برنامه «تا همیشه» با اجرای سه ستاره‌ برنامه دهه‌های گذشته در قاب شبکه زندگی نقش می‌بندد.

به گزارش مشرق، ماجد بازرگان تهیه کننده برنامه «تا همیشه» در خصوص این برنامه گفت: برنامه «تا همیشه» در قالب کاملا متفاوت تداعی‌گر دهه‌های 60 ،50 و اوایل 70 است  که با  اجرای  توانمند  گیتی خامنه، مینا هاشمی و صدای خوش نصرالله مدقالچی روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: «تا همیشه» درباره تمام عناصر آن هم صحبت می‌کند و مانند دیگر برنامه‌های خاطره‌ساز محدود به  زمان نیست.

بازرگان تصریح کرد: من تجربه برنامه‌های «بچه‌های دیروز» را هم دارم و می‌دانم که قبل و بعد از آن برنامه‌های بسیاری به شباهت آن ساخته شده اما باید بگویم که «تا همیشه» محدود به  قاب تلویزیون و برنامه‌های صدا و سیمای آن بازه زمانی نیست، «تا همیشه» در آیتم‌های مختلفی به طور کل از گذشته سخن می‌گوید.

کارگردان برنامه ی تلویزیونی «بچه‌های دیروز» در خصوص بخ‌های مختلف «تا همیشه» بیان کرد: آرشیو کتابخانه ملی یکی از آیتم‌هایی است که آرام آرام در بین مردم گل کرده و حتی می‌توان به عنوان برنامه‌ای مستقل کار کرد. آرشیو کتابخانه ملی به مشارکت همکارانمان در کتابخانه ملی تمام اتفاقات به  ثبت رسیده دوران دهه 50 تا 70 را  در روزنامه‌ها، مجلات و هفته نامه‌های سی سال گذشته را  با  اجرای مینا هاشمی به  تماشا می‌گذاریم.

وی با اشاره به  دیگر بخش های مختلف برنامه «تا همیشه» عنوان کرد: هر هفته یکی از بازیگران و صدا پیشه‌های شناخته شده را به برنامه دعوت می‌کنیم و با صدا و لحن اجرا سفری به  سی دهه قبل داریم.

بازرگان در ادامه توضیح  داد:  شهدا سر آیتم و مشخصه  مهم و اصلی روایت «تا همیشه» هستند که سعی شده از شهدایی نام ببریم و عکس را نشان دهم که آن زمان نوجوان مدرسه‌ای بودند و در عملیات‌ها شناخته و شهید شدند، در این قسمت به  معرفی آنها می‌پردازیم.

کارگردان برنامه تلویزیونی «تا همیشه» توضیح  داد: میان قسمت‌های مختلفی که در بین مردم دیده نشد و سر زبان‌ها افتاد، آیتم هدفون یا  همان پخش کردن موسیقی‌های کودکی در گوش کسبه‌ مشاغل مختلف است، که واکنش‌های فوق العاده جذاب، غیر عادی و پیش بینی شده را پدید می‌آورد.

وی افزود: در ساختار برنامه «تا همیشه» از مردم دور نبودیم، از طریق پیام کوتاه و رایانامه که به طور متداول در طول زمان برنامه زیرنویس می‌شود، در ارتباط هستیم و مردم فایل‌های صوتی و عکس‌های خودشان که خاطره ساز هستند را برای ما ارسال می‌کنند.

بازرگان در خصوص ساختار برنامه «تا همیشه» اظهار داشت: این برنامه دفتری 40 برگ است که بی هیچ میان برنامه‌ای هر پنجشنبه و جمعه با  اجرای نوستالژی گیتی خامنه ورق می‌خورد.

وی توضیح داد: برنامه «تا همیشه» یک برنامه تلویزیون تخت و دو بعدی است که به  روال برنامه‌های سه دهه گذشته بدون میان برنامه کلیشه اجراهای امروزی را شکسته است و با  همان حال و هوای قدیمی روی آنتن می‌رود.

بازرگان در خصوص اجرای گیتی خامنه اذعان داشت: بعد از روزهای دوست داشتنی، برنامه «‌بچه‌های دیروز» انتخاب خانم خامنه و رضایی که مردم بیشترین خاطره را با این دو عزیز دارند بهترین انتخاب هستند، که متأسفانه دسترسی به  خانم رضایی پیدا نکردیم و برنامه را با  اجرای خانم گیتی خامنه به  جلو می‌بریم.

وی در ادامه توضیح  داد: گیتی خامنه تنها کسی است که به  خوبی می‌تواند حس و حال سه  دهه گذشته را  در قاب تصویر رقم بزند و این نوع برنامه، دکور و حتی متن و نویسندگی مختص خانم خامنه است، گیتی خامنه نباید ایستاده اجرا کند، او باید  بنشیند و مستقیم روبه دوربین، چشم در چشم مخاطب، بیننده‌ها را  مانند گذشته نصیحت کند.

بازرگان با تأیید این موضوع که «بچه‌های دیروز» بر سرزبان افتاده است، بیان کرد: برنامه «بچه‌های دیروز» اتفاقی نو و جذاب بود که در شبکه  پنج به  حمایت و استقبال علی زارعان یک موج خاطره بازی و خاطره سازی را در صفحات اجتماعی و اینترنتی ساخت و حتی به چاپ کتاب‌های مختلف و پخش عکس‌های گذشته هم رسید. اما این موضوع هیچ وقت یک برنامه را  نخ نما نمی‌کند و باعث این نمی‌شود که ایده‌های جدید از ارزش آن کاسته شود.

وی در پایان  با اشاره  به  زمان پخش برنامه «تا همیشه» گفت:  این برنامه پنج شنبه‌ها ساعت 40:19 و جمعه‌ها 5:13 دقیقه، با  همکاری و همفکری تمام عوامل نویسنده: نسرین خنجری، مهسا مصباح، مدیر تولید: کامران مبشری، برنامه‌ریز: پریسا حیدری، گریم:مژده زا مهر، طراح دکور: احسان مهری، علی شاه لطفی، مرجان مدوستی و تهیه کنندگی و کارگردانی من روی آنتن شبکه سیما می‌رود.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس