دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: ما هرگز ادعا نداریم که به همه امتیازات در بحث مذاکرات هسته‌ای دست پیدا کردیم، ناچاراً باید بعضی از محدودیت ها را باید داشته باشیم.

به گزارش مشرق، دکتر مصطفی کواکبیان سه شنبه شب در آئین باز تأسیس انجمن اسلامی دانشگاه دامغان در جمع رئیس، اساتید و دانشجویان در محل تالار اندیشه این دانشگاه به نقش و جایگاه دانشگاه و دانشجویان در آگاه سازی جامعه پرداخت و افزود: این قشر فرهیخته باید با هوشیاری و ذکاوت سیاسی بتوانند کار را به پیش ببرند.

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که دانشجویان می توانند در عرصه های سیاسی حضوری پر رنگ داشته باشند این است که این قشر پویا و زنده در انتخابات لیست ارائه دهند و در این عرصه سیاسی مشارکت فعال داشته باشند.

می خواهند دانشجویان را از سیاست دور کنند

نماینده سابق مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه دست هایی در کار است که می خواهند دانشجویان را از سیاست دور کنند، گفت: باید با نهایت آرامش و نظم و برنامه ریزی دقیق بتوانیم حضور دانشجویان را در عرصه سیاسی تقویت کنیم.

کواکبیان با تاکید بر اینکه دانشگاه های ما نباید شعبه ای از احزاب باشد، اظهار داشت: انجمن های اسلامی دانشگاه ها باید با تدبیر و برنامه ریزی خاص بتوانند به اهداف و امورات خود بپردازند و در عرصه های سیاسی حضوری به جا و پر رنگ داشته باشند.

وی اضافه کرد: انجمن اسلامی دانشجویان نیازمند یک حرکت تشکیلاتی است.

امروز هیچ چیزی قابل سانسور نیست

این چهره اصلاح طلب، آگاهی بخشی، آموزش، تحلیل مسائل سیاسی روز را از مهم ترین موضوعاتی دانست که انجمن اسلامی دانشگاه دامغان باید به آن توجه و آن را در سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

کواکبیان با اشاره به اینکه امروزه هیچ چیزی قابل سانسور نیست، افزود: ما هرگز ادعا نداریم به همه آرمان ها دست پیدا کردیم بلکه امیدواریم با تأسیس انجمن اسلامی در دانشگاه این حرکت و سیر را دنبال کند تا بتوانیم به اهداف و آرمان های مورد نظر خودمان دست پیدا کنیم.

وی خاطر شان کرد: دانشجویان ما می توانند در بیرون از دانشگاه عضو هر حزب و گروهی باشند ولی در دانشگاه ها نباید حزبی ایجاد یا شعبه ای از احزاب به وجود آید.

ناچار به پذیرفتن بعضی محدودیت ها در مذاکرات هسته ای هستیم

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم همچنین به بحث مذاکرات هسته ای پرداخت و اظهار داشت: یکی از افتخارات تیم مذاکره کننده ما این است که نظام به آنان اعتماد کرد و آنان نیز با حمایت نظام و رهبری انقلاب کار خود را دنبال کردند.

کواکبیان اضافه کرد: در این شرایط باید اجماع داخلی صورت گیرد چون نظام و رهبر فرزانه انقلاب بارها از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت خودشان را اعلام کرده اند.

وی تأکید کرد: ما هرگز ادعا نداریم که به همه امتیازات در بحث مذاکرات هسته ای دست پیدا کردیم ولی ناچاراً بعضی از محدودیت ها را باید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات هسته ای به نتایج و ثمرات خوبی نیز دست یافته ایم که رفع و برداشتن تحریم ها از نکات مثبت و قوت این نتایج مهم و حساس به شمار می آید.

مجلس شورای اسلامی نیازمند یک خانه تکانی جدی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی نیازمند یک خانه تکانی جدی است، اضافه کرد: اصولگرایان ۱۲ سال اکثریت مجلس را داشتند که باید این روند تغییر کند.

کواکبیان تأکید کرد: استیضاح وزیر راه و شهرسازی یک افتضاح سیاسی بود که در پایان وزیر مجدد توانست از مجلس رأی اعتماد کسب کند.

وی گفت: مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران محور بسیاری از تصمیم گیری ها است و از اهمیت والایی برخوردار است.

این چهره اصلاح طلب مجلس هشتم با بیان اینکه بابک زنجانی حاصل هشت سال دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد بود، بیان کرد: امروز عده ای نشانی و آدرس غلط به مردم می دهند و تورم و رکود امروز جامعه را به گردن دولت دکتر روحانی می اندازند.

دانشگاه نماد شعور و اخلاق جامعه است

موسس بنیاد دکتر علی شریعتی نیز در این آئین ضمن تبیین هویت و نقش دانشجویان در جامعه، افزود: دانشگاه نماد شعور و اخلاق جامعه محسوب می شود.

احسان شریعتی از دانشگاه به عنوان نهاد فرهنگی، علمی و آگاهی بخش در جامعه یاد کرد و گفت: دانشگاه های ما محل تمرین فرهنگ ها و تربیت انسان ها است که در هدایت و آگاه سازی جامعه نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

وی اضافه کرد: امنیت و فضای فکری از مهم ترین موضوعاتی است که باید در دانشگاه های ما وجود داشته باشد.

دانشجو و دانشگاه از آرمان های انقلاب و جامعه مدنی پاسداری کنند

فرزند دکتر علی شریعتی خاطر نشان کرد: دانشجو و دانشگاه باید هر دو احساس مسئولیت کنند که بتوانند از آرمان های انقلاب و جامعه مدنی دفاع و پاسداری کنند.

وی گفت: با ایجاد و راه اندازی مجدد انجمن اسلامی دانشگاه دامغان این فرصت به وجود آید که دانشجویان بتوانند احساس مسئولیت و ورود به موضوعات سیاسی را در خود تقویت کنند و در دفاع از جامعه مدنی گام های مثبت و سازنده بردارند.

در این آئین ابتدا عبدالعلی بصیری رئیس دانشگاه دامغان گزارشی از فعالیتهای دانشگاه ارائه داد و مسعود حاجیانی از اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه نیز بیانیه این انجمن را قرائت و مطالبی بیان کرد.

اجرای کلیپ و سرود و بریدن کیک به مناسبت باز تأسیس انجمن اسلامی دانشگاه دامغان از دیگر برنامه های این آئین بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس