کد خبر 471610
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

رئیس مرکز تحقیقات و سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماران سکته مغزی در ایران یک دهه جوان‌تر از سایر کشورها هستند.

به گزارش مشرق، کامران باقری لنکرانی بعد از ظهر امروز در حاشیه دومین کنگره سکته مغزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کاهش سن بیماران سکته مغزی در کشور ما نشان‌دهنده این است که مراقبت از میانسالان باید از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش عوامل پرخطر و حرکت به سمت سالمندی، در معرض خطر یک بحران سکته مغزی هستیم که باید برای جلوگیری از آن از همین امروز اقدامات خود را به‌ویژه در عرصه پیشگیری انجام دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کم‌تحرکی و افزایش قند و پرفشاری خون و از همه مهم‌تر چاقی را از عوامل به وجود آورنده سکته مغزی دانست و یادآور شد: نرخ چاقی در کشور دو برابر شده و به همین دلیل ضروری است که چنین کنگره‌هایی را در کشور برگزار کنیم تا محققان داخلی و صاحب‌نظران بین‌المللی در این‌ باره نظر دهند.

لنکرانی همچنین گفت: سال گذشته داروهایی که برای درمان سکته مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت تا بتوانیم حمایت بیشتری از بیماران داخلی صورت دهیم و در مجموع باید تلاش عمومی انجام شود تا ما با این بحران که پیش رو داریم بتوانیم مقابله کنیم.

وی گفت: در دنیا سکته مغزی دومین و در کشور ما چهارمین عامل مرگ‌ و میر است و سکته قلبی، عوارض ناشی از تصادف‌های رانندگی، بیماری‌های مرتبط با تولد پیش از آن قرار می‌گیرند اما از نظر تعداد مطلق، کشور ما در سکته مغزی در رتبه دوم قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خاطرنشان کرد: مهمان‌هایی از کشورهای آمریکا و آلمان در این کنگره حضور دارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در آیین گشایش این کنگره گفت: از کسانی که در زمینه بیماری‌های غیرواگیر طرح پژوهشی داشته باشند استقبال و حمایت می‌کنیم.

بصیر هاشمی افزود: سیاست حوزه معاونت پژوهشی در وزارت بهداشت، تحقیقات و کارهای مشترک تحقیقاتی است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کمک وزارت بهداشت، دو بیماری مهم ام.‌اس و سکته مغزی را خارج از روال پی‌گیری کرده است.

دومین کنگره سکته مغزی از امروز تا سوم مهر در شیراز ادامه خواهد داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس