کد خبر 466542
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

عدم هماهنگی فدراسیون تیراندازی باکمان با فدراسیون جانبازان باعث شد تا زهرا نعمتی شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست بدهد.

به گزارش مشرق، از ماجرای تنبیه زهرا نعمتی توسط فدراسیون جانبازان و معلولین حدود دو هفته ای می گذرد. زمانیکه بانوی پرافتخار پارالمپیک ایران به دلیل حضور در مسابقات جهانی دانمارک که کسب سهمیه بازی‌های المپیک بود و همچنین رقابت‌های جام جهانی لهستان مورد غضب قرار گرفت تا در جلسه کمیته فنی از حضور در مسابقات قهرمانی جهان آلمان و کسب سهمیه پارالمپیک محروم شود.

نعمتی که از چنین تصمیمی به شدت ناراحت شده بود، گفت: طلای مسابقات جهانی آلمان و کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک برای من اهمیت بسزایی دارد و برای همیشه از مسابقات پارالمپیک خداحافظی می کنم. اما در این مورد فدراسیون تیراندازی باکمان هم مقصر نبود، چراکه هماهنگی امور مربوط به اعزام و فعالیت زهرا نعمتی را انجام نداد.

در جلسه کمیته فنی مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولین به زهرا نعمتی گفتند که هماهنگی اعزام وی به مسابقات جام جهانی لهستان انجام نشده است، درحالیکه نعمتی نامه مربوط به اعزام به این رقابت‌ها را به فدراسیون جانبازان و معلولین داده بود، اما فدراسیون تیراندازی باکمان هماهنگی لازم را انجام نداده بود. بنابراین حاصل این عدم هماهنگی اعزام نشدن بانوی طلایی پارالمپیک ایران به مسابقات جهانی آلمان بود. در حقیقت دود این عدم هماهنگی به چشم نعمتی رفت.

این پایان ماجرا نبود، نعمتی بر تصمیمش اصرار داشت تا در مسابقات افراد توانمند نیز توانایی خود را نشان داده و سهمیه بازی های المپیک را به دست آورد، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک نیز در تماس با نعمتی حمایتش را از بانوی طلایی پارالمپیک ایران اعلام کرد.

  فدراسیون تیراندازی با کمان در مراسم تقدیر از کمانداران قهرمان ایران نعمتی را به دلیل عملکرد خوبش در مسابقات قهرمانی جهان دانماک و جام جهانی لهستان ستود و از وی تقدیر کرد. معنی این اقدام فدراسیون تیراندازی باکمان چیست؟ غیر از این است که زهرا نعمتی مهمترین و یا شاید تنها شانس فدراسیون تیراندازی باکمان برای گرفتن سهمیه المپیک است. سیاست حمایت و عدم هماهنگی فدراسیون تیراندازی باکمان با فدراسیون جانبازان و معلولین چه معنایی می دهد؟

این طور که مشخص است، حاصل این اقدامات همان است که می بینیم. دود این کارها به چشم بانوی پرافتخار پارالمپیک ایران رفت و حاصل دیگری در برندارد. بعد از گذشت این ماجرا محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین در مصاحبه رادیویی این بار سخنانی زد که مشخص بود تغییر رویه داده و می خواهد زهرا نعمتی را برای پارالمپیک حفظ کند.

گفتنی است؛ تیم ملی تیراندازی با کمان جانبازان و معلولین اگرچه در مسابقات جهانی آلمان چهار سهمیه بازی های پارالمپیک را کسب کرد، اما عملکرد ملی پوشان مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت. با این شرایط این نگرانی قوت گرفت که شاید مدالی در بازی های تیراندازی با کمان پارالمپیک به دست نیاید.

خسروی وفا در مصاحبه خود حمایتش را از نعمتی اعلام کرد و گفت: حضور نعمتی در بازی های المپیک باعث افتخار است پس ما هم از وی حمایت می کنیم تا در مسابقات آسیایی سهمیه بازی های پارالمپیک را به دست آورد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک به گونه ای سخن گفت که گویی زهرا نعمتی حضورش را برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک اعلام کرده و از موضع خود یعنی خداحافظی از پارالمپیک کوتاه آمده است در حالیکه نعمتی می‌گوید؛ هیچ تماسی از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین با وی گرفته نشده است و تنها کیومرث هاشمی در تماس تلفنی حمایتش را اعلام کرده است.

بانوی قهرمان پارالمپیک ایران معتقد است؛ برای کسب سهمیه بازی های المپیک تلاش می کند و هنوز از مسئولان انجمن تیراندازی باکمان معلولین و فدراسیون جانبازان و معلیولین دلخور است. حال سوال اینجاست که چرا موضع کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین تغییر کرده است؟ چرا شانس کسب مدال مسابقات جهانی آلمان را از وی گرفتند و حالا اصرار دارند که در مسابقات آسیایی سهمیه کسب کند؟

اگر عملکرد زهرا نعمتی در مسابقات جهانی دانمارک و جام جهانی لهستان ضعیف بوده پس چرا کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیراندازی با کمان از وی تقدیر کرد؟ اگر عملکرد وی ضعیف بوده است پس چرا از وی برای مسابقات آسیایی دعوت کرده اند؟ چرا مسئولان فدراسیون جانبازان تغییر موضع داده اند؟ اگر اعزام نشدن نعمتی به دلیل هماهنگ نشدن دو فدراسیون جانبازان و معلولین و فدراسیون تیراندازی با کمان بوده است، پس حالا برای مسابقات آسیایی هماهنگ شده است؟

چرا به این اتهام گناه فدراسیون را به گردن ورزشکار انداختند تا در این میدان بزرگ مدالی کسب نکند؟ اگر اعزام نشدن نعمتی به مسابقات جهانی تنبیه بوده است پس چرا حالا که مسئولان از عملکرد نعمتی تقدیر کردند نگاه حمایتی خود را به سوی نعمتی انداختند؟ چرا فدراسیون تیراندازی باکمان از یک سو هماهنگی های لازم را با فدراسیون جانبازان و معلولین انجام نمی دهد تا زهرا نعمتی بی هیچ نگرانی و دغدغه ای در جام جهانی لهستان هدف گیری کرده و بعد از آن هم در مسابقات جهانی آلمان و کسب سهمیه پارالمپیک شرکت کند؟

حمایت از زهرا نعمتی چه سودی برای شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی باکمان دارد؟ آیا غیر از این است که از این طریق و کسب سهمیه بازی های المپیک زهرا نعمتی می تواند عملکرد ضعیف خود را پنهان کند؟ اگر نعمتی برای فدراسیون تیراندازی باکمان سهمیه المپیک نگیرد چه اتفاقی می افتد؟ آیا ورزشکار دیگری می‌تواند المپیکی شود؟

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس