«گئی لوندستات» که تا سال ۲۰۱۴ مدیر بنیاد نروژی نوبل بود، در کتاب خاطرات خود نوشت که اعطای جایزه صلح نوبل به باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ به آنچه این بنیاد امید داشت، منتهی نشد.

به گزارش مشرق، مدیر پیشین کمیته نروژی نوبل در کتاب خاطرات خود نوشت که اعطای جایزه صلح نوبل به هدفی که مدنظر اعطاکنندگان این جایزه بود، منتهی نشد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «مدیر سابق نوبل می‌گوید جایزه صلح نوبل تاثیر و نتیجه مورد نظر و مطلوب را به همراه نداشت».

این روزنامه نوشت: «وقتی باراک اوباما برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۹ اعلام شد،‌ حتی رئیس‌جمهور تازه انتخاب شده هم کمی شوکه شد. وی گفت "صریح بگویم من احساس نمی‌کنم که شایسته این جایزه باشم"».

اکنون «گئی لوندستات» که تا سال ۲۰۱۴ مدیر بنیاد نروژی نوبل بود با انتشار کتاب خاطراتش تاکید کرد که اعطای جایزه صلح نوبل به رئیس‌جمهور آمریکایی به هدف و امیدواری که اعضای این کمیته از اعطای این جایزه داشتند، محقق نشد.

وی در کتابی با عنوان «دبیر صلح: ۲۵ سال با جایزه نوبل» درباره تصمیم اعطای جایزه صلح نوبل به باراک اوباما تاکید کرد که او از زمان بحثها درباره اعطای آن به رئیس‌جمهور تازه منتخب آمریکا تردیهای خود را مطرح کرده بود و درباره این تردیدها تا سال ۲۰۱۴ هم این موارد را مطرح کرده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس