کد خبر 473480
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۵

شلیک یک خمپاره متعلق به شبه نظامیان کرد مستقر در جنوب ترکیه به یک خانه مسکونی در استان دیاربکر چند غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، در اثر اصابت یک موشک خمپاره به یک خانه مسکونی در استان دیاربکر واقع در جنوب شرقی ترکیه  یک دختر ۹ ساله کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. به گفته مقامات محلی این خمپاره توسط شبه نظامیان کرد و احتمالاً به منظور هدف قراردادن پاسگاه محلی شلیک شده که به طور اشتباه یک خانه مسکونی سه طبقه را مورد هدف قرار داده است.

بعد از آتش بس ماه جولای، استان دیاربکر شاهد درگیری بین شبه نظامیان پ ک ک و ارتش ترکیه بوده است. بعد از اظهارات اردوغان علیه احزاب طرفداران کردها در ترکیه شدت حملات در جنوب شرق ترکیه افزایش یافته است.

از زمان درگیری کردها با تروریست های داعش و حمایت آمریکا و ناتو از کردها اوضاع در منطقه پیچیده تر از قبل شده است. آمریکا اعلام کرده است کردها نمی توانند گروهی تروریستی باشند که این اظهارات از سوی وزارت خارجه ترکیه مورد انتقاد واقع شده است.

ترکیه یکی از کشورهای متحد آمریکا در منطقه، در چارچوب نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا علیه تروریست های داعش در حال جنگ است. با این حال اقدام دولت ترکیه در دو جبهه علیه کردها و داعش انتقادهایی را از سوی احزاب مخالفت متوجه اردوغان کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس