رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: در حال حاضر 300 هزار دانش‌آموز و 100 هزار دانشجو و طلبه زیر نظر این نهاد تحصیل می‌کنند.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح در دیدار با آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی که عصر امروز در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان فاجعه منا اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی و هیئت امنا این نهاد موظف است برای برطرف‌سازی مشکلات فقرا گام بردارد و در این راستا با دولت و مردم در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه حرکت کمیته امداد امام خمینی باید با فعالیت‌های ساده‌تری ادامه یابد مطرح کرد: هر چقدر مردم جامعه اسلامی در پیشبرد اهداف این نهاد مشارکت داشته باشند می‌توانیم جمعیت فقیران جامعه را کاهش دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه اکنون بیشترین افراد جامعه اسلامی از بیمه درمان استفاده می‌کنند ابراز کرد: در حال حاضر 300 هزار دانش آموز، 100 هزار دانشجو و طلبه زیر نظر این نهاد تحصیل می‌کنند.

وی ازدواج فرزندان، مشاوره فرهنگی، تامین مسکن و سفرهای زیارتی را از محورهای فعالیت کمیته امداد امام خمینی برشمرد و ادامه داد: این نهاد تاکنون حرکت‌های گسترده‌ای برای خود اشتغالی فقرا انجام داده تا افراد ضعیف از وضعیت کنونی خود رهایی یابند.

فتاح با بیان اینکه تورم و رکود عوامل مشتری‌ساز کمیته امداد امام خمینی هستند عنوان کرد: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که این نهاد با بخش‌های مختلف دولت دارد بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اکرام فقرا یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است تصریح کرد: خدمات‌رسانی به این قشر از جامعه باید در اوج عزت انجام شود تا افراد احساس حقارت نکنند.

فتاح با اشار به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از آرمان‌های مستضعفان است تاکید کرد: امیدواریم دولت و مجلس با کاهش یارانه ثروتمندان بتوانند به قشر ضعیف جامعه کمک بیشتری داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی از فعالیت موسسه‌های خیریه مردمی یاد کرد و افزود: وام‌هایی که توسط کمیته امداد امام خمینی اعطا می‌شود قرض‌الحسنه بوده و در این زمینه صندوقی تهیه و از ظرفیت بانکی مرکزی استفاده شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس