کد خبر 473683
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال گفت: مهم‌ترین عامل نگرانی تیم ایران با داشتن بازیکنان تراز اول دنیا، تفکرات کواچ است.

بله گزارش مشرق، ایرج مظفری در مورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی 2015 ژاپن اظهار داشت: شکی نیست که نتایج تیم ملی در لیگ جهانی و جام جهانی 2015 اصلاً قابل قبول نیست به طوری رئیس فدراسیون هم گفت که به تغییر در نیمکت تیم ملی هم فکر می‌کند.

مظفری ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی، تفکرات کواچ است. فدراسیون والیبال در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی خود نشان داده که نگاه ویژه‌ای به تیم بزرگسالان داشته است. مهم‌ترین عامل نگرانی تیم ایران با داشتن بازیکنان تراز اول دنیا مثل شهرام محمودی، سعید معروف و محمد موسوی و با توانمندی و بضاعتی که در تورنمنت‌های قبلی از خود نشان داده، تفکرات کواچ است.

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال گفت: باید قبول کرد که کواچ، انتخاب درستی در مورد همکارانش نداشته است و البته اصرار هم دارد که انتخاب‌های خوبی کرده و از آنها دفاع می‌کند در حالی که نیمکت تیم ملی سهم عمده‌ای در عدم نتیجه‌گیری تیم داشته است.

مظفری افزود: علاوه بر این، آنالیزورها هم که کمتر در مورد آنها صحبت می‌شود. در نتایج تیم سهیم هستند. آنالیزورها دو دسته‌اند. دسته اول تا امتیاز 20 به مربی اطلاعات می‌دهند و گروه دوم که پس از امتیاز 20، خط مشی و راهکار می‌دهند. این عده کسانی هستند که قبلاً والیبال بازی کرده‌اند که فقط علی طلوع‌کیان را در این مورد می‌توانم نام ببرم. سایر آنالیزورها فقط به نرم افزارهای آنالیز تسلط دارند. برای مثال، بازی‌های استرالیا و کانادا پیش از رویارویی تیم ملی با آنها در جام جهانی، آنالیز شد که هر 2 بازی را 3 بر صفر باختیم.

سرمربی پیشین تیم نوجوانان ایران گفت: تیم ایران در ابتدای ست پنجم بازی با لهستان به خاطر اینکه «چورا» ارنج تیم را به داور نداده بود، کارت قرمز گرفت. تیم ملی محدودیت بازیکن دارد به همین دلیل از ابزار تنبیه نمی‌توان استفاده کرد. چرا آرمین تشکری، پوریا فیاضی و فرهاد ظریف در تیم ملی نیستند؟! آنها بازیکنان فرهیخته‌ای هستند و حذف آنها دلیل فنی ندارد. ما نباید شاهد عصبانی شدن سرمربی در تیم ملی باشیم. نظر من این است که «زوران گاییچ» به عنوان مشاور در کنار کواچ و تیم ملی ایران باشد.

مظفری تصریح کرد: چرا وقتی قرار است با تیم ملی آمریکا در این کشور بازی کنیم، تیم ملی به فنلاند می‌رود؟ چرا برای اردوی آماده‌سازی جام جهانی ژاپن، تیم ملی به تورنمنت واگنر لهستان اعزام می‌شود؟! فدراسیون اعلام کرد که ویزای ژاپن دیر آماده شد ولی سعید درخشنده و فرهاد شاهمیری در عرض چند روز و به راحتی ویزا گرفتند.

ایرج مظفری، سازمان لیگ را هم در نتایج تیم ملی دخیل دانست و گفت: سازمان لیگ روی نتایج تیم ملی تأثیرگذار است. تعداد تیم‌های لیگ نباید زیاد باشد. هر تیم در هر هفته باید فقط یک بازی انجام دهد و بین دو نیم فصل، 2 هفته استراحت باشد تا بازیکنان مصدوم نشوند. شایسته سالاری در همه زمینه‌ها باید در مورد تیم ملی و والیبال رعایت شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس