کد خبر 475451
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴

سخنگوی پنتاگون می‌گوید که خطر رویارویی جنگنده‌های کشورش و جنگنده‌های روسیه محتمل است ولی آمریکا به هر حال عملیات خود را در سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی پنتاگون امشب از بغداد میهمان ویدئو کنفرانسی نشست خبری پنتاگون بود و به سوالات خبرنگار پاسخ داد.

یکی از نقاط اختلاف جدی غرب و روسیه، اهداف روس‌ها در سوریه است. غرب می‌گوید که مسکو دشمنان «بشار اسد» را هدف قرار می‌دهد و نیت اصلی‌اش تقویت حکومت مرکزی دمشق است.

وی به گفت‌وگو با نظامیان روس برای «جلوگیری از درگیری» هم اشاره کرد و گفت: «هرچند خطر رویارویی خلبانان ما و خلبانان روس وجود دارد، ما همچنان به عملیات علیه داعش ادامه می‌دهیم.»

این شکاف در ویدئو کنفرانس امشب هم نمایان شد.

وارن گفت: «ما نمی‌دانیم روس‌ها دقیقاً به کجا حمله کرده‌اند ولی باور نمی‌کنیم که روس‌ها بخواهند به داعش حمله کنند.»

«ولادیمیر پوتین» هم امروز از غربی‌ها به خاطر اتهام‌زنی در خصوص اهداف حملات هوایی روسیه پیش از شروع این حملات، انتقاد کرده بود.

یکی از خبرنگاران که عرب‌زبان هم بنطر می‌رسید، در خصوص آمادگی نیروهای پیشمرگه برای همکاری با روس‌ها در سوریه سوالی پرسید.

کلنل وارن سخنانی بر زبان راند که بنطر نمی‌آمد پاسخی برای این سوال باشد، وی گفت: «تمرکز ما در سوریه و عراق بر روی شکست داعش است.»

یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اعلام ناامیدی «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق از نتیجه حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا پرسید.

وارن پاسخ داد: «ما به درخواست دولت عراق به داعش حمله کردیم و تا کنون هزاران حمله داشته‌ایم، حملات هوایی ما با دقیق‌ترین روش انجام شد ولی با همه این اوصاف، غلیان احساسات عراقی‌ها را درک می‌کنیم.»

نخست‌وزیر عراق امشب گفته بود که از سوریه و روسیه اطلاعات ذی‌قیمتی در خصوص داعش گرفته؛ یکی از خبرنگاران همین گفته‌ العبادی را محور سوال خود قرار داد و پرسید آیا عراقی‌ها اطلاعاتی را که از پنتاگون می‌گیرند، به روس‌ها و ایرانی‌ها می‌دهند.

استیو وارن گفت: «ما در خصوص حفاظت اطلاعات، حساسیت ویژه‌ای داریم و این حساسیت را به وزارت دفاع عراق هم منتقل کرده‌ایم.»

خبرنگاری در خصوص اخبار و شایعات پیرامون اعزام نیروهای ایرانی به سوریه پرسید و گفت «آیا شما تحرکات این نیروها به سمت سوریه را رصد کرده‌اید؟»

سرهنگ وارن باز هم از پاسخگویی صریح طفره رفت و گفت: «ایرانی‌ها از اول داستان (شروع درگیری‌ها) در عراق و سوریه بوده‌اند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس