منابع رسانه ای سوری خبر ورورد نیروهای گروه تروریستی تکفیری "القاعده" را به بخشهایی از محوطه فرودگاه نظامی - راهبردی "ابوالظهور" واقع در حاشیه شرقی استان شمالی ادلب سوریه خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- منابع رسانه ای سوری خبر ورورد نیروهای گروه تروریستی تکفیری "القاعده" را به بخشهایی از محوطه فرودگاه نظامی - راهبردی "ابوالظهور" واقع در حاشیه شرقی استان شمالی ادلب سوریه خبر داده اند.

اشغال بخشهایی از فرودگاه راهبردی سوری توسط القاعده+تصاویر

بنا بر گزارشهای میدانی، همزمان با وزش طوفانهای شنی در بخشهای وسیعی از کشور سوریه، نیروهای گروه تروریستی بین المللی "القاعده" (جبهه النصره) با بهره گیری از وضعیت نامناسب جوی از دو محور شمال شرقی و غربی حملات سنگینی را با مشارکت صدها تروریست تکفیری علیه مواضع نظامیان سوری مستقر در این فرودگاه محاصره شده آغاز کرده اند که با تصرف بخشهای شرقی و غربی آن همراه بوده است.

اشغال بخشهایی از فرودگاه راهبردی سوری توسط القاعده+تصاویر

نیروهای گروه جبهه النصره که در دو سال اخیر این فرودگاه نظامی را در محاصره کامل خود نگاه داشته بودند، در ساعات ابتدایی صبح امروز طی حمله ناگهانی به مواضع مدافعان فرودگاه، وارد بخشهای شرقی و غربی آن شده اند. بنابر ادعای رسانه های وابسته به القاعده و تصاویر منتشر شده از نیروهای این گروه، مقر گردانهای مهندسی و تاسیسات، گردان توپخانه به تصرف مهاجمین درآمده و نبردها در اطراف ساختمان سه طبقه مقر فرماندهی فرودگاه با شدت هر چه تمامتر میان دو طرف ادامه دارد.

اشغال بخشهایی از فرودگاه راهبردی سوری توسط القاعده+تصاویر

گفته می شود حداقل دو تن از نظامیان سوری مدافع این فرودکاه شامل یک سرهنگ و یک ستوان به اسارت نیروهای القاعده درآمده اند. هنوز از آمار تلفات و خسارات این حمله اطلاعاتی منتشر نشده است. به دلیل وضعیت جوی نامساعد هواپیماهای نیروی هوایی ارتش سوریه موفق به حضور در آسمان و پشتیبانی هوایی از فرودگاه نشده اند.

اشغال بخشهایی از فرودگاه راهبردی سوری توسط القاعده+تصاویر

لهاوه بر آن و علی رغم وجود تعداد زیادی هواپیما و بالگرد جنگی در محوطه فرودگاه نظامی ابوالظهور، به دلیل خطر سقوط ناشی از مورد اصابت قرار گرفتن از سوی پدافند موشکی پیشرفته تروریستهای مستقر در اطراف محوطه 16 کیلومتر مربعی فرودگاه امکان نشست و برخاست پرنده های نظامی نیز میسر نمی باشد.

اشغال بخشهایی از فرودگاه راهبردی سوری توسط القاعده+تصاویر

با ورود القاعده به محوطه این مقر مهم نظامی و احتمال سقوط آن، جان صدها افسر و سرباز مستقر در این فرودگاه در خطر قتل عام به دست تروریستهای تکفیری در خطر جدی قرار گرفته است. بر اساس آخرین آمارها حداقل 500 نظامی سوری در این فرودگاه از ماهها پیش در محاصره تروریستها قرار دارند. در درگیریهای هفته های اخیر صدها تروریست شامل گروهی از فرماندهان ارشد القاعده به هلاکت رسیده و گرو دیگیری نیز بشدت زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    معلومه دیگه چرا سقوط کرده ، تو عکس سوم دقت کنید اون ارتشی عقبی بجای جنگیدن تو لحظه آخر رفته سبیلهاش رو زده ولی ریشش رو باقی گذاشته که شبیه تکفیری ها بشه و بگه منم مثل شما هستم منو نکشید . خدا پشت و پناه حزب الله و مدافعین حرم باشه وگرنه امیدی به ارتش سوریه نیست.
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    جای سبیلش سفیده و مشخصه در دقیقه نود سبیلش را زده. الان القاعده و ارتش آزادیها دارای 5 بالگرد میل و 5 جنگنده هم شدند و از فردا ارتش باید با جنگنده های داعشی ها مقابله کنه. روز به روز ارتش پیشروی بیشری به عقب دارد میکند.
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    خدا به خیر کنه. حداقل 300 نفر دستگیر شدند و همه شان را اتش میزنند و نابود میکنند.
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ای خاک بر سر ارتش سوریه.این الاغها نمیدونن که تسلیم بشن در بهترین حالت مثل گوسفند سرشونو میبرن
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    فرمانده ارتش فقط به درد منبر رفتن میخوره و هر روز بعد از هر باد و غباری که ایجاد میشود چند تا شهر را از دست میده.
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    تکبیر
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    در ارتش سوریه تعداد زیادی اطز سربازان از برادران اهل سنت هستن و سبیل نذاشتنشون امرغیرعادی نیست ضمنا همین نیروها 3سال تو محاصره بودن و مقاومت کردن
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    بازم دمشون گرم که حدود سه سال مقاومت کردن
  • علی ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    حرفهای بی سوادی نزن حالمون رو به هم زدی.
  • مهدی ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    سلام اتفاقن وقتی منم عکس رو نگاه انداختم گفتم این که یه نفره... بعد که یخورده فکر کردم به عمق فاجعه پی بردم جنگ واقعن جیگر میخاد ... ولی اینکه اسیر بشی و دووم بیاری.... امیدوارم همیشه آزاده های مملکتمون سلامت باشند موفق باشید
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    چه ضایع سیبیلاشو زده .... میخواسته خودشو جا کنه تو نیروهای القاعده ... جیگر نداری جنگ نکن ...
  • محمد ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    واقعا متاسفم مشرق این همه توهین به ارتش سوریه منتشر کردی اما نظر من که واقعیت بود منتشر نکردی واقعا این چه رفتاریه
  • ایوب ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 0
    نشستی بیرون گود و میگی لنگش کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس