کد خبر 477005
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

برخی فکر می‏کنند پرفروش‏ترین گوشی آی‌فون اپل است اما سخت در اشتباهند.

به گزارش مشرق، اپل توانست ۷۰ میلیون آی‌فون ۶ را در عرض سه ماه بفروشد درحالی‏که با رقم فروش ۲۵۰ میلیون گوشی نوکیا ۱۱۰۰ خیلی فاصله دارد.

با پرفروش‌ترین گوشی تاریخ آشنا شوید+عکس

بله،گوشی نوکیا ۱۱۰۰ که در سال ۲۰۰۳ همراه با چراغ‌‏قوه و کیبورد ضد غبار راهی بازار شد در عرض ۵ سال توانست ۲۵۰ میلیون در جهان فروش کند و لقب پرفروش‌‏ترین گوشی تاریخ موبایل و نیز پرفروش‌‏ترین ابزار الکترونیکی جهان را از آن خود کند. درواقع نوکیا فروش یک میلیاردمین گوشی خود را در سال ۲۰۰۵ با فروش ۱۱۰۰ در نیجریه جشن گرفت و در تاریخ خود به ثبت رساند.

روزهای اولی که این گوشی در بازار جهانی عرضه‏ شده بود به قیمت بالای ۱۰۰ دلار به فروش می‏‌رسید اما بعدا زیر ۳۰ دلار قیمت پیدا کرد. ۳۶ آهنگ از قبل تعریف‏‌ شده، ۷ آهنگ قابل ساخت توسط کاربر، کاور قابل تعویض، ۴۰۰ ساعت استند بای، کیبورد ضد غبار، ذخیره حداکثر ۵۰ پیامک (۲۵ پیامک در صندوق ورودی و ۲۵ پیامک در صندوق ارسالی)؛ ازجمله ویژگی‏‌های فنی ۱۱۰۰ بود.

نوکیا در سال ۲۰۰۹ ساخت این گوشی را متوقف کرد اما علاقه‏مندان ۱۱۰۰ را ناامید نکرد؛ چراکه قرار است مدل اندرویدی این گوشی را با ۴ هسته و پردازنده مدیاتک MT-6582 با سرعت ۳/ ۱ گیگاهرتز راهی بازار کند اما به دلیل فروش کمپانی به مایکروسافت تا سال ۲۰۱۶ باید صبر کند و بعدا این گوشی را راهی بازار کند.

با پرفروش‌ترین گوشی تاریخ آشنا شوید+عکس

با پرفروش‌ترین گوشی تاریخ آشنا شوید+عکس
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    سرسخت ترین گوشی جهان هم همین 1100 هستش ،قدرت ضربه وارده گوشی 1100 به اجسام از هرشی دیگری نظیر کلنگ و چوب بیسبال هم بیشتره
  • مجتبی ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    من با این گردو میشکوندم خخخخخ... عجب گوشی هست لامصب....
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    اصن هیچکس نمیتونه با نوکیا رقابت کنه هنوز 6600 دارم من
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    دوستان دقت کنید نوکیا یکی از کمپانیهای صهیونیستهاست و متعلق به سرمایه داران جنایتکار صهیونیست یعنی متعلق به دشمنان اسلامه بنابراین هم از لحاظ عقلی و هم مطابق فتوای مراجع تقلید شیعه خریدوفروش و تبلیغ محصولاتش شرعا حرامه پس تحریمش کنید و انقد ازش تعریف و تمجید و تبلیغ نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس