نخست‌وزیر عراق ضمن ابراز یأس از حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مواضع گروه تروریستی داعش در کشورش گفت از پیشنهاد مسکو برای حمله در عراق استقبال می‌کند.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر عراق با ابراز نومیدی از پشتیبانی آمریکا از نیروهای ارتش عراق در نبرد علیه گروه تروریستی داعش گفته بغداد از حملات هوایی مسکو در کشورش استقبال می‌کند.

آقای «العبادی»، به رغم این گفته هنوز گفت‌وگویی میان مقامات دو کشور درباره انجام چنین حملاتی انجام نشده است.

در همین حال، شبکه خبری العربیه، از قول یک دیپلمات ارشد روس نوشته مسکو، در صورت دریافت پیشنهاد از بغداد برای انجام این حملات آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

روسیه از روز چهارشنبه (8 مهرماه)، حملات هوایی به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه را پس از دریافت درخواست رسمی از سوی «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری آن کشور آغاز کرد.

مسکو می‌گوید این حملات بر خلاف حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا بنا به درخواست دمشق صورت می‌گیرد و بنابراین ناقض قوانین بین‌المللی نیست.

«حیدرالعبادی» در مصاحبه خود در روز پنجشنبه با شبکه خبری فرانس‌24، همچنین گفته بغداد اطلاعات مفیدی درباره گروه تروریستی داعش از دمشق و مسکو دریافت کرده است.

پیش از این «سعد الحدیثی» سخنگوی رسمی دفتر «العبادی» هم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفته بود: «عراق از هماهنگی با روسیه برای نابودی داعش در سوریه و ترویست‌هایی که از این کشور وارد عراق می‌شوند، استقبال می‌کند.»

وی بمباران هوایی روسیه علیه داعش در سوریه را تسریع‌کننده نابودی گروه تروریستی داعش دانست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    این حیدر العبادی هنوز به امریکائیها چشم امید داره ! وقتی میبینه امریکا داره دست دست میکنه وبه جای کمک به عراق در تدارک تجزیهء عراق است ! پس چرا رسما از روسیه درخواست کمک نمیکنه؟ گاهی ادم به شک میفته!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس