کد خبر 464852
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲

دبیر فدراسیون فوتبال گفت:وحید شمسایی بازیکن خیلی بزرگی است اما یک نفر نمی‌تواند سه کار را با هم انجام دهد هم بازیکن باشد و دو جای دیگر هم مربی‌گری کند اصلا مگر می‌شود

به گزارش مشرق، علیرضا اسدی در پایان دیدار افغانستان و ژاپن در ورزشگاه آزادی در جمع خبرنگاران در مورد علت استقبال کم تماشاگران در این دیدار گفت: چند عامل باعث شد که تماشاگران کمی برای دیدن این مسابقه به ورزشگاه آزادی بیایند؛ اول زمان و روز مسابقه بود زیرا سروران عزیزی که در ایران هستند کار می‌کنند و امروز سه شنبه است شاید اگر مسابقه در روز پنجشنبه و یا جمعه برگزار می‌شد استقبال بیشتری از تیم ملی افغانستان می‌شد. عامل دیگر، قدرتمند بودن تیم ملی ژاپن است و آن‌ها می‌دانستند که در این بازی شانسی برای برد ندارند و به همین دلیل کمتر تماشاگران افغانستان به ورزشگاه آمدند.

وی در مورد اینکه تماشاگران افغانستانی از گرانی بلیت ناراضی و شاکی بودند و فدراسیون فوتبال برای گرفتن پول خودش بلیت را گران کرده بود گفت: این پول ما نیست، به هر حال میزبانی هزینه هایی دارد که باید پرداخت شود اما مسئولان فوتبال افغانستان هم تصور می‌کردند که جمعیت بیشتری به ورزشگاه بیاید و یکی از اهرم‌های کنترل جمعیت را همین قیمت بلیت می‌دانستند و پیشنهاد بلیت 50 هزار تومانی را هم خود آن‌ها به ما دادند این بازی عایدی برای ما ندارد فقط هزینه های میزبانی است که باید پرداخت شود.

دبیر فدراسیون فوتبال تصریح کرد: علت اینکه ما میزبان این مسابقه بودیم این است که فیفا و AFC کشور ایران را کشوری امن و با ثبات در منطقه می‌دانند و ما را نسبت به کشورهای دیگر منطقه از این نظر قبول دارندو به همین دلیل این میزبانی را به ما دادند.

اسدی در مورد اینکه ژاپن و افغانستان از میزبانی ایران راضی بودند گفت: بله هر دو از میزبانی ما راضی بودند البته مشکلاتی بود که ما پی در پی با آن‌ها جلسه می‌گذاشتیم برای فروش بلیت هم در مناطقی که تراکم برادران افغانی بیشتر بود اطلاع رسانی کردیم تا بلیت بازی را بفروشیم اما بیشترین فروش بلیت در ورزشگاه آزادی بود.

دبیر فدراسیون فوتبال در مورد اینکه نظرش در مورد تیم ملی چیست گفت: نیمه اول بازی مقابل هند را دیدم بازیکنان سرحال بودند و یک گل هم زدند فکر می‌کنم این بازی را بدون مشکل برنده شویم و بعید است که تیم ملی ما با این توانمندی که دارد و جوان گرایی خوبی که انجام شده حریف سرسختی را پیش رو داشته باشد. این تیم ملی نوید روزهای خوشی را می‌دهد.

اسدی در مورد اینکه محمود اسلامیان گفته از دبیر فدراسیون خواسته‌ایم کمتر در مورد تیم ملی اظهار نظر کند گفت: بعید به نظر می‌رسد که اسلامیان چنین صحبتی را مطرح کرده باشد و کسی نمی‌تواند به من بگوید که در مورد تیم ملی صحبت کنم یا نکنم. هر وقت صلاح بدانم در مورد هر موضوعی حرف بزنم این کار را خواهم کرد. بعید می‌دانم اسلامیان چنین تذکری به من بدهد. دوستی و صمیمیتی بین ماست این ها شایعه است. ما از این تذکرها به هم نمی‌دهیم.

وی در مورد اینکه اسلامیان گفته تعامل خوبی بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وجود ندارد گفت: اسلامیان چنین حرفی زده است؟ مسائل ورزش باید در داخل خانواده ورزش حل شود. بعید به نظر می‌رسد که اسلامیان در آن سفر مدیریتی این حرف‌ها را بیان کرده باشد.

دبیر فدراسیون فوتبال درباره استعفای اعضای کمیته اخلاق گفت: استعفای آن‌ها شفاهی بوده است ما برای رکن قضایی ارزش خاصی قائل هستیم نه فقط ما که در همه ساختارهای جوامع و کشور ما رکن قضایی اهمیت ویژه‌‌ای دارد همه کسانی هم که در ورزش حضور دارند نباید شرایطی فراهم کنند که کفاشیان را در تنگنا قرار دهند. اما حکم رکن قضایی نیز نباید نقض شود. زیرا نقض حکم قضایی مساوی با بی اعتمادی است.

وی افزود: شرایط ملی‌پوشان هم ویژه است و آن‌ها جایگاه خاصی دارند البته هنجارها و ناهنجاری‌هایی هم باید در نظر گرفته شود ناهنجاری‌هایی که به خاطر مسائل دینی برای اکثریت اجتماع ما قابل قبول نیست البته برخی مسائل کوچک را بزرگ جلوه دادن کار رسانه هاست اینکه دو بازیکن به جایی دعوت شده‌اند نباید این همه بزرگ‌نمایی شود، بحث پیشگیری است. فوتبال ما مسائل اساسی زیادی دارد و در این شرایط فوتبال ما به وحدت نیاز دارد نباید خدایی نکرده زمینه‌ای ایجاد شود که باعث تفرقه شود.

دبیر فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر حکمی داده شود نباید آن‌ حکم نقض شود زیرا آن حکم حکم قضایی است و نباید به گونه‌ای وانمود شود که بگوید این حکم را قبول ندارند. این مسائل باعث تضعیف کفاشیان که مسئول فدراسیون است می‌شود یا نباید حکمی صادر شود یا وقتی حکم صادر شد باید اجرا شود تا باعث تضعیف ارکان نشویم. زیرا در آن صورت باعث ایجاد تفرقه خواهیم شد و باعث تلخ‌کامی کام مردم می‌شویم. نباید برای اثبات یک رکن ، رکن دیگر را خراب کرد امیدوارم که تیم ملی امروز با نتیجه خوب و پرگل مقابل هند به پیروزی برسد.

اسدی در مورد وضعیت سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: وضعیت تیم ملی فوتسال روشن است ما با خسوس صحبت کرده‌ایم.

وی در مورد اینکه امکان دارد که وحید شمسایی دوباره گزینه سرمربی‌گری تیم ملی شود گفت: چقدر بر یک حرف اصرار دارید؟! اگر می‌خواهید شما را به هیات رئیسه فدراسیون دعوت کنی تا نظرتان را بگویید. وحید شمسایی بازیکن خیلی بزرگی است اما یک نفر نمی‌تواند سه کار را با هم انجام دهد هم بازیکن باشد و دو جای دیگر هم مربی‌گری کند اصلا مگر می‌شود یک بازیکن سرمربی تیم ملی شود؟

اسدی افزود: اگر این کار عقلانی است ما این کار را بکنیم اگر نیست چرا این سوال را می‌کنید؟ من برای شمسایی احترام قائل هستم او یکی از ستاره‌های کشور ماست و نباید او را از دست بدهیم. مثل شمسایی کم پیدا می‌شود و باید از او مراقبت کنیم. اما نباید خیلی عجله کرد باید اجازه بدهیم آن‌ها پخته شوند تا سالیان سال از آن‌ها بهره برداری کنیم.

وی در مورد اینکه اما افتخاری گفته است شمسایی ممکن است گزینه شود گفت: بعید است افتخاری این حرف را زده باشد ایشان ذهن قاعده مند و مدیریتی دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس