کد خبر 465953
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

اپل پنج‌شنبه شب از نسل جدید آیفون‌های خود با نام‌های iPhone 6s و iPhone 6 رونمایی کرد؛ حال زمان مناسبی است تا به مقایسه‌ی این گوشی‌ها با نسل قبلی آن‌ها بپردازیم.

 به گزارش مشرق، در نسل جدید آیفون‌های اپل شاهد استفاده از دوربین جدیدتر و قوی‌تر ۱۲ مگاپیکسلی هستیم؛ دوربین جلو نیز از ۲.۱ به ۵ مگاپیکسل ارتقاء یافته است. لنز دوربین در آیفون‌های جدید نیز از بدنه‌ی دستگاه بیرون زده است. اپل ادعا می‌کند که فوکوس خودکار در گوشی‌های جدید این شرکت دقیق‌تر و سریع‌تر از قبل انجام می‌شود. در این دوربین کراس‌تاک و نویز تصاویر نیز به مراتب کمتر از قبل شده است.

مقایسه نسل جدید آیفون با نسل قبلی +عکس

اپل همچنین از فناوری جدیدی به نام 3D Touch رونمایی کرد که در آن «چندلمسی» وارد نسل جدید خود می‌شود. اپل می‌گوید که با این فناوری، لمس صفحه و کشیدن انگشت بر روی صفحه به طور کامل تغییر می‌کند و تعامل کاربر با دنیای دیجیتال وارد فاز جدیدی می‌شود. اپل همچنین کلیک راست را نیز به آیفون آورده است. اپل همچنین دو ژست جدید را نیز به آیفون اضافه کرده است که از آن‌ها با نام‌های Peek و Pop یاد می‌کند.

مقایسه نسل جدید آیفون با نسل قبلی +عکس

فناوری 3D Touch کمک می‌کند تا تصاویر، پیغام‌ها، ایمیل‌ها و موارد دیگر را را بصورت پاپ‌آپ بر روی صفحه نمایش دهید و در آن باقی صفحه و پس‌زمینه بصورت بوکه نمایش داده می‌شود. کافی است تا صفحه را کمی فشار دهید تا یکی از آن‌ها اجرا شود و با کمی فشار بیشتر دیگری را نمایش دهید.

آیفون‌های جدید اپل به دلیل اضافه شدن فناوری لمس سه بعدی، ۲۰ گرم نسبت به نسل قبل سنگین‌تر شده‌اند اما از نظر ضخامت و ابعاد تفاوتی با نسل قبل نکرده‌اند.

اپل برای پیاده سازی تاچِ سه بعدی، سیستم‌عامل iOS 9 را آماده کرده است. شما می‌توانید به راحتی بین چند محتوا و براساس میزان فشاری که به صفحه وارد می‌کنید سوییچ کنید.

مقایسه‌ی آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس با نسل قبل:

مقایسه نسل جدید آیفون با نسل قبلی +عکس
مقایسه نسل جدید آیفون با نسل قبلی +عکس
اطلاعات این جدول براساس مشخصات فنی اعلام شده در زمان معرفی محصول ذکر شده‌اند.

نظر شما در باره‌ی آیفون ۶ اس چیست؟ تغییرات اعمال شده در نسل جدید آیفون را در مقایسه با آیفون قبلی چطور ارزیابی می‌کنید؟

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس