نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت پس از گذشت 2 سال از عمر دولت نگران‌ کننده است، گفت: دولت گوش شنوایی برای شنیدن حرف منتقدان و کارشناسان دلسوز ندارد.

به گزارش مشرق، علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار نامه 4 وزیر به روحانی که ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت و امکان ایجاد بحران را بیان می‌کند، گفت: حل بسیاری از مشکلات کشور وابسته به رفع تحریم‌ها نیست و به دلیل سوءتدبیری‌هاست که بسیاری از کارشناسان و مسئولان سیاسی به این امر اشاره کردند.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که وقتی فعالان اقتصادی در فعالیت خود با رکود مضاعفی روبرو هستند که امری اسف‌انگیز است، نمی‌توانیم این را پنهان کنیم چرا که پنهان‌سازی مشکلات و واقعیت جز عمق بخشیدن به مشکلات کشور تاثیری دیگری نخواهد داشت.

سلیمی با بیان اینکه آمار بیکاری رو به افزایش است خاطرنشان کرد: ما در بنگاه‌های اقتصادی با تعدیل نیرو مواجهیم و دولت یازدهم حمایتی را از تولیدکننده‌ها انجام نداده است، نرخ‌های بالای سود بانکی موجب شده تا تولیدکنندگان ما مبالغ کلانی را به شرکت‌های بانکی بپردازند و از طرفی ما شاهد واردات بسیاری هستیم که موجب می‌شود تا تولیدکننده انگیزه لازم را برای ایجاد فعالیت نداشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون یارانه تولید داده نمی‌شود، تصریح کرد: تعجب‌‌آور است. با وجود اینکه دولت نرخ آب، برق، گاز را افزایش داده و مالیات‌ها بیشتر شده است و یارانه عده‌ای از افراد کم شده است اما یارانه تولید همچنان پرداخت نمی‌شود و از تولیدکننده حمایتی نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 2 سال از عمر دولت می‌گذرد و اگر امروز متوجه شدیم ناهماهنگی در بخش‌های مختلف دولت به ویژه تیم اقتصادی دولت وجود دارد یک آسیب جدی است که پیش از این نیز نمایندگان مجلس، اقتصاددانان و کارشناسان دلسوز به این امر اذعان کرده بودند اما دولت گوش شنوایی برای شنیدن سخن منتقدان ندارد، هر انتقاد با مخالفت جدی روبرو شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با یک تیم هماهنگ، یک دست، شجاع، فعال و پویا در جهت و در زمینه اقتصادی فعالیت انجام دهد، تصریح کرد: برخی آمارها با رشد کشور همخوانی ندارد، واقعیت این است نه تنها از رکود عبور نکرده‌ایم بلکه در رکود فرورفته‌ایم و با شعار نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم و باید همه از جمله دولت مجلس و همه ارگان‌‍‌ها دست به دست هم دهیم و عزم و اراده جدی به کار بگیریم البته این منوط به آن است که دولت بخواهد در این زمینه اقداماتی را انجام دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام دولت نرخ آب، برق، گاز را افزایش داده و مالیات‌ها بیشتر شده است و یارانه عده‌ای از افراد کم شده است اما یارانه تولید همچنان پرداخت نمی‌شود و از تولیدکننده حمایتی نمی شود.پس این پولها کحارفت؟ ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس