کد خبر 465471
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

استاندار «حمص» ‌سوریه با اشاره به بازپسگیری میادین نفتی «جزل»‌ تأکید کرد که این پیروزی سبب خواهد شد شهر «تدمر» سریعتر و با شتاب بیشتری از دست عناصر داعش آزاد شود.

به گزارش مشرق، «طلال البرازی» استاندار «حمص» ‌سوریه اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل کامل چاه‌های گاز و نفت منطقه «جزل» در «حمص» را به دست گرفته است.

البرازی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: کنترل میدان‌های نفتی جزل پس از درگیری‌ شدید ارتش علیه گروه تروریستی داعش حاصل شد که طی دو روز گذشته گرد و غبار مانع از پیشروی در میدان‌های واقع در شمال غرب «تدمر» (پالمیرا) شده بود.

استاندار حمص خبر داد که این درگیری‌ها به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست‌ها و عقب‌نشینی آنها به سوی تدمر منجر شده است.

البرازی ادامه داد: «یگان‌های ارتش همچنان سایر عناصر داعش را تعقیب و در محور غربی به سوی شهر «تدمر» پیشروی کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش که شهر تدمر را در تصرف خود دارد، ساکنان آن را محاصره و دست به تخریب بناهای تاریخی این شهر می‌زند.

وی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با رادیو «نینار إف إم» گفت: پس از اینکه ارتش از سه محور به سوی شهر تدمر پیشروی کرد عناصر گروه [تروریستی] داعش در میادین نفتی و گازی جزل به مراکز نظامی حمله کردند».

استاندار حمص با اشاره به ساخت موانع نظامی توسط ارتش سوریه در این میادین تصریح کرد: هفته‌های آتی شاهد پیروزی و پیشروی بیشتر ارتش و ضعف افراد مسلح داعش خواهیم بود».

البرازی همچنین درباره اهمیت منطقه جزل گفت: این منطقه در منطقه غربی شهر تدمر قرار دارد و شامل ارتفاعاتی است که ارتش سوریه از طریق آن می‌تواند پوشش گسترده آتشی را برای برخی از مناطق تحت کنترل داعش تشکیل داد و این مسئله پیشروی بیشتر و شتاب سریعتر برای آزاد شهر تدمر را در پی خواهد داشت.

شهر تاریخی و باستانی تدمر در استان حمص سوریه اواخر اردیبهشت ماه به اشغال گروهک تروریستی داعش در آمد. هم‌اکنون ارتش سوریه از غرب شهر تلاش می‌کند، وارد شهر شود و این شهر را کاملا آزاد کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله المسکین ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    چرا گزارش میدانی از سوریه و عراق نمیذارید?!! هر دو روز بذارید لطفا ..مفیده
  • ناشناس ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    سلام،چرا جنگ در فلوجه به بن بست رسیده
  • سلمان ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    به بن بست نرسیده متاسفانه مسائل سیاسی و طایفه ای در عراق مانع از حرکت جدی برای کوبین سر افعی شده تا این مامن داعش رو فتح کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس