گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

ظریف و جلیلی به کمیسیون برجام مجلس می‌روند، جزئیات کامل بخشنامه بودجه 95، نظر رضایی درباره بررسی برجام در مجلس، جناح پرحاشیه و سریال هجمه به شورای نگهبان، لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تصویب شد، دلیل هجمه به زاکانی و موج‌سازی علیه جلیلی، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

***
 ظریف و جلیلی به کمیسیون برجام مجلس می‌روند

ظریف و جلیلی به کمیسیون برجام مجلس می‌روند/ جزئیات کامل بخشنامه بودجه 95/کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی نشست‌های گذشته خود را با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکره‌کننده قبلی،‌ سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم‌مذاکره‌کننده هسته‌ای همچنین فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و علی باقری معاون سابق شورای عالی امنیت ملی برگزار کرد.

کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی فردا (یکشنبه) میزبان مذاکره‌کنندگان هسته‌ای فعلی و سابق کشور است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
 جزئیات کامل بخشنامه بودجه 95 منتشر شد

ظریف و جلیلی به کمیسیون برجام مجلس می‌روند/ جزئیات کامل بخشنامه بودجه 95/در بخشنامه بودجه سال 95 ابلاغی رییس جمهوری به کلیه دستگاه های اجرایی آمده است:کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند در چارچوب راهبردها و سیاست های مندرج در این بخشنامه و پیوست های آن نسبت به تهیه بودجه سال 1395 خود (اخذ مصوبه مجمع عمومی یا شورای عالی در مورد بودجه تفصیلی برای شرکت های دولتی) اقدام و برنامه سالانه پیشنهادی خود را حداکثر تا 21 شهریور و بودجه پیشنهادی را حداکثر تا 25 مهرماه سالجاری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کنند.

رییس جمهور در ابلاغ بخشنامه بودجه سال 95 کل کشور تصریح کرد: تنظیم لایحه بودجه سال 95 کل کشور در پرتو سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری حول سه محور اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و تعالی و مقاوم سازی فرهنگی تدوین خواهد شد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***
نظر محسن رضایی درباره بررسی برجام در مجلس

ظریف و جلیلی به کمیسیون برجام مجلس می‌روند/ جزئیات کامل بخشنامه بودجه 95/دکتر محسن رضایی در برنامه متن حاشیه گفت: موضوع دیپلماسی هسته ای پایان نیافته است یعنی باید یک گام دیگر دولت ایران در برداشتن فشارهای ریسک آمیز و مخاطره آمیز که دربرجام حل نشده و باقی مانده است بردارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد « حسن ورود مجلس به برجام این است که آنچه که از دل مجلس و شورای عالی امنیت ملی بیرون بیاید دو قبضه می شود. مجلس می تواند شرایط و الزاماتی بگذارد.در قانون اساسی و در اداره کشور بن بستی وجود ندارد و همه اشکال بن بست، بسته شده وکنار رفته است . در صورت اختلاف نظر این دو نهاد یعنی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی رهبری معظم می تواند ورود پیدا کند و مسئله را حل کند. به نظر من در نهایت مسئله حل خواهد شد و در صورت بن بست رهبری می تواند تصمیم لازم را برای نهایی شدن بگیرند.» [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
جناح پرحاشیه و سریال هجمه به شورای نگهبان

ظریف و جلیلی به کمیسیون برجام مجلس می‌روند/ جزئیات کامل بخشنامه بودجه 95/نظر رضایی درباره بررسی برجام در مجلس/ جناح پرحاشیه و سریال هجمه به شورای نگهبان/شورای نگهبان یکی از ارکان بسیار مهم و تاثیرگذار در ساختار جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که وظیفه بسیاری خطیری در رابطه با صیانت از احکام اسلام و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی جامعه بر عهده دارد.

جایگاه شورای نگهبان از منظر قانونی به حدی رفیع است که به موجب اصل نود و سوم قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی که به تعبیر امام راحل در راس امور است، بدون وجود شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد.  
 
 به موجب اصل نود و یکم قانون اساسی، شورای نگهبان به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آن‌ها، با ترکیب شش نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز به انتخاب رهبری و شش نفر حقوقدان به انتخاب رئیس قوه قضائیه و رای نمایندگان، تشکیل می‌شود. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
 لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مجمع تصویب شد +جزئیات

ظریف و جلیلی به کمیسیون برجام مجلس می‌روند/ جزئیات کامل بخشنامه بودجه 95/نظر رضایی درباره بررسی برجام در مجلس/ جناح پرحاشیه و سریال هجمه به شورای نگهبان/مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز لایحه پیشگیری از وقوع جرم را تصویب کرد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز با تشکیل جلسه‌ای فوق‌العاده، ادامه بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه‌ پیشگیری از وقوع جرم را که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و به عنوان مورد اختلافی به مجمع ارجاع شده بود، پیگیری کرد و با تصویب 4 بند اختلافی باقی مانده جمعاً در قالب 6 بند پایان یافت و به رئیس مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، مسئولان مربوطه از شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و دولت نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی اعضا، مواردی به تصویب رسید. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
 دلیل هجمه به زاکانی و موج‌سازی علیه جلیلی

ظریف و جلیلی به کمیسیون برجام مجلس می‌روند/ جزئیات کامل بخشنامه بودجه 95/نظر رضایی درباره بررسی برجام در مجلس/ جناح پرحاشیه و سریال هجمه به شورای نگهبان/" هر دوی این شگردهای رسانه‌ای بیش از یک هدف مشخص را دنبال نمی‌کند و آن حاشیه‌سازی برای کمیسیون به منظور جلوگیری از بررسی دقیق و کارشناسی آن در کمیسیون و همچنین کاهش ضریب نفوذ خروجی این کمیسیون است."

میسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در روزهای اولیه شکل‌گیری چندان مورد توجه برخی سیاسیون و رسانه‌ها قرار نگرفت؛ شاید از آن جهت که ابتدا تصور می‌شد تشکیل این کمیسیون امری "تشریفاتی" بیش نیست و مجلسی که در 23 ماه مذاکرات نقش چندان جدی در مسئله گفت‌وگوهای ایران و 5+1 ایفا نکرده، این بار نیز با یک اقدام نمادین قصد دارد به نوعی "شیک و مجلسی" از کنار برجام عبور کند؛ با این حال ظواهر کار را نیز با شکل‌دهی به یک کمیسیون حفظ کرده باشد.

با این حال بلافاصله پس از آغاز به کار کمیسیون و رای‌گیری درون کمیسیونی و انتخاب هیأت رئیسه، و مشخص شدن جدیت کار این کمیسیون، بلافاصله مخالفت‌های شکل‌یافته با این کمیسیون جدی و جدی‌تر شد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جودوی ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    سارا خانم باید برای استفاده از رژیمهای لاغری به پزشک متخصص مراجعه کند نه اینکه از سایتهای خبری الگو بگیرید
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    چه ربطی داره به این خبر. اشتباه اومدی خواهر
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    خخخخخخخ
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    افرین یر محسن رضایی و شورای نگهبان
  • ناشناس ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    امام خمینی(ره): هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است .
  • ناشناس ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    درود بر دکتر جلیلی .
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    چی شده؟!
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    احسنت
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    امیدوارم تلوزیون برنامه حضور جلیلی و ظریف در کمیسون برجام رو کامل نشون بده
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    ححححح
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    حمین!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس