کد خبر 474953
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷

چندین بار منافقین برای بردن آن مدارک اقدام به ترور رضا کرده بودند اما من به ذهنم نرسید چرا در این همه سال آنها را تحویل نداده و الان آورده داده به من تا در اختیار سپاه قرار بدهم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، عبدالحسین جلالوند در عملیات والفجر 10 در هنگام شناسایی و دیده بانی به اسارت نیروهای بعثی در آمد و در سال 69 با اولین گروه اسرا به میهن اسلامی بازگشت.   

جلالوند گفت: یکی از بزرگترین درسهای اسارت قدرشناسی بود و این درس را به عنوان یک دیده بان آموختموی ادامه داد: وقتی اسیر شدم دیده‏بان بودم و بعد از اسارت فکر می‏کردم دیگر نمی‏توانم دیده‏بانی کنم اما فهمیدم دو چشم دیگر به نام قدرشناسی دارم ما در برزخ بودیم. قرآن می‏ فرماید این‏ها زنده هستند به فکر آخرت نیستند اما وقتی می‏خواهند بمیرند تازه به فکر توبه می‏افتند. اما خداوند با آزادی به ما فرصت داد من از عراق این پیام را آوردم که شکر گذار باشیم اگر نعمت را از دست بدهیم قدردان می‏شویم. امام علی میفرماید مردم در خواب هستند چون می میرند بیدار می‏شوند پس تا زنده ایم و نعمت دین پیامبر و پدر و مادر و غیره داریم شکرگذار باشیم.

این جانباز دفاع مقدس در ادامه صحبت‏های خود نیز با یادی از شهید غلامرضا آزادی گفت: شهید غلامرضا آزادی فرمانده ما بودند و به نظرم جز نخستین افرادی بود که پاسدار شد او مسئول طرح و عملیات قرارگاه کربلا بود که بعدا نامش به نجف و در اواخر هم قدس تغییر کرد و فرمانده قرارگاه سردار جعفری فرمانده فعلی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی بود.

 این استاد دانشگاه ادامه داد: مسئول اطلاعات عملیات قرارگاه هم سردار حاج احمد سوداگر بود و من چند سالی در محضر سردار آزادی بودم و بعد ازشهادتش در خدمت سردار سوداگر در واحد اطلاعات عملیات تا زمان اسارت کار کردم. شهید غلامرضا آزادی چندین بار مجروح و شیمیایی شدند، مخصوصا از ناحیه چشم خیلی آسیب دید و در سال 1366 هنگامی که برای سفر حج آماده می‏ شدند به شهادت رسیدند.

وی با بیان خاطره‏ ای از آخرین مرخصی شهید آزادی  افزود: در آخرین مرخصی‏ هایی که شهید آزادی گرفته بود با آقا رضا آزادی تماس گرفتم و برای رفتن به منطقه زیر پل کرج قرار گذاشتیم  او با یک ماشین استیشن آمده بود و به من گفت یک سری اسناد خاص دارم که خانه بود و تاکنون در منزل نگه داشته بودم و دیگر نیازی نبود آن‏جا باشد. این اسناد مدارکی بود که چندین بار منافقین برای آن اقدام به ترور ایشان کرده بودند اما من به ذهنم نرسید چرا در این همه سال این مدارک را تحویل نداده و الان آن‏ها را به من داد تا در اختیار سپاه قرار بدهم.

وی افزود: در همان سفر اسم این شهید بزرگوار برای مکه درآمد و ایشان به یک محور عملیاتی رفت و من هم به محور دیگری رفتم وقتی به عقبه لشگر در شهر سردشت برگشتم 2تیر 66 بود و رفقا با یک حالت خاصی به من گفتند رضا شهید شد و من چنان شوکه شدم که دیوانه وار خندیدم وقتی خنده فروکش کرد تازه بغضم ترکید.

 وی با بیان خاطره ‏ای از حاج احمد سوداگر گفت: شهید احمد سوداگر شیمیایی بود، یک پایش قطع شده بود، پای دیگرش هم انگشت شست نداشت و با آن وضعیت می‏ آمد دیده‌‏بانی و دکل را هم بالا می‏ آمد در ارتفاعات منطقه عملیاتی غرب یک محدوده‏ای وجود دارد که خیلی سخت است و حاج احمد که فرمانده ما بود از نیروهایش جلوتر حرکت می‏کرد.

وی افزود: قرآن می‏فرماید: «َ أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ» ای کسانی که ایمان آورده‏اید چرا چیزی را می‏گویید که انجام نمی‏دهید؟ آقای سوداگر اول خودش عمل می‏کرد و بعد از نیروهایش طلب می‏کرد.

گفتنی‏ است عبدالحسین جلالوند در عملیات والفجر 10 در هنگام شناسایی و دیده بانی به اسارت نیروهای بعثی برآمد و در سال 69 با اولین گروه اسرا به میهن اسلامی بازگشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس