کد خبر 464179
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه میانگین سرمایه‌‌گذاری برای ایجاد یک شغل در حوزه تعاون ۵۰ میلیون تومان است، گفت: این رقم در سایر بخش‌ها ۲۵۰ میلیون تومان است و تعاون ۵ برابر سایر بخش‌ها قدرت اشتغال‌زایی دارد.

به گزارش مشرق، حمید کلانتری امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی بخش تعاون با بیان اینکه این نمایشگاه بعد از 14 سال مجدداً برگزار می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته توجه لازم بخش تعاون نشده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه فضایی برای آشنایی بیشتر شبکه تعاون و فعالان این بخش است. هدف مهم‌تر نمایشگاه توسعه برند در بین شرکت‌های فعال در حوزه تعاون است.

معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تولید‌کننده قبل از تولید باید به دنبال بازار فروش باشد و برای بازار فروش کالایی باید تولید کند که امکان رقابت با سایر کالاها تولید در داخل و خارج از کشور را داشته باشد.

کلانتری با اشاره به حضور 450 تعاونی در این نمایشگاه گفت:‌ این میزان حضور قابل قبول است، اما مطلوب نیست چرا که 100 هزار تعاونی در کشور هستند که باید نمایشگاه بسیار بزرگ در سطح بین‌المللی برگزار کنند.

وی با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی و محوریت آن در تنظیم و اجرای سیاست‌های کشور افزود: قطعاً‌ تعاونی‌ها نقش مهمی را برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی می‌توانند ایفا کنند، چرا که گستره فعالیت تعاونی‌ها و محصولات تولیدی آنها زیاد است.

وی همچنین به مزایای توسعه بخش تعاون اشاره کرد و گفت: میانگین سرمایه‌‌گذاری برای ایجاد یک شغل در حوزه تعاون 50 میلیون تومان است، اما این رقم در سایر بخش‌ها 250 میلیون تومان می‌شود. بنابر این 5 برابر سایر بخش‌ها قدرت اشتغال‌زایی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به مطالبات معوق بانک‌ها اشاره کرد و گفت: 90 درصد معوقات بانکی متعلق به هزار شرکت بزرگ است که بخش تعاون سهمی در آن ندارد.

کلانتری با اشاره به حضور محمدباقر نوبخت در این جلسه اظهار داشت: امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نقش و سهم بخش تعاون در برنامه ششم توسعه را پررنگ کند که امتیازات مناسبی را برای این بخش در نظر بگیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس