کد خبر 471999
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۸

کشورهای مختلف در واکنش به حادثه رمی جمرات مقامات سعودی و سوءمدیریت آنها را عامل اصلی چنین حوادثی عنوان کردند.

به گزارش مشرق، به نقل از «تودی زمان»، در پی حادثه رمی جمرات در مراسم حج، کشورهای اسلامی در انتقاد به مسئولان سعودی بی کفایتی آنها را دلیل بروز چنین حوادثی عنوان کردند.

در ترکیه «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر و بعضی از مقامات مذهبی این کشور به حادثه منا واکنش نشان دادند که از جمله آنها رئیس امور دینی ترکیه بود.

«محمد گورمز» رئیس امور دینی ترکیه در پیامی ضمن ابراز تاسف از حادثه رمی جمرات خواستار برگزاری یک جلسه در سطح بین المللی برای بررسی نحوه اعزام زائران به حج شد.

وی گفت: «در حادثه رمی جمرات امسال ۱۸ زائر ترکیه کشته شده اند که هنوز موفق به پیدا کردن جسد آنها نشده ایم.»

بنابر این گزارش، در حادثه امروز رمی جمرات در منا بیش از ۱۰۰۰ نفر از حاجیان از کشورهای مختلف هند، پاکستان، ایران، ترکیه و دیگر کشورهای مسلمان جان باختند و بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در همین حال اما؛ وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که حجاج در این حادثه مقصرند، چرا که به خوبی به آموزش‌ها و تعلیمات داده شده عمل نکردند!

رئیس جمهور اندونزی هم در پیامی تاسف خود را به این حادثه ابراز کرد و گفت: «چنین حوادثی تنها بر اثر سوءمدیریت ایجاد می شوند.»

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی در این پیام گفت: «هرچند تنها دو نفر از زائران اندونزی در این حادثه کشته شدند ولی مدیریت حج باید بهبود یابد تا چنین حوادثی تکرار نشود.»

لازم به ذکر است؛  به گفته سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، تاکنون جان باختن ۱۳۱ نفر از حجاج ایرانی تأیید شده و بیش از ۶۰ نفر هم زخمی شده ‌اند که دولت سعودی در انتقال زخمی ‌ها به بیمارستان تعلل می ‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس