بدافزار جدیدی با نام Ghost Push به تازگی شناسایی شده است که می تواند روزانه صدها هزار دستگاه اندروید را آلوده کند.

 به گزارش مشرق، محققان بین المللی ادعا می کنند ویروس Ghost Push در برنامه های کاربردی معتبر دانلود شده از روی فروشگاه هایی به غیر از گوگل وجود دارد و گسترده ترین آلودگی به واسطه این ویروس اتفاق افتاده است.

این ویروس از طریق نصب برنامه های ناخواسته مانند Monkey test و Time service بر روی دستگاه کاربر منتشر می شود و نمی توان این برنامه ها را به راحتی و حتی با برگرداندن تنظیمات دستگاه به تنظیمات اولیه کارخانه یا استفاده از آنتی ویروس حذف کرد.

این ویروس پس از به دست آوردن دسترسی root می تواند تبلیغات را دانلود، عملکرد دستگاه را کند، عمر باتری را کوتاه و بخش قابل توجهی از حافظه را اشغال کند.

این بدافزار خاص در اروپا، روسیه، منطقه خاورمیانه و جنوب چین در حال گسترش است. از کاربران اندروید خواسته می شود تا نسبت به دانلود برنامه ها از منابع غیررسمی هوشیار باشند و برنامه ها را از منابع معتبر دانلود کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • omid ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    من گرفتم این ویروس رو! خیلی چیز کوفتی هست مجبور شدم رام بزنم آخر تا خلاص شم از دستش! یه نرم افزار دانلود کردم نصب کردنی یه چند کیلوبایتی خود به خود نصب شد کنارش! و تلگرامم شد مرجع تبلیغ! هی کانالای مختلف میومد که میگفت جوین شو! خلاصه با ریست فکتوری و ریختن دوباره تلگرامم حل نشد آخر رام زدم اوکی شد اعصابمو بد خراب کرده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس