کد خبر 466686
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

در آستانه بازگشایی مدارس آرامش در بازار حاکم شده و اصناف با تخفیف 30 درصدی اجناس خودرا عرضه می کنند.

به گزارش مشرق در حالی که تنها چند روز به بازگشایی مدارس باقی مانده است اصناف اقدام به برپایی نمایشگاه‌ برای عرضه مایحتاج مورد نیاز دانش‌آموزان کرده‌اند.

بر اساس این گزارش نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم‌التحریر، پوشاک، کیف و کفش صبح امروز در محل شبستان مصلای تهران افتتاح شد تا 28 شهریور ماه به کار خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است در این نمایشگاه انواع لوازم‌التحریر، پوشاک، کیف مدرسه و کفش با تخفیف 10 تا 30 درصدی عرضه می‌شود.

** ثبات قیمت لوازم‌التحریر

محمد صدقی نهاد شیرازی نائب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر با انتقاد از برگزاری نمایشگاه عرضه لوازم‌التحریر توسط برخی نهادها  گفت: اعضای این صنف تنها دو ماه از سال فروش دارند و در باقی اوقات فروش چندانی ندارند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در شهریور ماه برخی از نهادها و ارگان‌ها بدون هماهنگی با اتحادیه و دریافت مجوز از وزارت صنعت اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کنند.

شیرازی تصریح کرد: در حالی که مالیات از اصناف گرفته می‌شود اما آن طور که باید به نیازهای آنان توجه نمی‌شود و شرایط به گونه‌ای شده است که برخی از واحدهای صنفی ما برای پرداخت مالیات خود اقدام به دریافت وام می‌کنند.

نائب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر به این نکته نیز اشاره کرد که اگر دولت از تولیدکنندگان حمایت کند از واردات نوشت‌افزار بی‌نیاز خواهیم شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از تولیدات داخلی ما مانند خمیر بازی به کشورهای اروپایی نیز صادرات می‌شود اما متأسفانه هنوز در کشور فرهنگ استفاده از کالای تولید داخلی جا نیفتاده و هنوز هم مشتریان به دنبال جنس خارجی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که شاید کیفیت بد تولیدات داخلی موجب رغبت به کالاهای خارجی شده گفت: در شرایط تحریم ما در تأمین مواو اولیه مورد نیاز با مشکل مواجه بودیم و همین امر موجب کاهش کیفیت تولیدات داخلی شد اما بارفع تحریم‌ها دیگر چنین مشکلی وجود ندارد و تولیدات ما امکان رقابت با کالاهای خارجی را خواهند داشت.

شیرازی تصریح کرد: در حال حاضر ما از نظر وسایل رسامی صادرکننده هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در آستان بازگشایی مدارس قیمت نوشت‌افزار تغییری نکرده گفت: در حال حاضرنزدیک به 70 درصد بازار مصرفی را کالاهای وارداتی تشکیل می‌دهند و تنها 30 درصد از آن را تولیدات داخلی دربرمی‌گیرد.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که برخی از اساتید هنری ما تنها برندهای خارجی را برای استفاده به دانشجویان معرفی می‌کنند در حالی که تولیدات داخلی ما کیفیتشان به مراتب بالاتر است.

شیرازی تصریح کرد: اگر دولت از تولیدکنندگان حمایت کند در شهریور ماه سال آینده نزدیک به 60 درصد بازار مصرف را تولیدات داخل تشکیل می‌دهد.

**واردات بلای جان تولیدکنندگان

جواد درودیان رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان تهران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم‌التحریر گفت: بیش از 96 غرفه پوشاک در این نمایشگاه حضور دارند و به عرضه پوشاک پرداخته‌اند.

وی با اشاره به تخفیف 30 درصدی پوشاک در این نمایشگاه گفت: چون پوشاک عرضه شده بدون واسطه به دست مصرف‌کننده می‌رسد در برخی موارد حتی 50 درصدی را نیز شاهد هستیم.

درودیان با انتقاد از واردات بی‌رویه پوشاک گفت: واردات از چین و ترکیه دست تولیدکنندگان را بسته و موجب تعطیلی کارگاه‌های تولیدی شده است و در حال حاضر بسیاری از کارگاه‌های ما تنها با 30 درصد از ظرفیت خود مشغول به کارهستند.

وی تصریح کرد: وقتی که تولیدات داخلی جوابگوی بازار کشور است باید جلوی واردات کالا آن هم با این گستردگی گرفته شود تا شاهد نابودی تولید داخل نباشیم.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از مصرف‌کنندگان رغبت بیشتری به استفاده از کالای خارجی دارند و وقتی متوجه می‌شوند یک پیراهن تولید داخل است آن را نمی‌خرند.

** هزینه تولید در کشور بالا است

خردمند رئیس اتحادیه سراجان تهران، با اشاره به افزایش کیفیت تولید کفش ایرانی گفت: در سال‌های گذشته کیفیت تولیدات ایرانی بسیار افزایش یافته اما با توجه به افزایش قیمت جنس خام و سایر هزینه‌ها تولیدات ما گران تمام می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که اجناس وارداتی از کشور چین با قیمت بسیار کمتری به کشور وارد می شود و همین اختلاف قیمت بین تولید داخلی و جنس وارداتی موجب می‌شود تا رغبت به سمت کالاهای وارداتی بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف همراه است گفت: اتحادیه از قیمت‌گذاری کالاهای بی‌کیفیت خودداری کرده و بر کیفیت و قیمت کالا در این نمایشگاه نظارت می‌شود.

 شواهد نشان می دهد که در آستانه بازگشایی مدارس بازار در آرامش به سر می برد و با توجه به رکود در بازار مردم می توانند کالای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب  تهیه کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یارقلی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    به علت اینکه مردم قدرت خرید ندارند بازار آرامش دارد.
  • یارقلی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    به علت اینکه مردم قدرت خرید ندارند بازار آرامش دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس