مدیرعامل خانه سینما گفت: خانه سینما در محکومیت فاجعه منا کمپین جمع آوری امضا راه اندازی می کند و از مردم می خواهیم تا در آن شرکت کنند.

به گزارش مشرق، رضا میرکریمی در حاشیه گردهمائی بزرگ سینماگران درخصوص فاجعه منا افزود: درخواست های زیادی از هنرمندان داشته ایم که چه واکنشی به این حادثه مصیبت بار نشان می دهند که هنوز ابعاد گسترده تر آن رسانه ای نشده است، در نهایت خانه سینما با برگزاری جلسه ای ابتکاری و مشورت با هنرمندان مختلف در خانه موسیقی و خانه تئاتر، تصمیم گرفت این مراسم نمادین را برگزار کند تا بگوئیم ما هم مطالبه گر و همراهیم و می خواهیم بدانیم واقعیت ماجرا چیست.

وی با بیان اینکه هنرمندان جزئی از مردمند و باید همراه مردم باشند گفت: کمپینی برای جمع آوری امضا به راه انداختیم تا از سازمان ملل بخواهیم کمیته حقیقت یابی  برای مشخص شدن ابعاد حادثه تعیین کند.

میر کریمی افزود : اگر به این مسائل بی اعتنایی کنیم مثل آن است که به حرمت و کرامت انسانی بی اعتنایی کرده ایم و در آینده شاهد اتفاقات تلخ تری خواهیم بود.

وی درخصوص نشانی اینترنتی کمپین جمع آوری امضا گفت: نشانی آن بزودی منتشر می شود و اینکه این کمپین فقط مختص هنرمندان نیست بلکه همه مردم می توانند به آن بپیوندند و این نامه را که خطاب به دبیر کل سازمان ملل است  امضا کنند .

مدیرعامل خانه سینما افزود: بسیاری از مستند سازان به خانه سینما مراجعه کرده و گفته اند که ما می خواهیم به صحنه منا برویم و قبل از اینکه شاهدان عینی محل را ترک کنند و تغییراتی در آنجا ایجاد شود، بتوانیم فیلم های مستندی بسازیم که به حقیقت یابی در این ماجرا کمک کند اما متاسفانه از جانب عربستان  برای اعزام این عزیزان همکاری های لازم صورت نگرفته است و امیدواریم فرصتی پیش آید که بتوانیم به این مساله بپردازیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی خان ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    برادران گرامی کمپین و محکومت به چه درد میخوره.اقدام تلافی جویانه فقط چاره کاره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس