کد خبر 474401
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

رییس مرکز داده اینترنتی امین از افتتاح بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 به گزارش مشرق، طائی زاده، رییس مرکز داده‌ی امین، گفت که مرکز داده‌ی امین پنجشنبه 9 مهر با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای سیاست‌گذاری حوزه‌ی علمیه در شهر مقدس قم افتتاح می‌شود.

وی افزود: مراکز داده خودشان را متصدی ارائه خدمت به عموم نهادها و مردم می‌دانند. ایجاد مرکز امین نیز برای پوشش اهداف چندگانه از سال 89 کلید خورد. یک مرکز داده خوب باعث می‌شود تا اطلاعات نهادها که در خارج از کشور پشتیبانی می‌شود به داخل برگردانده شود. این یکی از سیاست‌های ابلاغی رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی است. وقتی این اطلاعات به داخل بیاید سرعت دسترسی محلی بیشتر می‌شود.

رییس مرکز داده‌ی امین تأکید کرد: امین اولین سایت تخصصی نجات از بحران کشور است. تمامی مراکز داده‌ی اصلی کشور در تهران هستند و اگر به هر دلیلی در تهران دچار عارضه‌ی طبیعی و غیرازآن بشویم، امنیت اطلاعات تهدید می‌شود. مرکز داده‌ی امین با فاصله 150 کیلومتری از پایتخت محل اتکای خوبی برای پشتیبان گیری از اطلاعات سازمان‌ها فراهم می‌کند. اطلاعات در مرکز داده امین در چهارلایه ذخیره می‌شوند و در صورت بروز مشکل در تهران می‌تواند در کمترین لحظه، نسخه پشتیبان آن سازمان را بر روی سایتش منتشر کند.

طائی زاده گفت: مرکز داده‌ی امین ظرفیت میزبانی بیش از 2000 سرور را دارد که تا 2 برابر نیز قابلیت توسعه دارد. اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی 900 ترابایت اطلاعات در مرکز فراهم است. ساختمان مرکز بر اساس ویژگی‌های ذاتی و استاندارد مراکز داده با چندین لایه بتنی ساخته شده تا از حملات فیزیکی مصون باشد. سامانه‌ی حفاظت الکترومغناطیس نیز در مرکز مستقر است که دو بار توسط سازمان پدافند غیرعامل با موفقیت آزمایش شده است و به‌این‌ترتیب مرکز داده‌ی امین در برابر بمب‌های الکترومغناطیسی نیز مصون است.

وی افزود که مرکز داده‌ی امین بخشی از شبکه ملی اطلاعات کشور است که هدف اصلی آن پشتیبانی از اقدامات اثرگذار طلاب علوم دینی در فضای مجازی است، اما این بستر اطلاعاتی برای استفاده‌ی عموم سازمان‌ها، مؤسسات مالی و بانکی و وزارتخانه‌ها فراهم است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس