کد خبر 464474
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴

اتحادیه عرب، امروز نشستی ویژه‌ را با حضور نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای رایزنی درباره تحولات اوضاع در این کشور، برگزار خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری کویت، «احمد بن حلی» معاون «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب، روز گذشته در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد توافق شده است نشست ویژه‌ای در سطح وزرای خارجه کشورهای عربی برای رایزنی درباره تحولات اوضاع در سوریه تشکیل شود. در این نشست «استیفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز حضور خواهد داشت.

بن‌حلی تصریح کرد در این نشست که در حاشیه یکصد و چهل و چهارمین دور از نشست‌های شورای اتحادیه عرب برگزار خواهد شد، درباره طرح‌های مطرح شده کنونی درباره حل سیاسی بحران سوریه و پیامدهای بحران آوارگان سوری بحث و رایزنی خواهد شد.

وی افزود: دی‌میستورا در این نشست گزارشی را درباره تلاش‌های خود درباره حل سیاسی بحران و تماس‌هایی که با طرفین سوری یعنی «دولت و معارضان» یا با دیگر طرف‌های ذی‌ربط داشته است، ارائه خواهد کرد.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اعلام اینکه این نشست در روز چهارشنبه و در سطح نمایندگان دائم کشورهای عضو در مقر این اتحادیه برگزار می‌شود، ریاست نشست را دولت امارات عربی متحده بر عهده دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس