کد خبر 470844
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

اگر چه زمان زيادي است که از پروژه Android Pay صحبت شده است اما هفته گذشته بالاخره شرکت گوگل به طور رسمي از اين پروژه در آمريکا رونمايي کرد. همزمان با معرفي اين پروژه بحث‌هايي نيز براي به تعطيل کشاندن يکي از پروژه‌هاي گوگل که هدف مشترکي را با Android Pay دنبال مي‌کرد، شکل گرفت. اين پروژه Google Wallet يا کيف پول گوگل نام داشت و قرار شده تا Android Pay جاي آن را بگيرد.

 به گزارش مشرق،  Android Pay اولويت گوگل در سيستم‌هاي پرداخت مبتني بر NFC خواهد بود. شرکت گوگل گفته است که Android Pay با شرکت‌هايي مانند مستـرکـارت، ويـزا، Discover و American Express از بانک‌هاي بزرگ آمريکا قرار همکاري گذاشته با فناوري‌هاي آن‌ها کار خواهد کرد. البته در فهرست نام‌هاي بانک‌هاي طرف قرارداد آمريکايي با گوگل، نام برخي از بانک‌هاي معروف از قلم افتاده که گوگل در رابطه با آن‌ها اعلام کرده که به زودي به فهرست افزوده خواهند شد. گوگل در رابطه با گستردگي خدمات Android Pay افزود که اين سرويس با بسياري از مشاغل بزرگ آمريکا مانند کوکاکولا، مکدونالد، Best Buy، Walgreens و يا Whole Foods آماده به کار است.

پروژه Android Pay در مقايسه با نمونه پيشين خود که همان کيف پول گوگل باشد، از امکانات و ضريب اطمينان بيشتري برخوردار است. کاربر براي استفاده از آن بايد ابتدا يک نرم‌افزار را در دستگاه اندرويدي خود باز کند. سپس به منظور تاييد هويت بايد پين امنيت ورود به نرم‌افزار را در آن وارد کند. پس از ورود به محيط نرم‌افزار کافي است کارت خود را انتخاب کند تا بتواند عمليات پرداخت را آغاز کند. در معرض قرار دادن دستگاه اندرويدي در مقابل يک ترمينال NFC باعث مي‌شود تا به طور خودکار گوشي از حالت قفل درآمده و آماده استفاده گردد. علاوه بر اين امکان استفاده از اثر انگشت نيز وجود دارد که توسط دستگاه‌هاي ديگر قابل انجام است که سرعت عمل بيشتري را در اختيار کاربر قرار مي‌دهد. گفتني است که کيف پول گوگل از عدم پشتيباني توسط اپراتورهاي ارتباطي بزرگ رنج مي‌برد. اين بار گوگل اطمينان داده است که سرويس Android Pay به صورت پيش‌فرض روي گوشي‌هاي ارائه شده از طرف شرکت‌هاي ارتباطي بزرگ مانند وريزان، At&T و T-Mobile نصب مي‌باشد. روي آن دسته از گوشي‌ها نيز که نصب نيست، به راحتي از فروشگاه اينترنتي Google Play قابل دريافت است. گوگل طرح کيف پول خود را به کلي از صحنه حذف نخواهد کرد و قرار شده تا تمرکز اين طرح روي حساب‌هاي PayPal قرار گيرد.

کاربراني که از کيف پول گوگل استفاده مي‌کردند، در روزهاي آينده يک به‌روزرساني را براي اين نرم‌افزار دريافت خواهند کرد که باعث راه-اندازي سرويس Android Pay روي دستگاه آن‌ها خواهد شد بقيه کاربران نيز مي‌توانند اين سرويس را از Google Play دريافت کنند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس