کد خبر 467219
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

یک عکاس گفت: اگر قرار باشد موزه‌ای برای عکس‌ها و اسناد تصویری دوران انقلاب و جنگ ساخته شود، باید اطمینان عکاسان آن دوره را جلب کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مریم زندی درباره‌ی لزوم راه‌اندازی موزه‌ای برای عکس‌های جنگ، اظهار کرد: داشتن موزه‌ای برای عکس‌های جنگ، فکر بسیار خوبی است، چون این عکس‌ها باید یک جایی حفظ شوند؛ اما مسلما عکاس‌ها برای دادن عکس‌های‌شان به محلی برای نگهداری و نمایش، باید از طرف مقابل مطمئن باشند، یعنی این اطمینان را داشته باشند که عکس‌هایشان حفظ می‌شود و از جای دیگری سر درنمی‌آورد.

او ادامه داد: نکته دیگر، خریدن حقوق عکس‌ها است، یعنی مرکزی که قرار است این عکس‌ها را در اختیار بگیرد و آن‌ها را آرشیو و نگهداری کند و به‌نمایش بگذارد، باید برای آن‌ها پول داده باشد تا عکاس‌ها دلیلی داشته باشند که سرمایه‌های تصویری‌شان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

این عکاس با اعتقاد به این‌که دولت متولی اصلی راه‌اندازی موزه عکس‌های جنگ است، گفت: ما در ایران، خیلی چیزها را نداریم و موزه عکس جنگ هم یکی از آن‌هاست. قاعدتا متولی این اتفاق باید دولت باشد، اما تا کنون به این موضوع توجهی نشده است. امیدواریم یک روز لزوم داشتن موزه جنگ را بیشتر احساس کنند و برای راه‌اندازی آن قدم بردارند.

زندی در بخش دیگری از سخنانش به آماده‌سازی شرایط برای چاپ دوم کتاب عکس‌هایش از انقلاب، اظهار کرد: چاپ دوم کتاب «انقلاب 57» تا دوماه دیگر به بازار کتاب وارد می‌شود. در این کتاب حدود ۲۰۰ عکس سیاه و سفید از روزهای آبان‌ماه ۵۷ تا فروردین‌ماه ۵۸ به چاپ رسیده است.

این عکاس اضافه کرد: امیدوارم کتاب «چهره‌ها 5» نیز سال دیگر منتشر شود. در این کتاب حدود 90 پرتره از بزرگان موسیقی ایران گردآوری شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس