کد خبر 477480
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶

نعمان عامر چودری، در دیدار وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور پاکستان ایستادگی ایران در برابر قدرت‌های جهان را نشان از عظمت و قدرت حکومتی دانست که به مردم متکی است.

 به گزارش مشرق، نعمان عامر چودری، در دیدار وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور پاکستان ایستادگی ایران در برابر قدرت‌های جهان را نشان از عظمت و قدرت حکومتی دانست که به مردم متکی است.

نعمان عامر چودری، سردبیر روزنامه اردو زبان «افلاک»، ضمن حضور در خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان با اکبر برخورداری وابسته فرهنگی و مسئول این نمایندگی دیدار و گفت‌وگو کرد.

چودری، ضمن بیان علاقه خود نسبت ایران و تحقق روابط فرهنگی میان دو کشور، گفت: روزنامه «افلاک» مستقل است و به جناح‌ها و جریانات سیاسی وابستگی ندارد. ما تلاش می‌کنیم در چارچوب سیاست‌های حاکم بر رسانه‌ها با مردم صادق باشیم.

وی، ادامه داد: مطالبی که تاکنون درباره ایران منتشر کردیم گویای این واقعیت است. ما به حقانیت ایران اعتقاد داریم و ایستادگی ایران در برابر قدرت‌های جهان و تسلیم کردن آنها نشان از عظمت و قدرت حکومتی است که به مردم متکی است.

چودری، افزود: مردم پاکستان از پیشرفت کشور دوست و برادر ایران بسیار خرسندند. سیاست‌های حاکم بر رژیم‌های وابسته منطقه منافقانه و در مخالفت با منافع مسلمانان است. حادثه منا مسلمانان را عزادار کرد گرچه گروهی تلاش می‌کنند آن را مشیت الهی بنامند و کارگزاران حج را بی گناه جلوه دهند.

لزوم تخصیص بنگاه خبری برای دفاع از حقوق مسلمانان در برابر هجمه دشمنان

اکبر برخورداری، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور با اشاره به رسانه‌های گروهی نوشتاری و الکترونیکی و نقش آن در جریان‌سازی فکری در جامعه، گفت: متأسفانه در عصر حاضر رسانه‌های بزرگ و جریان‌ساز متعلق به دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها است.

وی، ادامه داد: جهان اسلام از داشتن بنگاه خبری که از حقوق مسلمانان در برابر هجمه دشمنان دفاع کند محرومند. رسانه‌های گروهی جهان اسلام خواسته یا ناخواسته اخبار و مطالبی را منعکس می‌کنند که از بنگاه‌های خبری ضد اسلام تولید شده است.

برخورداری، به حادثه دردناک منا اشاره و تصریح کرد: به علت بی لیاقتی و بی تدبیری برگزارکنندگان مراسم عبادی سیاسی حج، هزاران نفر جان خود را از دست دادند. دولت عربستان که خود را خادم حرمین شریفین می‌داند درگیر جنگ یمن و سوریه است و قادر به اداره حرمین نیست، لذا باید اداره اماکن مقدس و شریف به کمیته‌ای متشکل از نمایندگان کشورهای اسلامی واگذار شود.

وی، افزود: رژیم آل سعود از یک طرف از گروه‌های تروریستی سوریه و عراق و جنایتکاران داعش کمک می‌کند تا زنان و کودکان بی گناه را قتل عام کنند و از طرف دیگر مبارزین یمنی را که علیه دولت وابسته و فاسد یمن قیام کردند را سرکوب می‌کند.

برخورداری، بیان کرد: رسانه‌های گروهی وظیفه سنگین آگاه ساختن مردم به عهده دارند. رسالت شما در این برهه از تاریخ اطلاع‌رسانی درست و انعکاس وقایع به مردم است و رسانه‌های گروهی در پاکستان از آزادی خوبی برخوردارند و مردم از آنها انتظار خبر رسانی درست و به موقع داشتند، اما متأسفانه رسانه‌ها در حادثه دردناک منا خوب عمل نکردند و مردم مسلمان پاکستان برای به دست آوردن اخبار درست به خبرگزاری‌های خارجی مراجعه می‌کردند و این به معنی کاهش اعتماد مردم به رسانه‌های خودی است.  مردم تا زمانی اعتماد دارند که صداقت و راستی و امانتداری ببینند.

بنابر اعلام این خبر، روزنامه «افلاک» به زبان اردو و همزمان علاوه بر چند شهر پاکستان در لندن نیز منتشر می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس