابلا نپرسه اسمشو حذف میکنم حذف اسم افراد یا سیو نکردن شمارشون که جرم نیست. وقتی که شماره کسی رو سیو نمیکنی یعنی اینکه رابطه تون اینقدر قوی نیست یا با هم کاری ندارید که بخواهید شماره اش رو سیو کنید. بیخودی شلوغش کرده اید. یک فردی بوده فوت شده حاتلا باید بیاییم دنبال مقصر بگردیم که کیا بهش بد کردن و...اگر کسی در رابطه با ایشون جرمی مرتکب شده بفرمایید اعلام کنید قانون پیگیری کنه این رفتارای بد در جامعه ما همجوره هست شما خودت هم نسبت به دیگران انجام میدی ولی جرم محسوب نمیشه وقتی کسی فوت میکنه خواهشا بقیه رو زیر سوال نبرید.شما دوست صمیمی ایشون هستی و کسانی که بهشون حمله میکنی مخ دوستانی صمیمی دارن و شماره اونا توی گوشی شونه کل حرف شما این بود که از باخت پرسپولیس ایشون ناراحته که طبیعیه اگر بد بازی کنی میبازی و بهت هم گفته کشتبی رو ول کن و.. من شماره فلان ادم رو ندارم ولی فضایلش رو برمیشمارم این جرمه؟ اتفاقا خوب بودن من رو میرسونه این حرفای شما حیرت انگیز بود.
  • ali ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    نه . . .حتما نباید کاپیتان باشه
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    شایسته است این اخلاق رو که از فوت ادمها برای حمله به مخالفاشون استفاده می کنیم و ازش برای انتقام گیری و پیشبرد مقاصد شخصی استفاده می کنیم کنار بذاریم.
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    پرسپولیسی ها باید با فتح جام قهرمانی لیگ و هدیه دادن به خانواده اش ، روحش را شاد کنند
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    خدایش بیامرزد............
  • زهرا ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    0 0
    هادی همیشه در قلب ماست..... هرکسی به هادی و پرسپولیس و بازیکنانش توهین کنه هیچ موقع بخشیده نمیشه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس